شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با شمانیوز:

افزایش یارانه به معنای حذف بسته معیشتی نیست/ دولت تنها 71 هزار میلیارد تومان از 125 هزار میلیارد تومان را به عنوان یارانه و کمک‌معیشتی پرداخت می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش مبلغ یارانه در سال 99 گفت: افزایش یارانه در سال 99 به معنای حذف بسته کمک معیشتی دولت نیست.

افزایش یارانه به معنای حذف بسته معیشتی نیست/ دولت تنها 71 هزار میلیارد تومان از 125 هزار میلیارد تومان را به عنوان یارانه و کمک‌معیشتی پرداخت می‌کند

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با اشاره به افزایش مبلغ یارانه در سال 99 اظهار کرد: افزایش یارانه در سال 99 به معنای حذف بسته کمک معیشتی دولت نیست.

وی افزود: براساس گزارشی که به کمیسیون تلفیق ارائه داده شد و متأسفانه رأی هم آورد و کار مشترک کمیته‌ای مرکب از برخی اعضای کمیسیون تلفیق، مرکز پژوهش‌ها و دولت بود، معین شد تا مبلغ 27 هزار تومان به یارانه‌ها اضافه شود و نیز 20 درصد هم به 27 هزار تومان برای پرداخت به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) افزوده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من در کمیسیون تلفیق مخالف افزایش 27 هزار تومانی یارانه بودم و به آن رأی ندادم؛ چون معتقد بودم که حداقل بایستی هر فرد 100 هزار تومان یارانه‌ها دریافت کند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: درآمدهای دولت از افزایش حامل‌های انرژی بسیار افزایش یافته و بالغ بر 250 هزار میلیارد تومان است و بنابر قانون هدفمندی یارانه‌ها مصوب 1389، یک‌دوم ما به ازای افزایش درآمدهای حاصل از فروش حامل‌های انرژی باید به مردم بازگردد؛ بنابراین عدد لازم برای این افزایش وجود دارد.

وی اضافه کرد: آنچه که الان از 250 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه پرداخت می‌شود فقط 41 هزار میلیارد تومان است و 30 هزار میلیارد تومان هم به عنوان کمک معیشتی پرداخت می‌شود و در مجوع دولت 71 هزار میلیارد تومان را به عنوان یارانه و معیشت به مردم پرداخت می‌کند؛ در صورتی که دولت موظف است نیمی از 250 هزار میلیارد تومان را به یارانه و کمک معبشتی اختصاص دهد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مخالف افزایش مبلغ یارانه است و ادعا می‌کند طرح‌های بهتری برای معیشت دارد، اما در اصل دولت هیچ طرحی برای بهبود وضع معیشت مردم ندارد و ما هیچ طرح منسجم و کاملی از سوی دولت ندیده‌ایم، حتی به مواردی که باید عمل کند هم عمل نمی‌کند؛ مانند همین طرح معیشتی که بسیاری از افراد نیازمند هنوز آن را دریافت نکرده‌اند و حتی دولت آنها را تهدید می‌کند که یارانه‌هایشان را قطع خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    بله موفید بود چون واقعا در طرح معیشتی انصاف را رعایت نکردن دولت وقت مردمو تهدید به قطع یارانه کرده

  • ناشناس

    عالی

  • گلزاری

    بله مفید بود

  • محمد

    طرح شناسایی معیشتی برای ثروتمندان خوبه نه م کارگر که تهدید یارانه هم شدم