شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

پرایس اکشن اسمارت مانی چیست؟ + معرفی مهم ترین الگوهای اسمارت مانی

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) در جهان امروزی توانسته در جایگاه بسیار ویژه ای قرار گیرد. اگر بخواهیم ارز دیجیتال را به شکل ساده توضیح دهیم اینگونه می توان گفت که ارز دیجیتال در واقع یک نوع پول دیجیتال است که رمزنگاری شده است. از مهم ترین ویژگی های ارزهای دیجیتال می توان به غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن از بلاک چین اشاره کرد. غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال که یکی از مهم ترین ویژگی های آنها نیز محسوب می شود بدین معنا است که هیچ نهادی بر روی ارز دیجیتال نظارت نمی کند و ارزهای دیجیتال به هیچ گروه و یا سازمانی وابسته نیست و به صورت مستقل فعالیت می کند. فعالیت در بازارهای مالی همواره نیازمند آموزش های بسیار زیاد است و امروزه افراد بسیار زیادی به دنبال آموزش ارز دیجیتال هستند تا با فراگیری این علم بتوانند در بازارهای مالی فعالیت نموده و از این طریق سود کسب کنند.

 

پرایس اکشن چیست؟

 

پرایس اکشن یکی از روش ‌های بسیار جذاب معامله‌ گری در بازارهای مالی است و با تمرکز روی حرکات و محدوده‌ های مهم قیمت، سعی می ‌کند حرکت بعدی قیمت را پیش ‌بینی کند. در واقع می توان گفت که معامله گران می توانند با بهره گیری از پرایس اکشن به پیش بینی بازار بپردازند؛ در بازارهای مالی همچون بازار ارزهای خارجی، ارزهای دیجیتال و بازار مالی بورس معامله گران می توانند با پرایس اکشن به معامله بپردازند زیرا یکی از روش های بسیار جذاب معامله گری است. در این روش، تمرکز اصلی روی محدوده‌ قیمت دارایی‌ ها و تغییرات آن است و خبری از انواع ابزارهای گوناگون که در تحلیل ‌های تکنیکال می ‌بینیم نیست.

در پرایس اکشن نیاز نیست معامله گر از اندیکاتورها و ابزارهای مختلف استفاده کند زیرا در پرایس اکشن چارت قیمت خلوت بوده و معامله گر تنها روی سطوح قیمت به همراه حمایت و مقاومت ‌های مهم متمرکز می شود؛ بدون آنکه از اندیکاتورها و ابزارهای گوناگون استفاده کند. همچنین بد نیست بدانید که پرایس اکشن در واقع بر اساس ماهیت قیمت دارایی‌ ها و تغییرات آن کار می‌ کند. همچنین باید توجه کنید که استفاده از پرایس اکشن نیز نیازمند آموزش های بسیار زیاد است، پس شما باید قبل از استفاده از این روش حتما دوره پرایس اکشن را بگذرانید تا بتوانید با آمادگی و علم کافی از این روش بهره ببرید.

 

اسمارت مانی

اسمارت مانی نیز به عنوان یک پول هوشمند شناخته می شود، اسمارت مانی در واقع پولی است که بزرگان بازارهای مالی همانند سرمایه گذاران بزرگ بازارهای جهانی، بازگردان های حرفه ‌ای، بانک‌ ها و سایر موسسات مالی، شرکتهای عظیم و غیره، ورود و هدایت آن را به عهده دارند.

جالب است بدانید که در بسیاری از نقاط جهان آنها را به قمار بازان حرفه ای تشبیه می کنند که برخلاف مردمان عادی همیشه برنده بازی هستند و همواره با سود از این معاملات خارج می شوند؛ این در حالی است که افراد عادی شانس کمتری در این نوع معاملات دارند. دلیل تعلق پول هوشمند به این سرمایه داران بزرگ را می توان درک درست و کامل آنها از بازار و روشهای صحیح هدایت آن دانست.

در واقع معامله گران می دانند که چگونه و در چه زمانی با الگوهای معاملاتی متفاوت و کلان، شانس موفقیت خود را بیشتر کنند و با سود کلان از معاملات خارج شوند؛ به همین خاطر است که بسیاری دیگر از سرمایه گذاران پیرو این صاحبان سرمایه حرکت می کنند تا به نتایج بهتری برسند.

 

تشخیص روند در اسمارت مانی

چالز اچ داو (Charles H. Dow) که حتما نام ایشان را با شاخص Dow Jones می شناسید از جمله شاخص‌ ترین افراد در خصوص تحلیل‌ های تکنیکال می باشد. در واقع وی را می توان شالوده‌ بخش وسیعی از تحلیل ‌های امروزی دانست تا جایی که به ایشان لقب پدر علم تکنیکال داده شده است. تئوری که آقای داو مطرح کرد متشکل از سه قسمت است که شامل سه بخش فاز جمع‌ آوری، حرکت همگانی و توزیع تشکیل شده که مدام در حال تکرار است.

در فاز اول یعنی در فاز جمع آوری که نتیجه فروشی شدید است، سبب کاهش امید فعالان بازار و دیگر سرمایه گذاران از روند صعود می گردد؛ در ادامه معمولا قیمتها به کاهش خود تا کمترین حد خود، ادامه خواهند داد، در این لحظه اسمارت مانی وارد جریان بازار خواهد شد و آن را از ناامیدی به سمت فاز صعود هدایت می کند.

در فاز دوم یعنی فاز حرکت همگانی، قیمت‌ ها با روند صعودی خود باعث می گردند تا همه از تحلیلگران و سرمایه گذاران تا دیگر افراد، سطوح بالاتری را در پیش روی خود مشاهده کنند.

آخرین فاز یعنی فاز توزیع است که مشابه فاز انباشت است اما با این تفاوت که در اوج قیمت اتفاق می‌افتد. در این فاز، اسمارت مانی نیز فعالیت خود را با جلوگیری از روند افزایش سرکشانه‌ قیمت‌ها پیش می گیرد. این روند در بازارهای مالی، در طی یک دوره‌ زمانی می ‌تواند تا چندین مرتبه تکرار شده و سبب ایجاد یک سطح مقاومت قوی باشد.

 

راههای تشخیص اسمارت مانی

حجم معاملات

اولین مورد حجم معاملات است. اسمارت مانی می تواند در موقعیتی واقع گردد که در آن، حجم معاملات به شکلی نامعمول به سهامی مربوط گردد. در واقع یکی از راه ‌های تشخیص پول هوشمند، تغییر ناگهانی در حجم معاملات است. دلیل این امر ورود سرمایه گذاران و موسسات مالی بزرگ و حجم فراوانی از دارایی آنها در نماد یا سهامی خاص خواهد بود.

 

قیمت ‌گذاری و گزینه ‌های شاخص

دومین مورد این است که از اسمارت مانی می توان در ارزیابی شاخص و پیشرفت آن بهره برد، شما می توانید در این مسیر از تجربیات سرمایه گذاران بزرگ و با تجربه استفاده کنید.

 

منابع دیتا و روش های داده

آخرین مورد این است که طبق بررسی گروه‌ هایی که از تریدرها تشکیل شده است، به اطلاعاتی می توان دست یافت که با کمک آنها، حرکت سرمایه گذاران و موسسات مالی حرفه ‌ای قابل تشخیص می گردد، این تشخیص دریچه ای بزرگ در شناسایی اسمارت مانی خواهد گشود.

 

الگوهای مهم اسمارت مانی برای معامله کردن

 

قیمت پس از چه کندل ضعیف صعودی یا کندل رنگ مخالفی صعود کرده است، این ناحیه ورود برای شماست؛ اسم این ناحیه اوردر بلاک است. شما می توانید با استفاده از مدیریت سرمایه و همچنین مدیریت ریسک در این محدوده ورود خوبی داشته باشید اما استاپ لاس شما کجاست؟ استاپ و حد ضرر شما باید پشت ناحیه ورود شما یعنی اوردر بلاک قرار گیرد. دقت داشته باشید که یک فضای کمی نیز به آن ارفاق کنید چرا که قیمت می تواند با استفاده از شدو و هانت، از منطقه شما خارج شود؛ زمانی که اوردر بلاک شما رد شود، در واقع ساختار تغییر کرده است و ما به این عمل CHOCH می گوییم. چنج آف کاراکتری ماژور است که BOS را بشکند لذا می توان با ریتریسی که قیمت به سمت بالا می دهد در منطقه عرضه یا تقاضا وارد معامله شد.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و  شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied