شمانیوز
شما نیوز

مراسم بزرگداشت 15خرداد روز طلایه داران پیشوایی در شهرستان پیشوا برگزار شد

مراسم بزرگداشت 15 خرداد با شکوه هر چه تمام تر در صحن مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) شهرستان پیشوا برگزار شد.

مراسم بزرگداشت 15خرداد روز طلایه داران پیشوایی در شهرستان پیشوا برگزار شد

به گزارش شمانیوز وبه نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، امیر حسین طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا، حجت الاسلام والمسلمین باقری امام جمعه شهرستان پیشوا، حجت الاسلام والمسلمین محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین، حجت الاسلام والمسلمین لزومی امام جمعه شهرستان پاکدشت، حجت الاسلام والمسلمین خدا پرست امام جمعه شریف آباد و همچنین حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا، حسین کاغذ لو فرماندار ورامین، حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک و فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین حضور داشتند و چند تن از یادگاران قیام و خانواده های معظم شهدای 15 خرداد سال 1342 نیز میهمان ویژه این مراسم بودند.

بر اساس این گزارش؛ حاج محمدتقی علایی از یادگاران قیام 15 خرداد با مرور خاطرات تلخ آن دوران و بازگویی ستم رژیم شاهنشاهی که خود به عینه شاهد آن بود گفت: در آن ایام که روز سوم شهادت امام حسین (ع) بود در حال مداحی در همین صحن مطهر بودم که پیام دستگیری امام خمینی (ره) به گوشم رسید و آن را به حضار اعلام کردم و مبدا قیام از  همین صحن مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) شکل گرفت و مردم به راه افتادند.

وی در ادامه از خاطرات و اتفاقات آن روز  پر شور که  خود در تمام مراحل آن حضور داشته است، برای حضار سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین باقری امام جمعه شهرستان پیشوا، خوش آمد گوئی خود را با خیر مقدم از مسئولین و ائمه جماعات و مردم شریف و حاضرین در محل مبداء قیام 15 خرداد 1342 آغاز نمود و گفت: تاریخ انقلاب مدیون 15 خرداد است؛ در حقیقت انقلاب اول در سال 42 بود نه سال 57. در آن سالی که امام خمینی (ره) با تعابیر و جملات پربار خود از دیار 15 خرداد یاد نمود و شما مردم محترم این دیار 15 خرداد پیشگام و پیشوای این جریان تاریخ ساز و اثر گذار در انقلاب بودید و این جریان و نهضت را مدیریت، رهبری و جریان سازی نمودید.

وی افزود: امروز بیش از هر زمانی ما به جریان 15 خرداد و آن پشتوانه ای که این نهضت را به وجود آورد نیازمندیم؛ یعنی قیام مردم این خطه در دفاع از مرجعیت دینی و امام بزرگوار بود و مهم این که در محکومیت توهین و هتک حرمت مرجعیت این حرکت آغاز شد و نکته بعدی اینکه15 خرداد کف جامعه حرکت کردند نه افرادی که ادعای خواص بودن، روشن فکر بودن و متکی به جریان خاصی را داشته باشند، کشاورزان، دامداران، بازاریان و کارگرانی که در حال کار بودند و افراد عادی اما با یک بصیرت و معرفت بالا این حرکت را برای مبارزه با ظلم و ستمگری آغاز نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری اینطور ادامه داد: انسان وقتی با یک کفن حرکت می کند یعنی برگشتی در کارش نیست و اتمام حجت و آخرین مرحله مبارزه است و این حرکت از همین مکان آغاز شد و منتهی به شهر باقرآباد شد که در آنجا به شهادت رسیدند.

وی گفت: در آن سال پیشوا یک روستا بوده اما با معرفتی بالا و طبق اسناد، تعداد زیادی از مردم در این قیام شرکت داشته اند و به تعبیری همه مردان آمدند؛ نه عده خاصی و همه پای کار بودند و امروز هم میبینیم که مردم قیام 15 خرداد در مباحث انقلابی پیشگام  هستند، در دفاع از مرجع، در راهپیمائی ها و در انتخابات با حضور پر رنگ و انتخاب اصلح شاهد این خواهیم بود که مردم این چند شهرستان همچون گذشته با حضور حد اکثری یک فرد صالح، مومن و متدین و اثر گذار را برای مدیریت دولت انتخاب خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران نیز در ادامه جلسه گفت: از نظر امام بزرگوار راه اصلاح با قیام برای خدای متعال، اقدام برای خدای سبحان، سکوت برای خدا، جنگ و صلح برای خداوند متعال صورت می پذیرد.

در ابتدا باید راه خدا را که مورد رضایت اوست را با تامل و تدبر و فهم آموزه های قرآن و عترت به دست آورد و پس از شناخت راه، با انگیزه پاک و الهی و اطاعت امر خدای متعال و انگیزه تقرب به او در راهی که مورد رضای خداوند سبحان است قدم برداشته شود.

در شکل گیری نظام اسلامی امام بزرگوار با الهام از قرآن و کلمات و سخنان و سیره پیامبر عظیم الشان اسلام و اهل بیت آن بزرگوار، راه شکل گیری یک نظام دینی را در استقرار جمهوری اسلامی یافتند.

 وی گفت: در بیانات امروز مقام معظم رهبری بر آن دو واژه اسلامیت و جمهوریت تاکید شده است. این دو واژه برگرفته شده از حقایق ناب دینی است و راه عزت و سعادت در گام برداشتن در مسیر قرآن و عترت است؛ یعنی حیات اسلامی باشد.

این نظام  به هر میزان که بر اساس فرامین خدا و پیامبر و اهل بیت او قدم بردارد چهره اسلامیت نظام ارتقا پیدا می کند و در شکل گیری حاکمیت اسلامی در حضور فقیه عالم و صالح و مدیر و مدبر در محور حرکت جامعه معنا پیدا می کند.

 حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: دغدغه امام بزرگوار تحکیم پیوند مسلمانان منطقه بود و دغدغه رهبر معظم اسلام وحدت ملت ایران، وحدت و یکپارچگی ملت اسلام است و این راه، راه دستیابی به قله های رفیع عزت و استقلال است و امیدوارم که در این راه با اقتدار و ایمان و با صلابت گام برداریم و صفوف خویشتن را مستحکم تر کنیم و عرصه های انتخابات را به نقطه های امید و عزت و اقتدار ملی و نقطه یاس و نا امیدی دشمن تبدیل کنیم و دو رکن جمهوریت و اسلامیت به نظام را استحکام ببخشیم.

کسانی که بر صندلی های قدرت تکیه می زنند، با اعتقاد و باور به اسلامیت نظام و به جمهوریت نظام با الهام از ارزشهای دینی در راه پاسخ به مطالبات ملی قدم بردارند و گام های استوار خود را در مسیر پاسخ به مطالبات اساسی ملت و راه ها را برای تحکیم ارتباط دولت و ملت، نظام اسلامی و ملت مستحکم بردارند و این مسئولیت همه ماست و امیدواریم که مسئولین و مردم هر کدام به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

گفتنی است؛ حسن اصلانی شاعر آئینی و انقلابی،  نیز بخشی از اشعار خود را که در وصف این ایام سروده بود و به نوعی در این اشعار اتفاقات را توصیف می نمود،  در این جلسه حاضر و اشعار خود را قرائت کرد.

همچنین گروه سرود ساکنان آسمانی  نیز دو سرود با موضوع 15 خرداد و ایام انتخابات را برای حاضرین به اجرا در آوردند.

در پایان این برنامه نیز از یادگاران و خانواده شهدای معظم قیام 15 خرداد سال 1342 توسط مسئولین تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied