شمانیوز
شما نیوز

​امکان استفاده از رمزارزها در تجارت

معاون کسب و کار اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در شرایط تحریمی می‌توان از رمزارزها در تجارت خارجی استفاده کرد، گفت: از نظر تدوین قانون و مقررات درباره رمزارزها از دنیا عقب هستیم.

​امکان استفاده از رمزارزها در تجارت

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایبنا؛ هومن حاجی‌پور  اظهار داشت: استفاده از رمزارزها و ارزهای رمزپایه حرکت جدیدی است که از چند سال قبل در دنیا آغاز شده و به سرعت در حال گسترش است. ما نیز برای عقب نماندن از این حرکت باید مقررات خود را در این بخش آماده کنیم تا این حرکت در کشور ما نیز آغاز شود.

 

وی تصریح کرد که اعطای مجوز برای استخراج رمزارز و تسهیل شرایط استفاده از آن در تجارت خارجی می‌تواند به خلق ارزش افزوده در این زمینه کمک کند. معاون کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران گفت: اعطای مجوزهای لازم برای استفاده از رمزارزها و همچنین تدوین مقررات لازم برای آن بسیار می‌تواند به تسهیل تجارت خارجی به ویژه در دوره‌ تحریم به ما کمک کند.

 

حاجی‌پور خواستار تدوین مقررات لازم از سوی بانک مرکزی و وزارت صمت در این حوزه شد و تاکید کرد: از نظر مقررات لازم برای استفاده از رمزارزها از دنیا عقب هستیم و به طور طبیعی، تسهیل مقررات می‌تواند تاثیرات فراوانی در این حوزه برای کشور به ارمغان بیاورد.

 

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد دستگاه استخراج رمزارز (ماینینگ) در گمرکات کشور وجود دارد، تصریح کرد: آماری در این خصوص ندارم و مرجع اعلام آمار گمرک است. اما تعدادی از فعالان بخش خصوصی به اتاق بازرگانی مراجعه کرده و می‌گویند که دستگاه‌های ماینینگ آنها در گمرکات کشور است.

 

حاجی‎‌پور گفت: رمزارزها پدیده‌ای نو هستند که می‌توانند برای کشور ارزش افزوده ایجاد کنند و باید مسائل و نگرانی‌هایی که در بخش‌هایی از جامعه درباره امکان سودجویی در این زمینه وجود دارد را با تدوین مقررات برطرف کرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied