شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی “سارا بهرامی” و همسرش + تصاویر جدید

سارا بهرامی متولد بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در تهران می باشد، وی چندی پیش در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم دارکوب موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

بیوگرافی “سارا بهرامی” و همسرش + تصاویر جدید

بیوگرافی سارا بهرامی بازیگر سینما و تلویزیون

  • نام : سارا

  • نام خانوادگی : بهرامی

  • تاریخ تولد : بهمن ماه 1361

  • محل تولد : اصفهان

  • تحصیلات : دیپلم ریاضی و فیزیک و لیسانس تئاتر از دانشگاه آزاد تنکابن

  • سارا بهرامی متولد اصفهان

 

وی متولد ۲ بهمن سال ۶۱ در اصفهان، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اسـت. او از همان کودکی علاقه زیادی بـه بازیگری داشت و با شرکت در کلاس‌هـای هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کارش را آغاز کرد. فعالیت تئاتری او در دوران دبیرستان رنگ‌وبوی جدی‌تری بخود گرفت. هر روز بعد از مدرسه بـه تمرین می‌رفت و تقریبا هر 3-4 ماه یک اجرای تئاتر داشت.

 

سارا و خانواده‌اش در آن سالها در منطقه شاهین‌شهر اصفهان زندگی میکردند. او بااینکه دبیرستان و پیش‌دانشگاهی را در رشته ریاضی-فیزیک گذرانده بود، تئاتر را برای ادامه تحصیل برگزید. پس از پایان دوره کارشناسی در دانشگاه آزاد واحد شهسوار «شمال کشور» تصمیم گرفت بـه پایتخت مهاجرت کند. سارا آن‌قدر سماجت داشت کـه تصمیمش تمام اعضای خانواده رابه تهران کشاند. 20 ساله بود کـه این اتفاق افتاد.

 

سارا بهرامی بعد از آمدن بـه تهران بـه‌شدت پیگیری تئاتر بودو کم‌کم راهش را پیدا کرد. بهرامی پس گذراندن یک گفتگو موفق با پرویز پرستویی و حبیب رضایی وارد کلاس‌هـای بازیگری موسسه کارنامه شد. او از معتقد اسـت این دوره‌ها تثیر مطلوب‌تری بـه نسبت دانشگاه برایش داشتند. هم چنین از پیام دهکردی و امیر پوریا بـه‌عنوان بهترین استادها و حامیانش یاد می کند.

 

بیوگرافی “سارا بهرامی” + تصاویر جدید

 

بعد ازآن دوره برای نخستین بار برای بازی دریک فیلم کوتاه پایان‌نامه‌ای جلوی دوربین رفت. بـه‌مرور فیلم‌هـای کوتاهی دیگری بـه او پیشنهاد شد. «تهرون» هم نخستین حضور سارا بهرامی دریک فیلم سینمایی بود. فیلمی کـه البته اکران نشد. بعد ازآن‌ هم نقش هـای کوتاهی در فیلم‌هـای سینمایی «آیینه‌هـای روبرو» و «یک عاشقانه ساده» داشت.

 

سارا بهرامی می گوید

قطعا بزرگ ترین حامی مـن پدر و مادرم بودند. شاید اگر اصرار پدرم نبود «یعنی علاقه داشتند کـه مـن این حرفه را دنبال کنم» نمیدانم واقعا اینکار را ادامه می‌دادم یا نه، دخیل بودند و حمایت کردند. ان شاالله کـه همیشه زنده باشند و سایه آن‌ها بالای سرم باشد. خدا را شکر می کنم کـه دست حمایت شان همیشه درکنار مـن بوده اسـت.

 

شروع شهرت سارا بهرامی

تلویزیون بهترین رسانه برای شناساندن این چهره جوان و بااستعداد بود. بهرامی درسال 1390 بـه تلویزیون آمد ودر دو سریال «فرات» و «مثل یک کابوس» بـه ایفای نقش پرداخت. بازی‌اش آن‌قدر خوب بود کـه جلیل سامان را مجاب کرد، نقش اول سریالش رابه او بدهد.

 

سارا بهرامی درسال 1391 با بازی در نقش پروانه در سریالی بهمین نام، بیش‌ازپیش در بین مخاطبین و سینماگران شناخته شد. بعد ازآن ‌هم بـه مجموعه «پرده‌نشین» پیوست و آنجا هم خوش درخشید. بهرامی نخستین جایزه بازیگری‌اش را درسال 1393 برای بازی در تله‌فیلم «آرزوهایت رابه خاک بسپار» کسب کرد. بـه طبع این درخشندگی در تلویزیون، پیشنهادهای سینمایی ‌اش هم جدی تر و چشمگیرتر شد.

 

بیوگرافی “سارا بهرامی” + تصاویر جدید

 

سارا برای بازی در نقش یک کاراکتر معتاد در آن فیلم، کوشش بسیاری کرد و مدت زیادی رابا مبتلاشدگان بـه اعتیاد حتی زندگی کرد. سرانجام بعد از اکران «دارکوب» در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، مزد زحمات خودرا گرفت. او کـه قبلاً هم برای «ایتالیا ایتالیا» نامزد دریافت جایزه شده بود، اینبار سیمرغ طلایی بهترین بازیگر زن جشنواره را ازآن خود کرد.

 

سارا بهرامی می‌گوید

مـن خیلی از زندگی ام راضی ام. این بـه این مفهوم نیست کـه همیشه در زندگی خوشحالی و لبخند می زنی؛ نه! این بـه این مفهوم اسـت کـه وقتی بر میگردم بـه گذشته نگاه میکنم میبینم مـن تلاش خودم را کردم بـه این شکلی کـه همیشه در زندگی بـه آن اعتقاد و علاقه داشتم و خوشحالم.

 

حتماً اگر بار دیگر بـه کودکی و نوجوانی بر گردم کـه سرم خلوت‌تر از هم اکنون بودو خیلی وقت‌ها می گویم کـه همین حالا هم باید اینکار را بکنم، این اسـت کـه قطعا موسیقی را پی میگرفتم. چون همیشه در زندگی ام کم بوده. پیانو؛ سازی اسـت کـه خیلی بـه آن دلبستگی دارم. این؛ تنها چیزاست، کـه البته میدانم هیچوقت دیر نیست و اگر وقت داشته باشم یاد می گیرم.

 

بیوگرافی “سارا بهرامی” + تصاویر جدید

 

ازدواج سارا بهرامی

سارا بهرامی مجرد اسـت و تاکنون ازدواج نکرده اسـت.

 

علایق هنری سارا بهرامی

یکی از آرزوهای خانم بازیگر کار کردن با اصغری فرهادی اسـت. او معتقد اسـت علی‌رغم موفقیت‌هـای فرهادی دراین سالها، «چهارشنبه‌سوری» هنوز هم دوست‌داشتنی‌ترین فیلم اوست.

 

علاقه زیادی بـه هدیه تهران و فاطمه معتمدآریا دارد و بـه ‌نوعی نخستین الگوهای بازیگری‌اش آن‌ها هستند. در بین ستارگان جدید هم جنس بازی پریناز ایزدیار و ترانه علیدوستی را می‌پسندد.

 

اسم بازی با سارا بهرامی

او در مورد مهناز افشار می‌گوید: یکی از آدم‌هایی بود کـه وی را با قلب بزرگ دیدم؛ و همان چیزی کـه همیشه راجع بـه مهناز افشار میگویند. بـه او احترام می گذارم. دوست داشتنی اسـت و طبع بزرگی دارد.

 

بیوگرافی “سارا بهرامی” + تصاویر جدید

 

جلیل سامان

از آدم‌هایی اسـت کـه هیچوقت در زندگی اسمش را فراموش نمی کنم، بخاطر این‌کـه کمکم کرد در حرفه‌ای کـه خیلی دوستش دارم بزرگ ترین قدمم را بردارم. بـه شدت برایم ارجمند اسـت. امیدوارم سالهای سال باشد و مـن کار کردنشان را ببینم.

 

افسانه ماهیان

مـن نخستین بار کـه دیدمش بـه او گفتم مـن همیشه فکر می کردم شـما خانمی بد اخلاق هستید کـه حتماً کار کردن با او سخت اسـت. مدیریت؛ در کار کردن با خانم ماهیان برای مـن تفسیر شد. بـه معنای واقعی زن مدیری کـه میتواند گروه را هدایت کند.

 

افتخارات سارا بهرامی

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم “متولد 1361” در جشن انجمن بازیگران خانه تئاتر. نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم “پروانه” در سومین جشنواره جام جم. برنده یاس زرین بازیگر زن برای بازی در فیلم “آرزوهایت رابه خاک نسپار” از جشنواره فیلم یاس.

 

برنده جایزه بهترین نقش مکمل زن برای بازی در فیلم “خانه ای در خیابان چهل و یکم” از نوزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران. نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم “ایتالیا ایتالیا” در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر. برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم “دارکوب” از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر.

 

بیوگرافی “سارا بهرامی” + تصاویر جدید

 

فیلمشناسی

فیلم‌های سینمایی

سال

عنوان

نقش

۱۳۸۸

تهرون

 

آینه‌های روبرو

 

۱۳۹۰

یک عاشقانه ساده

 

۱۳۹۳

من دیه‌گو مارادونا هستم

رؤیا

۱۳۹۴

گیتا

 

خانه‌ای در خیابان چهل و یکم

 

۱۳۹۵

ایتالیا ایتالیا

برفا

۱۳۹۶

هزارپا

 

۱۳۹۶

دارکوب

مهسا

 

مجموعه‌ های تلویزیونی

سال

سریال

نقش

شبکه

۱۳۹۰

فرات

 

شبکه دو

مثل یک کابوس

 

شبکه یک

۱۳۹۱

پروانه

پروانه

شبکه سه

۱۳۹۳

پرده‌نشین

مائده

شبکه یک

 

فیلم تلویزیونی

شب خفن طولانی – ۱۳۹۱ (علی معصومی)

شبیه شیدایی – ۱۳۹۳ (ناصر پویش)

آرزوهایت را به خاک نسپار – ۱۳۹۲ (محمدمهدی چوپانی)

 

بیوگرافی “سارا بهرامی” + تصاویر جدید

 

فیلم کوتاه

ترانه‌ای برای لوبا – ۱۳۸۸ (طوفان نهان‌قدرتی)

پیش از طلوع – ۱۳۹۲ (تهمینه بهرام‌علیان)

آرزوهایت را به خاک نسپار – ۱۳۹۲ (مهدی چوپانی)

تو فقط مادر باش (رقیه توکلی)

نمی دونم فردا چی میشه… – ۱۳۸۸ (کاوه صباغ زاده)

 

جوایز و نامزدها

سال

جایزه

رده

اثر

نتیجه

۱۳۸۹

جشن انجمن بازیگران خانه تئاتر

بهترین بازیگر زن

متولد ۱۳۶۱

نامزدشده

۱۳۹۲

سومین جشنواره جام جم

پروانه

نامزدشده

۱۳۹۳

جشنواره فیلم یاس

آرزوهایت را به خاک نسپار

پیروز

۱۳۹۵

نوزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران

بهترین نقش مکمل زن

خانه‌ای در خیابان چهل و یکم

پیروز

۱۳۹۵

سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر

بهترین بازیگر نقش اول زن

ایتالیا ایتالیا

نامزدشده

۱۳۹۶

دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه پورتو پرتغال

بهترین بازیگر زن

تو فقط مادر من باش

پیروز

۱۳۹۶

سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر

بهترین بازیگر نقش اول زن

دارکوب

پیروز

 

 

منبع: پارس ناز ، نمناک ، دوستان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied