شمانیوز
شما نیوز

معاون اجتماعی پلیس راه پایتخت:

آهسته راندن و کنترل سرعت، از مهم‌ترین توصیه‌های ایمنی به رانندگان است

معاونت اجتماعی پلیس راه پایتخت در گفت وگوی اختصاصی با شمانیوز با اشاره به آمار تصادفات منجر به جرح و فوت در ایام نوروز ۱۴۰۳، آهسته راندن و کنترل سرعت را از مهم‌ترین توصیه‌های ایمنی به رانندگان دانست.

آهسته راندن و کنترل سرعت، از مهم‌ترین توصیه‌های ایمنی به رانندگان است

به گزارش شمانیوز، سرهنگ کلاوشکی حسینی معاونت اجتماعی پلیس راه پایتخت با اشاره به آمار بالای تصادفات در نوروز‌ ۱۴۰۳، گفت: ۹۷ هزار تصادف در سراسر کشور در زمان اجرای طرح نوروزی رخ داد که متاسفانه منجر به فوت ۸۱۳ نفر و زخمی‌شدن ۲۱ هزار نفر شده است. 

وی افزود: اگرچه این میزان با کاهش ۹.۴ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است ولی همانطور که رئیس پلیس راهور اعلام کردند حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد.  

معاونت اجتماعی پلیس راه پایتخت با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که اکثر تصادفات در سرعت های بالا رخ می‌دهد، تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که تفاوت زمانی رانندگی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر درساعت با سرعت ۹۰ کیلومتر درساعت دریک مسیر ۴۰ کیلومتری تنها ۴ دقیقه است. بنابراین به جای تمرکز بر روی زودتر رسیدن به مقصد که سبب می‌شود باسرعت بالا رانندگی کنید، سعی نمایید از مبدا زودتر راه بیافتید.

کلاوشکی حسینی تصریح کرد: البته عوامل دیگری نیز در این گونه تصادفات نقش دارند که از آن جمله می‌توان به خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان در مسیرهای طولانی، عدم توجه به جلو و رعایت فاصله و سبقت‌های غیرمجاز اشاره کرد. آمارها نشان می‌دهد که ۴۴ درصد تصادفات به خاطر عدم توجه به جلو است که منجر به وقوع تصادفات می‌شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی