شمانیوز
شما نیوز

خودرو ری

رونمایی از کراس اوور داخلی خودرو ری را | تجربه یک رانندگی دلنشین با خودرو ری را + فیلم

در خبر زیر به بررسی و معرفی خودرو کراس اوور داخلی ری تولید ایران خودرو خواهیم پرداخت.

رونمایی از کراس اوور داخلی خودرو ری را | تجربه یک رانندگی دلنشین با خودرو ری را + فیلم

به گزارش شمانیوز :خودرو ری را یک خودرو کراس اوور داخلی است. خودرو ری را توسط ایران خودرو تولید شده است. خودرو ری را بر پایه پلتفرم PF1 و با کدنام IKP1 توسعه یافته است. از نظر ظاهری، طراحی خودرو ری را شباهت‌هایی با نسل قبلی هیوندای سانتافه دارد. در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر خودرو ری را  پرداخته ایم.

طراحی بدنه

سبک طراحی ظاهری ایران خودرو ری را ، سبک طراحی نسبتا به روزی به حساب می آید که بیشتر در خودرو های چینی و کره ای از این سبک استفاده می شود. در نمای جلو چراغ های روشنایی روز به صورت نواری شکل در قسمت بالا و چراغ های روشنایی اصلی درون سپر قرار گرفته اند و جلو پنجره بزرگ این خودرو مابین چراغ های اصلی قرار گرفته اند. استفاده از اسپلیتر از جمله تلاش های طراحان این خودرو برای ایجاد چهره ای بروز در این خودرو است. بر روی کاپوت ریرا دو خط طراحی وجود دارد که به اسپرت به نظر رسیدن این خودرو کمک می کند.

در نماهای جانبی ریرا ، زبان طراحی ساده تر از بقیه قسمت ها است. یک خط طراحی در این نما وجود دارد که از سپر جلو شروع شده و به سپر عقب ختم می شود. استفاده از رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی ، روف رک یا باربند تزئینی، تریم دو رنگ از جمله ویژگی هایی است که در این نما به چشم می خورد. در نما عقب اما همانند طراحی بخش جلو ، شاهد طراحی جسورانه ای نیستم. چراغ ها کشیده این خودرو طراحی خوب و به نسبت زیبایی دارند. همچنین استفاده از تریم دو رنگ در این نما بیشتر احساس می شود. استفاده از خروجی اگزوز های کرومی رنگ در داخل سپر نیز به جذابیت ظاهری ایران خودرو ری را افزوده است.

در کل در طراحی پروژه k125 طراحی بروز و متفاوتی نسبت به خودرو های داخلی را شاهد هستیم که می توان گفت که سبک طراحی خودرو های داخلی تا حدی پیشرفت داشته است.

خودرو ری را

طراحی کابین و امکانات

سبک طراحی کراس اوور ملی ایران خودرو همانند طراحی بدنه خودرو طراحی نسبتا بروزی نسبت به دیگر تولیدات داخلی است. در بدو ورود به کابین ایران خودرو ری را چیزی که توجه را به خود جلب می کند نمایشگر های به هم چسبیده این خودرو است. در این بخش از دو نمایشگر ۱۲ اینچ استفاده شده است که یکی از آنها به عنوان کلاستر دیجیتال و دیگری به عنوان نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا مورد استفاده قرار گرفته است. غربیلک فرمان این خودرو از نوع دی کات بوده و کلید های دسترسی بر روی آن تعبیه شده است. همچنین فرمان این خودرو قابلیت تنظیم در ۴ جهت را داشته که قابلیت خوبی برای این خودرو محسوب می شود.

طراحی بخش داشبورد ایران خودرو ری را طراحی خوب و منحصر به فردی نسبت به دیگر تولیدات داخلی است. بر روی بخش داشبورد این خودرو از رویه پارچه ای نرم استفاده شده که احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا می کند. در میانه داشبورد یک نوار کرومی رنگ وجود دارد که در سرتاسر داشبورد کشیده شده است. بخش سوئیچ کنترل ری را در زیر دریچه تهویه وسط قرار گرفته و پنل سیستم تهویه نیز در قسمت پایین آن تعبیه شده است.

بخش کنسول وسط این خودرو تا حدی سبک طراحی متفاوتی دارد. کلید استارت این خودرو در کنار دسته دنده خلبانی این خودرو قرار گرفته و در زیر آن کلید های دسترسی به امکاناتی نظیر فعال یا غیر فعال کردن سیستم کنترل حرکت در سرازیری تعبیه شده است. استفاده از ترمز پارک برقی و اتوهلد از دیگر امکاناتی است که در این خودرو وجود دارد که البته با توجه به اینکه این خودرو عنوان فول آپشن ترین خودرو ایرانی را یدک می کشد، آپشن عجیبی نیست. صندلی های ردیف جلو کراس اوور ملی ایران خودرو به صورت برقی تنظیم می شوند و رویه آنها از ترکیب چرم و پارچه بهره می برد.

به طور کلی طراحی کابین ایران خودرو ری را ، به سبک طراحی خودرو های روز نزدیک است که این موضوع امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب می آید.

خودرو ری را

معایب و مزایا ری را

مزایا طراحی مناسب - توان حرکتی قابل قبول - امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبول
معایب نبود فناوری LED برای چراغ های جلو - متریال نه چندان ایده آل به نسبت به رقبای چینی و مونتاژی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied