شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

نجات معجزه آسای پسر 12 ساله تهرانی از شیار بین دو ساختمان | فیلم لحظه نجات پسر 12 ساله تهرانی

فیلمی از لحظات باورنکردنی نجات پسر 12 ساله تهرانی را مشاهده می کنید.

نجات معجزه آسای پسر 12 ساله تهرانی از شیار بین دو ساختمان | فیلم لحظه نجات پسر 12 ساله تهرانی

به گزارش شمانیوزپسر 12 ساله تهرانی طی حادثه ای به طرز معجزه آسا نجات یافت. شب گذشته پسر 12 ساله تهرانی داخل درز انقطاع بین دو ساختمان در محله مشیریه تهران گیر افتاده بود که با تلاش آتش نشانی نجات یافت. پسر 12 ساله تهرانی ساعت ۲۳ و ۵۷ دقیقه شب گذشته دچار حادثه شد. فیلمی از لحظات باورنکردنی نجات پسر 12 ساله تهرانی را مشاهده می کنید.

 سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ۲۳ و ۵۷ دقیقه شب گذشته یک مورد حادثه سقوط فرد به داخل درز انقطاع بین دو ساختمان در محله مشیریه تهران به سامانه  ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی افزود: دو ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شدند. آتش نشانان طی سه دقیقه به محل رسیده و مشاهده می‌کنند که یک پسر نوجوان حدود ۱۲ -۱۳ ساله در درز انقطاع بین دو ساختمان که کمی بیش از حد استاندارد و شاید ۴۰ تا ۴۵ سانتیمتر است سقوط کرده است.

این دو ساختمان مسکونی پنج طبقه و چهارطبقه، یک طبقه به ارتفاع کمی بیش از سه متر اختلاف سطح داشتند.

ملکی با بیان اینکه همکاران ما طبق نشانه‌ها و اطلاعاتی که بچه های دیگر دادند و تخمین‌های درستی که زدند موفق شدند محل قرار گرفتن این نوجوان را مشخص کنند گفت: آنها از طبقه سوم با همکاری مالک واحد، بخشی از دیوار را شکافتند و خوشبختانه موفق شدند به گونه‌ای که هیچ آسیبی به او وارد نشود به نزدیکترین محل آن فرد برسند و در یک عملیات بسیار حساس نجاتش دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد که کوچکترین بی احتیاطی و اشتباهی می‌توانست آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن فرد وارد کند.

خوشبختانه با تلاش همکاران این پسر با حداقل آسیب دیدگی خارج شد و به آغوش خانواده بازگشت و عملیات در ساعت ۵۰ دقیقه بامداد به پایان رسید.

ملکی با اشاره به اینکه قبلا هم چنین مواردی داشته ایم که به ویژه کودکان به داخل درز انقطاع ساختمان ها سقوط کرده بودند، زیرا در برخی موارد به ویژه قدیمی‌سازها فاصله زیادی بین دو ساختمان وجود دارد، گفت: اگر چنین چیزی وجود دارد و اکنون دیگر نمی‌شود اصلاحش کرد حتما روی قسمت درز که فاصله بین دوساختمان است با مصالح مناسب پر شود تا از افتادن افراد و حیوانات که خارج کردنشان بسیار مشکل است جلوگیری کنند.

پسر 12 ساله تهرانی

لحظه به لحظه با نجات جان زن مشهدی از چاهی عمیق

با تلاش امدادگران آتش نشانی، زن ۷۵ ساله‌ای در فریمان که به درون چاه سقوط کرده بود، نجات یافت.

 رییس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فریمان گفت: در پی تماس با سامانهنجات معجزه آسای زن ۷۵ ساله از درون چاهی در فریمان ۱۲۵ مبنی بر سقوط یک زن در چاه، تیم امداد و نجات آتش نشانی فریمان به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

علی رضایی افزود: با توجه به ریزش دهانه و خالی شدن موزاییک‌های اطراف چاه، عملیات امداد با حساسیت و سختی فراوان انجام گرفت و بعد از حدود ۴۵ دقیقه و استفاده از چرخ چاه و وسایل مخصوص، این زن فریمانی که از ناحیه پا دچار شکستگی بود، از چاه بیرون کشیده و تحویل عوامل اورژانس شد.

وی از مردم فریمان خواست نسبت به حفرچاه در محل مناسب و بازدید و پر کردن چا‌های قدیمی و حفر چاه جدید اقدام کنند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری به عمل آید.

جزییات نزاع منجر به قتل یک جوان در رفسنجان

سرهنگ محمدجواد آرامون در این باره توضیح داد: وقوع نزاع دسته جمعی بین چند نفر طی ۲ شب پیش بود که به قتل یک جوان ۲۵ ساله انجامید و این جوان روز گذشته در بیمارستان جان باخت.

وی محل وقوع این حادثه را در محور خلیج فارس رفسنجان اعلام و بیان کرد: ریشه این دعوا به یک سال قبل باز می گرد..

سرهنگ آرامون افزود: در این دعوا ۲ جوان با چاقو یکدیگر را مصدوم کردند.

وی با بیان اینکه هر ۲ جوان مجروح را اورژانس ۱۱۵ همان شب به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) منتقل کرد گفت: حال یکی از آنان به دلیل اصابت چاقو به نزدیکی قلب وی، وخیم گزارش شد.

فرمانده انتظامی رفسنجان بیان با اشاره به اینکه این جوان به علت شدت جراحت ها طاقت نیاورد و صبح روز گذشته جان به جان آفرین تسلیم کرد گفت: افراد دخیل در این نزاع شناسایی شده اند و کار دستگیری آنان در دستور کار پلیس است.

سرهنگ آرامون کنترل خشم را از مهمترین عوامل برای پیشگیری از دعواها عنوان و توصیه کرد: مردم بویژه قشر جوان سعی کنند خشم خود را کنترل کنند تا خانواده هایی داغدار نشوند.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied