شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

کشف داروهای سقط جنین در بازار | پلیس به خرید و فروش داروهای سقط جنین واکنش نشان داد

معاون اجتماعی پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی در فضای‌ مجازی ممنوع است به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان این اقدامات را تایید نمی‌کنیم و هموطنان نباید به سراغ این موارد بروند.

کشف داروهای سقط جنین در بازار | پلیس به خرید و فروش داروهای سقط جنین واکنش نشان داد

به گزارش شمانیوزداروهای سقط جنین که به سقط درمانی نیز معروف است. دسترسی به داروهای سقط جنین پزشکی افزایش یافته است. داروهای سقط جنین به حاملگی پایان می دهند و همان چیزی هستند که به عنوان “داروی بعد از صبح” یا Plan B شناخته می شود، که برای جلوگیری از بارداری طراحی شده است. داروهای سقط جنین را می توان از طریق پزشکان و کلینیک هایی که خدمات سقط جنین را انجام می دهند تهیه کرد. هرگز نباید آنها را به صورت آنلاین یا در بازار سیاه خریداری کنید. 

معاون اجتماعی پلیس فتا نسبت به خرید و فروش هرگونه قرص و دارو در فضای مجازی به هموطنان هشدار داد.

برخی از افراد با راه اندازی کانال‌های فروش داروی سقط جنین در شبکه‌های اجتماعی اقدام به فعالیت در این فضا می‌کنند و در ادامه با معرفی خود به عنوان پزشک متخصص در کنار عرضه دارو‌های غیرمجاز با عنوان سقط جنین اقدام به ارائه مشاوره اشتباه در این زمینه به هموطنان می‌کنند.

با توجه به اینکه عرضه هرگونه داروی سقط جنین با مجوز پزشک و با توجه به شرایط جسمی و روحی مراجعان به مطب‌ها صورت می‌گیرد، اما در فضای مجازی شاهد عرضه این دارو به صورت نامحدود آن هم غیرقانونی هستیم.

برای بررسی موضوع و اینکه در فضای مجازی این اقدامات مجرمانه صورت می‌گیرد، به سراغ معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا رفته و جزئیات موضوع را از وی جویا شدیم.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: رصد دائمی پلیس فتا بر روی تمام موارد موجود در فضای مجازی در حال انجام است که عرضه داروی سقط جنین یکی از این موارد است و با کمک وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو در حال پایش و رصد شبکه‌های اجتماعی در این حوزه نیز هستیم.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه از نظر قانون تبلیغ، راه اندازی کانال و شبکه در فضای مجازی و عرضه هرگونه داروی سقط جنین جرم است، تصریح کرد: به هیچ عنوان این اقدامات را تایید نمی‌کنیم و هموطنان نباید به سراغ این موارد بروند و در فضای مجازی اقدام به تهیه قرص و دارو و سایر موارد این چنینی کنند.

به گفته معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، کاربران در صورت مشاهده هر گونه موارد از این دست و رویت هرگونه صفحه یا کانال در فضای مجازی، مراتب را به سایت پلیس فتا گزارش دهند.

داروهای سقط جنین

داروی سقط جنین به سقط درمانی نیز معروف است. به طور کلی سقط جنین به دو شکل عمده سقط جنین پزشکی و سقط جنین جراحی صورت می گیرد. سقط درمانی که معمولاً “داروی سقط جنین” نامیده شود شامل مصرف دو نوع داروی سقط جنین است. این داروی ها به حاملگی پایان می دهند و همان چیزی هستند که به عنوان “داروی بعد از صبح” یا Plan B شناخته می شود، که برای جلوگیری از بارداری طراحی شده است.

اولین دارویی که می خورید، میفپریستون است. مورد دوم میزوپروستول است (که به آن سیتوتک نیز گفته می شود). استفاده از این دو دارو با هم باعث افزایش اثر سقط می شود و می تواند مدت زمان عوارض جانبی ناشی از آن را کاهش دهد.

این داروها را می توان از طریق پزشکان و کلینیک هایی که خدمات سقط جنین را انجام می دهند تهیه کرد. هرگز نباید آنها را به صورت آنلاین یا در بازار سیاه خریداری کنید. هزینه دارو به محل و آزمایشات جانبی یا پیگیری های احتمالی بستگی دارد. سقط جنین تا 800 دلار هزینه دارد. با این حال، این هزینه بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، متغیر است.

چه کسانی شرایط مصرف داروی سقط جنین را دارند؟

زنانی که کمتر از 10 هفته از بارداری آنها گذشته است واجد شرایط مصرف داروی سقط جنین هستند. پس از 10 هفته، زنانی که می خواهند بارداری خود را خاتمه دهند احتمال دارد سقط جراحی را انتخاب کنند.

زنانی که از قبل شرایط پزشکی دارند احتمال دارد واجد شرایط مصرف داروی سقط جنین نباشند. زنان با شرایط زیر نمی توانند داروی سقط جنین دریافت کنند:

زنان با مشکلات شدید غده فوق کلیه

زنانی که بیماری های ژنتیکی خاصی دارند.

زنان با حاملگی خارج رحمی یا توده روی تخمدان

زنانی که دارای مشکلات قلبی، کلیوی یا کبدی هستند.

زنانی که از کورتیکواستروئیدهای طولانی مدت استفاده می کنند.

زنانی که حاضر به آسپیراسیون یا سقط جراحی نیستند.

زنانی که قادر به درک روش یا چگونگی پیروی از دستورالعمل ها نیستند.

زنانی که به درمان و امکانات درمانی فوری دسترسی نخواهند داشت.

زنانی که حاملگی مولار دارند و در آن جفت به طور غیر طبیعی رشد می کند.

زنانی که در حال حاضر آی یو دی دارند. (اگرچه با از بین بردن داروی می توانید آن را مصرف کنید)

زنان مبتلا به اختلالات خونریزی یا کسانی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنند.

منبع: جام جم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied