شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

آیا بیماری های مغز و اعصاب با استفاده از مشاوره روانپزشکی و روانشناسی دکتر آنلاین قابل حل است؟

برخی افراد نمی دانند که برای درمان مشکلات مغز و اعصاب خود به کدام پزشک( روانپزشک، متخصص مغز و اعصاب و یا روانشناس) مراجعه کنند، اگر چه در این زمینه توصیه می شود که ابتدا باید به پزشکان عمومی مراجعه کرد اما با شناسایی بیماری ها مغز و اعصاب و وظایف هر یک از پزشکان مورد اشاره می توان اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کرد، در همین راستا در این مقاله بررسی خواهیم کرد که آیا بیماری های مغز و اعصاب با استفاده از مشاوره روانپزشکی و روانشناسی دکتر آنلاین قابل حل است؟

 

برخی افراد نمی دانند که برای درمان مشکلات مغز و اعصاب خود به کدام پزشک( روانپزشک، متخصص مغز و اعصاب و یا روانشناس) مراجعه کنند، اگر چه در این زمینه توصیه می شود که ابتدا باید به پزشکان عمومی مراجعه کرد اما با شناسایی بیماری ها مغز و اعصاب و وظایف هر یک از پزشکان مورد اشاره می توان اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کرد، در همین راستا در این مقاله بررسی خواهیم کرد که آیا بیماری های مغز و اعصاب با استفاده از مشاوره روانپزشکی و روانشناسی دکتر آنلاین قابل حل است؟

 

مشاوره آنلاین خانم دکتر عمادی - های اکسپرت سامانه مشاوره آنلاین روانشناسی  روانپزشکی تحصیلی

 

بیماری های مغز و اعصاب را بیشتر بشناسید.

بیماری های مغز و اعصاب اختلالاتی در مغز، ستون فقرات و عصب‌ها ایجاد می کنند، برخی از این بیماریهای شامل؛ ام اس، تشنج، میگرن، اوتیسم، مننژیت، سکته مغزی، ای ال ای، پارکینسون، آلزایمر، تومور مغزی، صرع ، اختلالات روانی و...می باشد.

در درمان بیماری های مغز و اعصاب با توجه اینکه آسیب وارده فیزیکی یا ذهنی است، روش‌های درمانی مناسب مانند درمان‌های فیزیکی و یا درمان روانپزشکی توسط متخصصان مغز و اعصاب، روانپزشکان و روانشناسان در همکاری با سایز پزشکان متخصص، تجویز خواهد شد.

بیماری های مغز و اعصاب از جمله بیماری های پیچیده و بسیار حساس هستند که درمان های بسیار پیچیده و طولانی مدتی را طلب می کنند، از این رو معمولا جهت درمان این نوع بیماری ها نیاز به همکاری گروهی چندین متخصص از گروه های پزشکی مرتبط با این بیماری ها نیاز می باشد.

در بیماری های مغز و اعصاب علاوه بر آسیب های فیزیکی، فرد دچار مشکلات روحی  و روانی پیچیده ای نیز می شود لذا درمان این بیماری ها باید با دقت و تحت نظر چندین پزشک متخصص صورت پذیرد.

 

وظایف متخصص مغز و اعصاب، روانپزشک و روانشناس چیست؟

متخصص مغز و اعصاب( عصب شناس) وظیفه مطالعه، تشخیص، کنترل جراحات و درمان بیماری های مغز و اعصاب را برعهده دارد. 

متخصص روانپزشک، به کمک تجویز دارو و روش های روان درمانی، درمان بیماری های روحی و روانی بیماران را برعهده دارد .

یک روانشناس با بررسی اختلالات روانی و شناخت روان انسان ها با استفاده از ارزیابی  روانشناختی( روان درمانگری)، در درمان مشکلات روانی به بیماران کمک می کند.

روانشناسان مانند روانپزشکان مجاز به تجویز هر دارویی نیستند و در این زمینه محدودیت هایی دارند.

یک روانشناس در صورت داشتن مدرک دکتری روانشناسی ( دریافت مدرک کارشناسی ارشد و دکتری) می تواند خود را به عنوان دکتر روانشناس به بیماران معرفی کند ولی همچنان پزشک نخواهد بود و فقط دارای دکتری روانشناسی است.

متخصص مغز و اعصاب و روانپزشکان در جهت تشخیص بیماری های مغز و اعصاب علاوه بر معاینات فیزیکی و تشخیصی، یکسری آزمایشات بالینی نظیر ام آر  آی، سی تی اسکن، نوار مغز، آزمایش خون و ... انجام می دهند.

تشخیص صحیح علل ایجاد کننده هر یک از بیماری های مغز و اعصاب در درمان این بیماری ها به پزشکان متخصص بسیار کمک می کند و از آنجا که در مورد این بیماری ها لازم است که جسم و روان فرد مورد درمان قرار گیرد، لازم است که بیمار و اطرافیان وی با صبر و حوصله متدهای درمانی را دنبال کنند تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

 

درمان هر یک از بیماری های مغز و اعصاب با توجه به نوع بیماری، شدت آن، سن فرد و ... با روش های درمانی متفاوتی انجام می شود، در کنار انجام روش های روانی درمانی ممکن است به  تجویز دارو و انجام جراحی خاصی نیز نیاز باشد.

 

مشاوره روانپزشکی و روانشناسی دکتر آنلاین می تواند بیماری های مغز و اعصاب را حل کنید؟

به طور کلی درمان بیماری های مغز و اعصاب به نوع اختلال عملکردی، علامت و نشانه‌های بیماری بستگی دارد، از این رو جهت درمان بیماری های مغز و اعصاب در برخی افراد، جهت دستیابی به درمان موثرتر نیاز به حضور یک تیم متخصص شامل متخصص مغز و اعصاب، روانپزشک، روانشناس ، متخصص گفتار درمانی و متخصص درمان‌های شغلی باشد .

با توجه به مطالب اشاره شده در پاسخ به این سئوال که آیا می توان با استفاده از مشاوره روانپزشکی و روانشناسی دکتر آنلاین  بیماری های مغز و اعصاب را حل کرد؟ باید عنوان نمود که بیماری های مغز و اعصاب قابل درمان در حیطه کاری روانپزشک و روانشناس را می توان با دریافت مشاوره آنلاین این پزشکان مورد درمان قرار داد.

روانپزشکان و روانشناسان چنانچه نیاز به همکاری با یکدیگر یا سایر پزشکان متخصص داشته باشند، با ارجاع بیمار به آنها، شرایط بهتری را برای درمان موثرتر فراهم خواهند ساخت زیرا اولویت کادر درمانگران سلامت، بهبودی و سلامت بیماران می باشد.

مشاوره روانپزشکی و روانشناسی دکتر آنلاین:

مشاوره روانپزشکی و روانشناسی دکتر آنلاین از طریق دریافت مشاوره آنلاین پزشکانی که در سایت های پزشکی آماده خدمت رسانی آنلاین هستند، امکان پذیر می باشد.

در یک وب سایت پزشکی معرفی کننده پزشکان متخصص نظیر پذیرش 24 که جمع زیادی از پزشکان متخصص را جهت ارائه مشاوره آنلاین به کاربران سایت معرفی می کند، می توان روانپزشکان و روانشناسان را جهت دریافت مشاوره آنلاین پزشکی انتخاب نمود.

 

لطفاً بخوانید: آیا مشکلات مغز و اعصاب را با خدمات دکتر آنلاین و مشاوره روانپزشکی و روانشناسی می توان حل کرد؟

 

یک روانپزشک یا روانشناس با دریافت هزینه حق ویزیت آنلاین، خدمات پزشکی و مشاوره ای در اختیار کاربر قرار می دهد، بدین ترتیب کاربر از طریق ارتباط تلفنی یا متنی می تواند در مورد بیماری و مشکلات خود با پزشک یا روانشناس گفتگو کند.

در بسیاری از موارد بهره گیری از خدمات پزشکی آنلاین هیچ تفاوتی با ویزیت حضوری ندارد و چنانچه نیاز به ویزیت حضوری بیمار توسط پزشک باشد، پزشک متخصص با دعوت از بیمار جهت ویزیت حضوری، اقدام به بررسی های لازم خواهد کرد.

 

 

طی یک جلسه مشاوره آنلاین پزشکی با روانپزشک یا روانشناس می توان کلیه سوالات خود را پرسیده، آزمایشات و مستندات پزشکی را برای پزشک ارسال کرد و از راهنمایی ها و تجویزات پزشکی بهره مند شد.

دسترسی راحت و همیشگی به روانپزشک یا روانشناس آنلاین حتی در ایام تعطیل بدون نیاز به رفت و آمد و انتظار کشیدن های طولانی مدت، روند درمان بیماران را سرعت خواهد بخشد  و آرامش بیشتری را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

دریافت مشاوره آنلاین روانپزشکی و روانشناسی به خوبی می تواند مشکلات مربوط به بیماری های مغز و اعصاب را مورد پوشش قرار دهد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied