شمانیوز
شما نیوز

شیرینی گوشفیل

برای ماه رمضان خودت تو خونه گوشفیل درست کن | طرز تهیه گوشفیل خوشمزه به روش بازاری ها

برای ماه رمضان خودت تو خونه گوشفیل درست کن | طرز تهیه گوشفیل خوشمزه به روش بازاری ها

در خبر زیر طرز تهیه شیرینی گوشفیل مخصوص ماه رمضان را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز :شیرینی گوشفیل یکی از شیرینی‌های سنتی و خوشمزه ایرانی است که به صورت جمعیت‌‌پذیر سرو می‌شود و بیشتر در ماه رمضان مورد علاقه قرار دارد.شیرینی گوشفیل با استفاده از روغن، شیر، و آرد تهیه می‌شود و پس از پختن، با شکر پودری و دارچین پوشیده می‌شود. طرز تهیه شیرینی گوشفیل خیلی سخت نیست .شیرینی گوشفیل یکی از شیرینی‌های محبوب مردم ایران به شمار می‌رود و فضایی خاطره‌انگیز و صمیمی را برای مردم در مراسم ها و جشن های خانوادگی ایجاد می‌کند.برای طرز تهیه شیرینی گوشفیل همراه ما باشید. 

 

مواد لازم 

شیر ۱ فنجان سر خالی
شکر ۲ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
آب ۱ لیوان
آرد ۱ لیوان
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
روغن جامد ۳ قاشق غذاخوری
ماست چکیده ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری

 

شیرینی گوشفیلطرز تهیه

ابتدا شربت بار گوش فیل را آماده می کنیم، برای این منظور آب را داخل شیرجوش می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم، سپس شکر را کم کم به آن اضافه می کنیم تا کاملا در آب حل شود. بهتر است شکر را هم نزنیم و اجازه بدهیم تا خود شکر در آب حل شود.

بعد حرارت را ملایم می کنیم تا آب جوش بیاید و شربت کمی قوام یابد. زمانیکه شربت کمی غلیظ شد، آب لیمو ترش، گلاب و زعفران دم کرده را به آن می افزاییم و با قاشق آرام مواد را مخلوط می کنیم و ۳ دقیقه بعد شیرجوش را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا شربت سرد شود.

در این مرحله تخم مرغ را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم، سپس شیر و روغن را به آن اضافه می کنیم و با همزن مواد را مخلوط می کنیم. بعد بیکینگ پودر، ماست و ۲ قاشق از شربت سرد شده را به مواد می افزاییم.

مجددا مواد را مخلوط می کنیم، سپس حدود آرد را الک می کنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم، سپس با قاشق مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. بعد با دست خمیر را مخلوط می کنیم و کم کم آرد الک شده اضافه می کنیم و با دست خمیر را ورز می دهیم.

باید به قدری آرد به خمیر اضافه کنیم تا دیگر به دستمان نچسبد. البته اگر خمیر کمی چسبندگی داشته باشد، زمانی که آنرا ورز می دهیم چسبندگی‌اش کمتر می شود.

در آخر خمیر را چندین بار با دست باز و جمع می کنیم تا هوایی داخل آن نماند، سپس آنرا داخل کاسه قرار می دهیم و روی آن را با سلفون می پوشانیم. در ادامه کاهس را در یک جای گرم قرار می دهیم تا خمیر به مدت ۲ ساعت استراحت کند.

پس از گذشت ۲ ساعت، در قابلمه ای کوچک با عمق زیاد به اندازه ای روغن می ریزیم که گوشفیل ها در روغن شناور باشند، سپس روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان روغن داغ شود. خمیر را از داخل ظرف کاسه بیرون می آوریم و روی سطح کار کمی آرد می پاشیم.

حالا خمیر را روی سطح صاف قرار می دهیم و با وردنه آن‌را باز می کنیم. توجه داشته باشید که ضخامت خمیر نباید از ۳ میلی متر کمتر باشد، چون باعث میشود که گوش‌فیل ها به خوبی پف نکنند.

حالا خمیر را با کاتر دلخواه برش می دهیم، سپس خمیرهای برش زده شده را داخل روغن قرار می دهیم تا خوب پف کنند و طلایی شوند. در ادامه گوش فیل ها را داخل روغن زیر و رو می کنیم تا هر دو طرف آن ها طلایی شود.

بعد از طلایی شدن، آن ها را با توری فلزی بیرون می آوریم و داخل شربت سرد شده قرار می دهیم. بعد از ۳۰ ثانیه از داخل شربت بیرون می آوریم و در صافی قرار می دهیم تا شهد اضافه آنها خارج شود، سپس در ظرف می چینیم و سرو می کنیم.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی