شمانیوز
شما نیوز

فهیمه مومنی

بیوگرافی فهیمه مومنی در نقش صبا در سریال افرا | عکس همسر فهیمه مومنی

فهیمه مومنی متولد روز 23 آدر سا 65 است. فهیمه مومنی بازیگری را از سال 80 با بازی در نمایش راحیل نوشته چیستا یثربی شروع کرد. فهمیه مومنی ازدواج کرده و متاهل است.

بیوگرافی فهیمه مومنی در نقش صبا در سریال افرا | عکس همسر فهیمه مومنی

به گزارش شمانیوز: فهیمه مومنی متولد روز 23 آدر سا 65 است. فهیمه مومنی بازیگری را از سال 80 با بازی در نمایش راحیل نوشته چیستا یثربی شروع کرد. فهمیه مومنی ازدواج کرده و متاهل است. 

فهیمه مومنی

او در بخش خمام به دنیا آمده است. خمام میان شهرهای رشت و بندر انزلی واقع شده است. مومنی در دبیرستان در رشته علوم انسانی درس خواند اما از همان زمان به بازیگری علاقه بسیار داشت. البته او برای دانشگاه نیز در رشته دیگری تحصیل کرد. او دانشجوی جغرافیای دانشگاه پیام نور بندر انزلی شد با این حال سعی کرد مسیرش را برای بازیگر شدن باز کند. خودش در این باره به خمام نیوز گفته است: انگیزه اصلی من از بازیگر شدن عشق و علاقه‌ی زیادی بود که به این رشته‌ی هنری داشتم و بزرگترین آرزویم در عرصه بازیگری دریافت جایزه فجر است که امیدوارم به یاری خداوند و تلاش خود در آینده دریافت نمایم.

مومنی متاهل است. شوهر او مهرزاد فکری نیز بازیگر است و این زوج در سریال نیمه پنهان ماه، بازگشت و تله تئاتر کوچه‌های بارانی با یکدیگر همبازی بودند. این زن و شوهر هنری فرزند پسری به نام آراد دارند. مومنی شوهرش را اینگونه توصیف کرده است: همسر خوب، هنرمند و حامی همیشگی. او همچنین درباره پسرش چنین گفته است: عزیز دل مادر، امید زندگی‌ام.

فهیمه مومنی

فهیمه مومنی در آغاز راه بازیگری

مومنی بازیگری را از سال 80 با بازی در نمایش راحیل نوشته چیستا یثربی شروع کرد و بعد از آن به رفتن روی صحنه ادامه داد. او همچنین اولین بانوی هنرمند گیلانی است که استندآپ کمدی اجرا کرده است.

مومنی بازی جلوی دوربین را از سال 89 با  تله فیلم زندگی در اعماق فنجان قهوه به کارگردانی کامبیز کاشفی شروع کرد و از آن زمان تا سال 98 در مجموع در 7 تله فیلم بازی کرد.

او همچنین در 9 فیلم کوتاه نیز بازی کرده که مطرح ترین آنها فیلم زونا است که در سال ۹۶ در جشن خانه سینما و جشنواره فیلم کوتاه تهران و جوایز بین المللی برگزیده شد.

سریال های فهیمه مومنی

فهیمه مومنی در این سال ها در سریال های زیادی برای شبکه های سراسری و همچنین شبکه باران بازی کرده است. جایزه فصل اول، نیمه پنهان ماه، بازگشت، راه و بیراه، زندگی از نو، فصل دوم سریال ستایش،، پرستاران، تاریکی شب ، روشنایی روز،  وارش،  ترور خاموش،  محکومین و هابیل سریال هایی است که این بانوی هنرمند در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

فهیمه مومنی

فیلم های سینمایی فهیمه مومنی

مومنی در سال 96 به صورت حرفه ای وارد سینما شد و در آن سال در دو فیلم در جستوجوی زن و ناجه بازی کرد.

فیلم  تابستان با امید به کارگردانی صدف فروغی و مسیر معکوس به کارگردانی ابوالفضل جلیلی که هر دو تولید سال 1398 هستند از دیگر فیلم های سینمایی این بازیگر گیلانی محسوب می شود.

بازی در نقش صبا در سریال افرا

فهیمه مومنی در حالی در سریال افرا نقش صبا را برعهده گرفته که پیش از این نیز در مجموعه وارش که فضای آن در استان گیلان بود بازی کرده بود. او همچنین پیش از برعهده گرفت این نقش با دیگر بازیگر گیلانی نسرین بابایی در سریال وارش همبازی شده بود و علاوه بر این همکاری با روزبه حصاری را نیز در سریال تاریکی شب، روشنایی روز تجربه کرده بود.

در سریال افرا بازیگران گیلانی حضوری چشمگیر دارند. غیر از مومنی و نسرین بابایی، هامون سیدی از دیگر بازیگران گیلانی این مجموعه است.

فهیمه مومنی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied