شمانیوز
شما نیوز

آریزو ۶ جی تی

آریزو 6 جی تی خودرویی با ظاهری جذاب و موتوری قوی | تجربه‌ای متفاوت با آریزو 6 جی تی برای رانندگی + فیلم

در ویدیو زیر به معرفی و بررسی خودرو وارداتی آریزو ۶ جی تی خواهیم پرداخت.

 آریزو 6 جی تی خودرویی با ظاهری جذاب و موتوری قوی | تجربه‌ای متفاوت با آریزو 6 جی تی برای رانندگی + فیلم

به گزارش شمانیوز :اریزو ۶ جی‌تی یک خودروی عالی است که ظاهری جذاب و پویایی قدرتمند دارد. اریزو 6 جی تی دارای موتوری با پیشرانه توربو شارژر است که قدرتی بیش از حد در آن فشرده شده است. مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای همچون سیستم ناوبری GPS، بلوتوث، دوربین پشتی و سیستم صوتی بسیار عالی است. سرعت، راندمان و کیفیت اجزای خودرو اریزو ۶ جی‌تی، آن را به یکی از بهترین خودروهای خودرو بازار تبدیل کرده است.در ادامه بررسی و معرفی خودرو اریزو 6 جی تی پرداخته ایم.

طراحی و ابعاد بدنه

در نمای جلو آریزو ۶ جی تی شباهت این خودرو با محصولات لکسوس توجه را به خود جلب می کند. چراغ های این خودرو به لحاظ طراحی دارای خطوط شکسته و گوشه های تیز هستند که چهره خشنی را به این خودرو داده است. جلو پنجره بزرگ این خودرو تا پایین کشیده شده است و بیشتر قسمت های سپر را در برگرفته است که باعث شده است تا طراحی این بخش پر ابهت تر به نظر برسد.

طراحی آریزو ۶ GT در نماهای جانبی به سبک طراحی نسل های قبلی خود وفادار بوده و تغییرات چشم گیری در این بخش دیده نمی شود. یک خط طراحی در این نما وجود دارد که از سپر جلو این خودرو شروع شده و به برآمدگی درب صندوق عقب پیوند می خورد. خط طراحی دیگری در پایین درب ها وجود دارد که از درب قسمت جلو شروع شده و به درب قسمت عقب منتهی می شود. نکته دیگر در طراحی این بخش استفاده از ترکیب رنگ بدنه با حاشیه مشکی رنگ پنجره و بالای درب ها است که جلوه خوبی را به این خودرو داده است. اما مهم ترین تفاوت آریزو ۶ جی تی با نسل های قبلی خود در این نما طراحی ۵ پر مشکی رنگ رینگ های آلومینیومی این خودرو است که با طراحی اسپرت این خودرو همخوانی دارد.

طراحی بخش عقب آریزو ۶ جی تی نیز بسیار شبیه به آریزو ۶ پرو است. چراغ های دو تکه و به هم پیوسته بخش مهمی از نمای عقب این خودرو را تشکیل می دهند. وجود دیفیوزر اسپرت این خودرو در کنار ۴ خروجی اگزوز دو گانه توانسته طراحی اسپرت این خودرو تکمیل کند. به طور کلی ، آریزو ۶ GT طراحی ظاهری قابل قبول و جوان پسندانه را به نمایش می گذارد و اِلمان های یک خودرو اسپرت، در آن دیده می شود.

آریزو 6 جی تی

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار خط خوان - رادار نقطه کور - رادار DOW - ترمز اضطراری اتوماتیک
امکانات رفاهی صندلی های برقی جلو - سردکن و گرمکن صندلی های جلو - سانروف برقی - تریم داخلی چرم مصنوعی - استارت دکمه ای - قابلیت روشن شدن خودرو با ریموت - سنسور نور - سنسور باران - نور بالای اتوماتیک - فناوری LED چراغ ها - تهویه اتوماتیک - پاکسازی هوای کابین - دوربین ۳۶۰ درجه - نمایشگر لمسی - اپل کارپلی - اندروید اتو - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل تطبیقی - رانندگی خودکار بین خطوط - سنسور پارک جلو و عقب - رینگ آلومینیومی - شارژر بی سیم تلفن همراه - فرمانبر صوتی - جلو آمپر دیجیتال - تنظیم حالت رانندگی - دنده پشت فرمان - ترمز پارک برقی - اتوهلد

طراحی کابین و امکانات

آریزو ۶ جی تی از سبک جدید طراحی محصولات کمپانی چری بهره می برد که نسبت به سبک طراحی قبلی، سبک طراحی به روز تر، پخته تر و عامه پسند تر شده است. در بدو ورود به داخل کابین آریزو ۶ GT تریم دو رنگ به کار رفته در این بخش جلب توجه می کند. جنس رودری های این خودرو ترکیبی از متریال پارچه ای نرم و پلاستیک بوده و استفاده از دوخت های رنگی در بخش میانی رودری ها و همچنین پلاستیک طرح دار به همراه نوار کرومی در بخش بالای رودری ها جلوه خوبی به این بخش این بخش داده است. در بخش داشبورد نیز شاهد استفاده از متریال پارچه ای نرم با دوخت رنگی در بخش بالای داشبورد و پلاستیک با طرح فیبر کربن در بخش میانی هستیم که روح اسپرت این خودرو را به نمایش می گذارد. از دیگر جذابیت های کابین آریزو ۶ جی تی، نورپردازی داخل کابین آن است که تا ۶۴ رنگ را به نمایش می گذارد و احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند.

در بخش بالای داشبورد از دو نمایشگر ۱۰ اینچی استفاده شده که یکی از آنها، نمایشگر سیستم مالتی مدیا بوده و دیگر به عنوان جلو آمپر دیجیتال این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. در بخش میانی داشبورد کلید های سیستم تهویه قابل مشاهده است که لمسی بودن آن به طراحی بروز کابین آریزو ۶ جی تی کمک کرده است. در بخش کنسول وسط از پلاستیک مات، طرح فیبر کربن و تریم دو رنگ استفاده شده و کلید های دسترسی به امکاناتی نظیر؛ شارژر بی سیم، کلید های دسترسی به سیستم مالتی مدیا، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… در این بخش قرار گرفته است.

غربیلک فرمان آریزو ۶ GT از نوع دی کات بوده و احساس هیجان را به راننده منتقل می کند همچنین استفاده از تریم دو رنگ بر روی فرمان به طراحی اسپرت آن کمک کرده است. از دیگر مزایا این خودرو قابلیت تنظیم فرمان در ۴ جهت است که قابلیت مناسبی برای این خودرو به حساب می آید. صندلی های آریزو ۶ جی تی تا حدی طراحی اسپرت دارند و ارگونومی مناسبی دارند و به صورت برقی قابل تنظیم هستند. روکش صندلی های این خودرو از جنس چرم مصنوعی بوده و از دوخت رنگی متناسب با تریم رنگی کابین در آن استفاده شده است.

فضای ردیف عقب آریزو ۶ جی تی با توجه به فاصله محوری ۲۶۷۰ میلی متری، فضای مناسبی است و امکاناتی نظیر؛ دریچه سیستم تهویه ، زیر آرنجی، پورت USB، جالیوانی و… از جمله امکاناتی است که برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی