شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا و سکه | بازار طلا

کاهش قیمت شوکه کننده طلا و سکه | این نزول دور از انتظار بود

بازار سکه و طلا روند نزولی پیش گرفته است و به طرز عجیبی ذر این مسیر پابرجا مانده است.

کاهش قیمت شوکه کننده طلا و سکه | این نزول دور از انتظار بود

به گزارش شمانیوز : معامله‌گران ارز و سکه امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در حالی فعالیت در بازار را آغاز کردند که روز گذشته معاملات به دلیل تعطیلات رسمی روز شنبه، به حالت نیمه تعلیق در آمد.

فعالان بازار می‌گویند در حال حاضر عده‌ای از معامله‌گران در حالت آماده‌باش و انتظار برای مهمان ویژه تهران هستند. سی امین اجلاس ملی هسته‌ای و اولین اجلاس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بهانه سفر رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران است که قرار است از فردا و با مشارکت دانشمندانی از کشورهای مختلف دنیا در اصفهان برگزار شود. این اجلاس اگرچه دلیل عیان حضور گروسی در ایران است، اما مذاکرات و دیدارهای دیگر نیز از برنامه های مهم سفر رئیس کل آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

تحلیلگران سیاسی و اقتصادی معتقدند که گروسی به این شهرت دارد که بی‌سروصدا، اما قاطع است و این سفر از آن جایی برای معامله‌گران مهم است که در چند وقت گذشته خاورمیانه شاهد تنش‌های ژئوپلیتیک بین ایران و اسرائیل بوده است. از سوی دیگر به نظر می‌رسد نتیجه این سفر موضوع بحث در نشست بعدی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود که از ۱۴ تا ۱۸ خرداد برگزار می‌شود.

بنابراین از منظر عده‌ای از بازیگران ارزی سفر گروسی می‌تواند شروع کاهشی بازار باشد؛ اما آنها فاکتور مهم را نتیجه سفر می‌دانند. در واقع عنصر مذاکرات و سیاست خارجی کماکان حکم ترمز انتظاری را دارد.

البته فارغ از سیگنال‌ها و گمانه‌زنی‌های سیاسی، امروز یک شایعه در بین دسته‌ای از معامله‌گران دست‌به‌دست شد. برخی‌ها مدعی بودند که کوروش پرویزیان که هفته گذشته پس از ۱۰ سال از بانک پارسیان خداحافظی کرد به‌زودی جایگزین فرزین خواهد شد.

در این شرایط حال و هوای بازار حکایت از احتیاط معامله‌گران و نوسانات کاهشی نرخ ارز دارد. گفتنی است امروز قیمت درهم با گپ منفی بازگشایی شد و در نیمه ظهر ۳۰۰ تومان پایین از دو روز قبل بسته شد. از سوی دیگر در هرات هم نرخ دلار نزولی شده است.

از نوسانات ارز و اتفاقات بازار ارز که فاصله بگیریم؛ قیمت طلا امروز در معاملات بازار جهانی مسیر ثبات را در پیش گرفته است. هر اونس طلا امروز در حول‌وحوش ۲۳۰۲ دلار به فروش رسید. بااین‌حال ترکش اتفاقات بازار ارز به قیمت طلا ۱۸ عیار و سکه امامی خورد. به‌این‌ترتیب سکه بازان امروز شاهد سقوط سکه امامی بودند. در همین راستا بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر هر قطعه از این فلز زردرنگ ظهر امروز در زمان تدوین این گزارش در حدود 41 میلیون تومان به فروش رسید.

همچنین طلا ۱۸ عیار هم با ۳ میلیون و 364 هزار و 700 تومان درج شده است که در مقایسه با سه روز قبل بیش از 100 هزار تومان کاهش نشان می‌دهد.

نوسان ریزشی طلا و سکه در شرایطی است که شنیده‌ها از بازار حکایت از تعطیلی و اعتصاب عده‌ای از طلافروشان دارد و همچنین قرار است دومین حراج سکه در سال جدید فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت باعرضه تمام سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی