شمانیوز
شما نیوز

پیش بینی مهم قیمت دلار

پیش بینی قیمت دلار در معاملات فردا شنبه برای فعالان اقتصادی اهمیت زیادی دارد و متاثر از دو متغیر کوتاه مدت و بنیادی است.

پیش بینی مهم قیمت دلار

قیمت دلار در در این هفته چگونه می شود؟ قیمت دلار نسبت به آخرین معاملات کاهش یافت. قیمت دلار هرروز متغیر است.قیمت دلار غیر قابل پیش بینی است .

 پیش بینی قیمت دلار آمریکا در معاملات امروز شنبه 25 دی ماه 1400 برای فعالان اقتصادی ایرانی اهمیت زیادی دارد و متاثر از دو متغیر کوتاه مدت و بنیادی است که تغییراتی را در قیمت ارزهای خارجی رقم خواهد زد.

سخنان سید باراهیم رئیسی مبنی بر افزایش 40 درصدی فروش نفت خام ایران و امکان استفاده از پول حاصل از صادرات پیامی مثبتی به بازار ارز کشور بود. ضمن اینکه رسانه های غربی نیز سیگنال های مثبتی از مذاکرات وین مخابره می کنند و اجماع نظر دارند که دو طرف به دنبال احیای برجام هستند. انتقاد علنی سخنگوی کاخ سفید از دونالد ترامپ برای خروج از برجام نشان می دهد که در بین نخبگان آمریکایی اجماع نظر بالایی وجود دارد که قائل به وضعیت بغرنج برای آمریکا و عدم در دسترس بودن گزینه های فشار برای مقابله با ایران هستند. برجام به تنهایی دست و پای ایران را در زنجیر کشیده بود و خروج آمریکا از آن باعث رها شدن ایران شد و وضعیت اقتصادی کشور پس از فشار حداکثری نشان می دهد که ابزار تحریم بیشتر هم وجود خارجی ندارد.

 

نتیجه اینکه در معاملات فردا شنبه بخش اقتصادی بازار همچنان فشار بر کاهش خواهد داشت و بخش سیاسی و لابی بازار و متغیرهای دولتی میل به افزایش قیمت ارزهای خارجی با مرکزیت دلار آمریکا دارند که انتظار می روند برآیند آنها به سمت کاهش اندک و با مقاومت زیاد به سمت پایین همراه باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied