شمانیوز
شما نیوز

نیمار: برزیل احترام از دست رفته را به دست آورده است

نیمار، فوق ستاره تیم ملی برزیل مدعی شد که برزیل توانسته احترام از دست رفته اش را بار دیگر به دست آورد.

نیمار: برزیل احترام از دست رفته را به دست آورده است

به گزارش شما نیوز ، سلسائو در جام جهانی 2014 که میزبان رقابت ها نیز بود، با شکست 7-1 مقابل آلمان در مرحله یک چهارم نهایی، حذف تحقیرآمیزی را تجربه کرد. با این حال تغییرات در کادر مربی گری و حضور تیته باعث شد تا آنها بهترین عملکرد را در بین تیم‌های صعود یافته به جام جهانی 2018 داشته باشند و نیمار مدعی شد که احترام برزیل بازگشته است.

پیش از قرعه کشی جام جهانی، ایا تیمی هست که دوست نداشته باشید با آن هم گروه شوید؟

نه، برزیل آماده تقابل با تمام تیم‌هاست. تمرین کرده ایم که ترسی از تقابل با هیچ تیمی نداشته باشیم. جام جهانی پیش روی ماست و بهترین تیم‌ها در رقابت ها حضور دارند. آنها خیلی خوب آماده شده اند و کیفیت بالایی دارند. نمی‌توان از بین آنها تیمی را انتخاب کرد. باید برای تقابل با هر تیمی آماده بود.

قرعه کشی را چطور دنبال می‌کنید؟

مطمئنا منتظریم که ببینیم با چه تیمی روبرو خواهیم شد؛ ولی خیلی اهمیتی نخواهد داشت. از آن دسته برنامه هاست که باید با پاپ کرن و در کنار دوستان و خانواده به تماشا آن نشست.

تو معتقدی که قرعه خیلی اهمیتی ندارد ولی به نظرت شانس چقدر در قهرمانی یک تیم در جام جهانی موثر است؟

شانس؟ خیلی کم. فکر نمی‌کنم شانس به تیمی کمک کند که قهرمان شود. قهرمان ها آن دسته هستند که از قبل سخت کوش بوده اند و آماده اند که به مرحله حذفی برسند.

به نظر برزیل احترام از دست رفته اش در جام جهانی 2014 را به دست آورده است. آیا تو موافقی؟

بله به نظرم احترامی که برای تیم ما نسبت به پس از جام جهانی 2014 قائل هستند، متفاوت است. مردم ما را متفاوت می‌بینند. برزیلی که همه دوستش داشتند و آن را شایسته تمجید می‌دانستند بازگشته است. این باعث خوشحالی ماست. نگرش هواداران ما عوض شده است. همه با اعتماد به نفس به جام جهانی پا می‌گذارند.

پس از پایان تلخ در جام جهانی 2014، به نظرت جام جهانی 2018 چه تاثیری روی فوتبال تو خواهد گذاشت؟

خیلی عجیب بود زیرا من جام جهانی را آنطور که می‌خواستم به پایان نرساندم. قطعا می‌خواستیم با جام کار را تمام کنیم؛ ولی نه باختم و نه بردم. من جام جهانی را تمام نکردم. جام جهانی برای من با یک مصدومیت شدید به پایان رسید.

خاطراتت از آن دوره چگونه است؟

هفته خیلی بدی برایم بود. گریه می‌کردم و می‌گفتم که چرا اینطور شد. ولی رفته رفته متوجه شدم که هر اتفاقی در زندگی رخ می‌دهد شما را قوی تر می‌کند. به شما کمک می‌کند آینده را بهتر ببینید. فکر می‌کنم جام جهانی برای برزیلی ها خیلی بزرگ است. شخصا تمام تلاشم را خواهم کرد.

تو هم گلزنی و هم خوب پاس گل می‌دهی، کدام یک را ترجیح می‌دهی؟

هر دو من را خوشحال می‌کنند. وقتی تیم خوب کار می‌کند من خوشحال هستم، چه در پاری سن ژرمن و چه در برزیل. وقتی هدف گلزنی است، پاس دادن به تیم یا گلزنی خودم باعث خوشحالی است. هر دو را دوست دارم.

آیا این چیزی است که در ذات بازیکنان است یا یاد می‌گیرند؟

این چیزیست که باید از کودکی یاد بگیرید. نباید خودخواه باشید و فقط به خودتان فکر کنید. باید هدفتان کمک به هم تیمی ها باشد و این را باید از کودکی یاد بگیرید. برخی مواقع کارهای تکنیکی انجام می‌دهم ولی در کنارش پاس گل هم می‌دهم.

این جمله را چطور به پایان می‌رسانی؟ نیمار در جام جهانی...

خیلی خوشحال خواهد بود.

منبع: فیفا دات کام

مترجم: روزبه مهری

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی