شمانیوز
شما نیوز

شربت گلاب

برای روزهای تابستان یک شربت خاص تهیه کن | طرز تهیه شربت گلاب به روش رستورانی

در خبر زیر به شما طرز تهیه شربت گلاب مناسب برای روزهای بهاری و تابستان را آموزش می دهیم.

برای روزهای تابستان یک شربت خاص تهیه کن | طرز تهیه شربت گلاب به روش رستورانی

به گزارش شمانیوز :شربت گلاب یک نوشیدنی محبوب و معروف است که از گلاب، آب و شکر تهیه می‌شود.شربت گلاب دارای عطر و طعم مطبوعی است که در فصل‌های گرم سردرد را تسکین می‌دهد و احساس خنکی و تازگی را به افراد می‌بخشد.شربت گلاب در فرهنگ‌های مختلف، به ویژه در فرهنگ ایرانی، در مراسمات خاص و جشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان نمادی از زیبایی و شادابی طبیعت شناخته می‌شود.شربت گلاب به دلیل خواص ضد التهابی و آرامش‌بخش گلاب، به عنوان یک درمان سنتی برای برخی مشکلات معده و روده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.برای طرز تهیه شربت گلاب سنتی همراه ما باشید. 

مواد لازم

• آبلیموی تازه: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• گلاب: ۱/۲ لیوان دسته‌‌دار فرانسوی
• شکر: ۲ کیلوگرم
• رنده پوست لیمو: ۱ قاشق چای‌خوری
• آب: ۸ لیوان دسته‌دار فرانسوی

طرز تهیه

برای درست کردن شربت گلاب و لیمو، آب را با شکر روی حرارت قرار دهید و بجوشانید. سپس آن را از صافی یا پارچه نخی ریز رد کنید. دوباره شربت را به قابلمه برگردانید و روی حرارت قرار دهید. آبلیمو، گلاب و پوست لیموی رنده شده را به شیره شکر اضافه کنید. مواد را تا جایی که محلول قوام پیدا کند، بجوشانید.

بعد از اینکه شربت جوش آمد و غلیظ شد، شعله گاز را خاموش کنید. شربت به دست آمده را در جای خشک و خنک و در بطری‌های شیشه‌ای نگهداری کنید. برای درست کردن شربت گلاب با این محلول، به اندازه ۱/۷ از لیوان را از این شربت بریزید و به آن آب اضافه کنید.

برای خنک شدن، به لیوان قالب‌های کوچک یخ اضافه کنید. روی شربت را با برگ گل محمدی خشک و خرد شده تزیین کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی