شمانیوز
شما نیوز

شربت ریواس

برای روزهای گرم تابستان یک شربت خاص تدارک ببین | طرز تهیه شربت ریواس خانگی

در خبر زیر به شما طرز تهیه شربت ریواس مناسب برای روزهای گرم تابستان را آموزش میدهیم.

برای روزهای گرم تابستان یک شربت خاص تدارک ببین | طرز تهیه شربت ریواس خانگی

به گزارش شمانیوز :شربت ریواس از ریواس تازه و شکر تهیه می‌شود و با اضافه کردن آب لیمو و نعناع تازه، طعم و طراوت ویژه‌ای به آن اضافه می‌شود.شربت ریواس خنک‌کننده و ملایم، معمولاً در مراسم‌ها، جشن‌ها و میهمانی‌ها به عنوان نوشیدنی خوشایند و مناسب برای تمامی افراد ارائه می‌شود.شربت ریواس به دلیل خواص خنک‌کننده و مطبوع خود، مورد استقبال بسیاری از افراد در فصل‌های گرم سال قرار دارد و به عنوان یک نوشیدنی سنتی و خوشمزه شناخته می‌شود. شربت ریواس، این نوشیدنی را یک گزینه سالم و خوشمزه برای خنک کردن و تازه کردن بدن می‌سازد.برای طرز تهیه شربت ریواس همراه ماباشید.

مواد لازم 

  • ریواس: ۱ کیلوگرم
  • شکر: ۱ کیلوگرم
  • آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت ریواس خوشمزه خانگی باید ریواس‌ها را پاک کنید و پوست روی آن‌ها را جدا نمایید. سپس مغز سفید ریواس‌ها را خرد کرده و داخل لگن آب بریزید و خوب بشویید.

بعد از اینکه ریواس‌ها را شستید، در این مرحله از طرز تهیه شربت ریواس خانگی باید آن‌ها را داخل یک قابلمه بریزید و کمی آب به ریواس‌ها اضافه کنید. سپس شعله گاز را روی حرارت ملایم تنظیم کنید. بعد از چند دقیقه رنگ قرمز ریواس از آن خارج می‌شود و آب قرمز می‌شود.

معمولاً ریواس بعد از ۲۰ دقیقه می‌پزد. در زمان پخت ریواس‌ها باید کف روی آن را با قاشق بردارید تا شربت شما شفاف‌تر شود.

بعد از اینکه ریواس‌ها کاملاً نرم شدند و پختند، شعله گاز را خاموش کنید. حالا ریواس‌ها را داخل یک صافی بریزید و عصاره آن را فیلتر کنید. سپس دوباره عصاره ریواس داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

در این مرحله از دستور تهیه شربت ریواس بعد از این که عصاره ریواس را روی حرارت قرار دادید، شکر را به آن اضافه کنید. سپس شربت را مدام هم بزنید تا شکر در آن حل شود.

بعد از این که شکر در شربت ریواس حل شد، در این مرحله از دستور تهیه شربت ریواس می‌توانید آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه کنید. کمی صبر کنید تا شربت به قوام مورد نظر برسد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بعد از این که کاملاً سرد شد داخل شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید.

برای درست کردن شربت ریواس می‌توانید حدود ۲ قاشق غذاخوری از شربت را داخل لیوان بریزید و بعد به آن آب خنک اضافه کنید و بعد از هم زدن نوش جان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied