شمانیوز
شما نیوز

خودرو شاین مکس

شاین مکس با طراحی خیره‌کننده و عملکرد قدرتمند | شاین مکس ترکیبی از استایل و هیجان در یک خودرو + فیلم

در ویدیو زیر به بررسی خودرو خودرو شاین مکس سدان لوکس ایران خودرو خواهیم پرداخت.

 شاین مکس با طراحی خیره‌کننده و عملکرد قدرتمند | شاین مکس ترکیبی از استایل و هیجان در یک خودرو + فیلم

به گزارش شمانیوز : شاین مکس خودرویی مدرن و جذاب است که با طراحی خارق‌العاده و قدرتمندی به بازار عرضه شده است. طراحی شیک و دل‌نشین آن برای چشم انداز شهری و جاده‌های دوردست بهینه شده است.با موتور پرقدرت و فناوری‌های پیشرفته، شاین مکس تجربه رانندگی هیجان‌انگیزی را ارائه می‌دهد. عملکرد برتر، سیستم کنترل استحکام برقرار و امکانات ایمنی پیشرفته، از ویژگی‌های بارز این خودرو می‌باشد. فضای داخلی شاین مکس با استفاده از مواد با کیفیت بالا و طراحی منحصربفرد، آرامش و راحتی بیشتری را برای مسافران فراهم می‌کند. فضای فرمان و داشبورد ساده و کارآمد طراحی شده است و از امکانات هوشمند و سیستم‌های ارتباطی پیشرفته بهره می‌برد. با طراحی زیبا، عملکرد قوی و امکانات مدرن، شاین مکس خودرویی مناسب برای افرادی است که به دنبال ترکیبی از استایل، کارایی و امکانات لوکس هستند. این خودرو تجربهٔ رانندگی لذت‌بخشی را فراهم می‌کند.

طراحی بدنه و نمای ظاهری شاین مکس

چراغ‌ها و جلوپنجره‌ی شاین مکس، یادآور خودروهای سدان بی‌وای‌دی مثل BYD Qin است. این مجموعه البته شباهت‌هایی به هوندا آکورد نیز دارد.

جلوپنجره‌ی مشبک و چراغ‌های نسبتا بزرگ، ترکیب مناسب برای سدان دانگ فنگ فراهم می‌کنند. در طرفین، مشابه آنچه هیوندای توسان برای روشنایی روز (دی‌لایت) دارد؛ ادوات تزئینی کروم نصب شده‌اند. همچنین کاپوت جلو دارای حجم‌دهی هماهنگ با چراغ‌های اصلی است اما برای حفره‌های سپر، کمی زیاده‌روی و اغراق دیده می‌شود.

در نمای جانبی، شاین مکس از فرمول دیگر سدان‌های چینی مثل آریزو ۶ یا ریسپکت استفاده می‌کند. محصول دانگ فنگ، حالت فست‌بک دارد و شیب سقف را تا انتهای بدنه ادامه می‌دهد. مشابه نمای جلو، از بغل هم ادوات کروم براق برای شاین مکس استفاده شده‌اند تا دستگیره‌ها و تزئینات پیرامون قاب پنجره، جذاب‌تر شود.

شباهت بین شاین مکس و چری آریزو ۶  در نمای عقب به اوج می‌رسد. البته محصول دانگ فنگ، حجم‌دهی پیچیده‌تری دارد و کمی لوکس‌تر دیده می‌شود. پیوستگی در چراغ عقب، مشابه بسیاری دیگر سدان‌های چینی است اما شاین مکس از ادوات فلزی هم‌رنگ بدنه تا انتهای سپر استفاده می‌کند و از این نظر نسبت به آریزو ۶  یا ریسپکت، برتری دارد.

در مجموع می‌توان از سبک طراحی شاین مکس، رضایت داشت و آنرا در گروه خودروهای چینی بازار ایران، جذاب توصیف کرد. سدان دانگ فنگ با ابعادی به طول ۴,۷۹۷  میلی‌متر، عرض ۱,۸۷۰  میلی‌متر، ارتفاع ۱,۴۷۵  میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۷۷۰  میلی‌متر تولید می‌شود.

شاین مکس

طراحی داخلی و نمای کابین شاین مکس

داشبورد و جایگاه نمایشگر لمسی در شاین مکس، مشابه شاسی بلند بهمن موتور دیگنیتی (دانگ فنگ ix5 ) است. حالت خمیده به سمت راننده، دسترسی کابر را ساده می‌کند اما می‌تواند برای افراد مختلف، مورد پسند نباشد.

ستفاده از چرم برای سطح داشبورد و تودری‌ها، حس بسیار خوبی به سرنشینان شاین مکس می‌دهد. طرح فرمان، دسته‌دنده مشابه بی‌ام‌و و کنسول میانی هم، چشم‌گیر است. شاین مکس با ظرافت بسیار خوب از خطوط نقره‌ای رنگ داخل کابین استفاده می‌کند و هماهنگی جالب بین تودری و داشبورد دارد.

نمایشگر لمسی ۱۲/۲۵ اینچ و پنل پشت فرمان ۱۲/۳ اینچ برای شاین مکس استفاده شده است. ترمز دستی دکمه‌ای (برقی)، شارژر بی‌‎سیم و سقف پانورامیک نیز برای این خودرو ارائه می‌شود. در تصاویر منابع خبری چینی، صندلی‌های راحت و حجیم با تزئینات مشابه تودری‌ها وجود دارد اما ارائه این ادوات برای نسخه‌ی مخصوص بازار ایران، هنوز مشخص نیست.

پیشرانه و تجهیزات فنی شاین مکس

در نسخه‌ی اصلی، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر وجود دارد. این مدل با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر ارائه می‌کند و در زمان ۷ تا ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نهایت سرعت شاین مکس تمام بنزینی، ۲۱۰ کیلومتر برساعت عنوان شده است.

شاین مکس

مدل هیبریدی از یک موتور برقی در کنار پیشرانه بنزینی استفاده می‌کند. این سیستم، بیشتر به عنوان ژنراتور کاربرد دارد و باعث می‌شود مجموع قدرت شاین مکس هیبریدی به ۱۷۴ اسب بخار محدود شود. این خودرو نسبت به مدل بنزینی، ۷۴ کیلوگرم سنگین‌تر است اما میانگین مصرف سوخت ۴/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر  را فراهم می‌کند. شرکت سازنده ادعا می‌کند، زمان لازم برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت شاین مکس هیبریدی و بنزینی، تفاوتی ندارد. در تست رانندگی توسط پدال هم شتاب نسخه هیبریدی کاملا با اعداد اعلامی مطابقت داشت.

مدل تمام برقی از سدان پرچم‌دار دانگ فنگ، برای ورود به ایران رونمایی نشده اما ممکن است با تغییر شرایط فعلی و کاهش تعرفه‌ها، وارد کشورمان شود. این مدل با یک شارژ توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر دارد و ۱۷۰ اسب بخار قدرت همراه ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی شاین مکس

شرکت واردکننده ادعا کرده است برای سدان دانگ فنگ، رانندگی خودران سطح ۲/۵ ارائه می‌شود. با این فناوری، کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، به صورت اتوماتیک بدون دخالت راننده امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین ترمز خودکار و سیستم حفظ خودرو بین خطوط نیز ارائه خواهد شد.

ترمز ضد قفل ABS با توزیع هوشمند EBD، کنترل لغزش و مدیریت تعادل ESP، کروز کنترل تطبیقی با ترمز و سرعت‌گیری خودکار، صندلی برقی راننده، حفظ خودرو در شیب، سیستم صوتی ۱۱ اسپیکر، گرم‌کن آینه بغل، رینگ ۱۶ و ۱۷ اینچ، سقف پانورامیک و تهویه مطبوع اتوماتیک، امکانات معرفی شده برای شاین مکس هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied