شمانیوز
شما نیوز

دهک بندی خانوار‌ها

خبر جدید از دهک‌بندی یارانه‌ها | نحوه مشاهده آخرین تغییرات دهک‌بندی جدید با کد ملی

در چند هفته اخیر قرار بر آن شد که دهک‌بندی یارانه‌ها تغییر کند. باتوحه به تغییر دهک‌بندی خانوارها مبلغ یارانه آنها تغییر خواهد کرد.

خبر جدید از دهک‌بندی یارانه‌ها | نحوه مشاهده آخرین تغییرات دهک‌بندی جدید با کد ملی

به گزارش شمانیوز : آخرین تغییرات دهک بندی خانوار‌ها بر اساس اطلاعات اقتصادی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ در سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعمال شد که نشان دهنده دهک بندی خانوارها و وضعیت مشمول بودن یا نبود دریافت یارانه نقدی است.

در حالی که این شائبه از سوی برخی از کارشناسان مطرح می‌شود که احتمالا اجرای طرح کالابرگ الکترونیک منتفی خواهد بود، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این باره اعلام کرد: با اطلاع رسانی‌هایی که انجام گرفت طرح کالابرگ بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفت و ما شاهد استقبال بیشتر مردم از این طرح هستیم. تامین منابع کالابرگ به خوبی توسط دولت انجام گرفته است. در این مرحله که از بهمن ماه شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد ،منابع به صورت کامل تامین شده است.وی همچنین درباره ادامه دار شدن طرح کالابرگ در بودجه سال ۱۴۰۳ افزود پیش بینی‌هایی کردیم که در مجلس درحال رسیدگی است. با توجه به کمکی که طرح کالابرگ به ۷ دهک اول می‌کند علاقمند هستیم که این طرح را ادامه دهیم.

یارانه نقدی از سال گذشته برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان بوده و این رقم دستخوش تغییر نشده است. در دو ماه اخیر همراه با یارانه نقدی یک یارانه مضاعف که مخصوص خرید کالا است نیز برای مشمولان واریز می شود.

پیرو اطلاعیه قبلی سازمان هدفمندی یارانه ها در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت، یارانه دهک اول تا سوم ۲۵ هرماه و یارانه دهک چهارم تا نهم ۳۰ هرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود .بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

جزییات نحوه مشاهده آخرین تغییرات دهک‌بندی جدید یارانه نقدی با کد ملی

آخرین تغییرات دهک بندی خانوار‌ها بر اساس اطلاعات اقتصادی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ در سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعمال شد که نشان دهنده دهک خانوار و وضعیت مشمول بودن یا نبود دریافت یارانه نقدی است. بانک اطلاعاتی پایگاه رف…

تاریخ واریز یارانه‌ نقدی در سال ۱۴۰۳

مبنای اطلاعاتی که در سامانه حمایت مورد استفاده قرار گرفته، اطلاعات اقتصادی خانوارها از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ است که بخش عمده آنها مربوط به حساب‌های بانکی است؛ به‌عبارت‌دیگر، با دسترسی‌های ایجاد شده برای پایگاه رفاه ایرانیان، هرگونه تراکنش بانکی اعم از خرید با کارت، انتقال وجه حساب به‌حساب، پایا، ساتنا و کارت به کارت در سابقه اقتصادی خانوار ذخیره می‌شود و همین اعداد و ارقام مبنایی برای تغییر دهک درآمدی خانوار خواهد بود.

نحوه مشاهده آخرین تغییرات دهک‌بندی جدید با کد ملی

خانوارها برای اطلاع از آخرین وضعیت دهک بندی خود می‌توانند به سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.

با ورود به سامانه دهک بندی خانوار امکان بررسی و پیگیری واریز یارانه معیشتی برای متقاضیان وجود دارد. سامانه جدید دهک بندی یارانه به نشانی hemayat.mcls.gov.ir است و افراد می توانند با وارد کردن شماره ملی خود، مراحل نام نویسی در سامانه حمایت دهک بندی با کد ملی را انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    چندمین دهک هستم