شمانیوز
شما نیوز

مخالفت نماینده مجلس با پرداخت یارانه نقدی

هر اندازه فاصله نرخ بازار ارز و نرخ ارز ترجیحی بیشتر شود، سفره مردم کوچکتر می‌شود و دلال‌ها بیشتر سود بردند قطعا ادامه این مسیر به صلاح کشور نیست. دولت می‌گوید مابه التفاوت را در قالب یارانه به مردم می‌دهد اما ما می‌گوییم پرداخت یارانه به صلاح کشور نیست.

مخالفت نماینده مجلس با پرداخت یارانه نقدی

یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 45 هزار و پانصد تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است ،زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم تغییر حامل‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: تا امروز افزایش حامل‌های انرژی نه پیشنهاد دولت است و نه مجلس نظر داده و اگر دولت هم پیشنهاد دهد مجلس قطعا آن رد می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست شورای شهرستان کرمان با اشاره به اینکه شهرداری‌ها به تناسبت ظرفیت و ظرفیت منطقه خود به دنبال طرح‌های اقتصادی بروند افزود؛ شهرداری‌های بزرگ انتشار اوراق در اختیار دارند و می‌توانند از این ظرفیت برای طرح‌های عمرانی خود استفاده کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه شرایط سختی در بودجه‌های عمرانی کشور داریم افزود: کسری تراز بودجه حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش دادند اما کاهش استقراض است و به مفهوم درآمد مازاد نیست.

پورابراهیمی افزود: ۶۰ درصد از سرفصل شرکت‌های دولتی و بانک‌های ما زیان ده هستند به دولت گفتیم اصلاح ساختار را انجام دهید و شرکت‌های زیان ده را تعیین تکلیف کنید.

وی تصریح کرد: رویکرد تمرکزگرایی در بودجه ۱۴۰۱ تا حد زیادی برطرف شده است و بخشی از اختیارات تصمیمات بودجه‌ای به استان‌ها می‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied