شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

چگونگی تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور

در این مقاله به بررسی رشته پرستاری بدون کنکور پرداخته و سعی داریم تمامی سوالات متقاضیان در این زمینه را پاسخگو باشیم و میتوانید از کلیه امور ثبت نام کارشناسی پرستاری بدون کنکور مطلع شوید .

رشته پرستاری یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین رشته های دانشگاهی علوم تجربی است. آیا می توان به تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور پرداخت؟ یکی از سوالات رایج و پر شمار داوطلبان کنکور کارشناسی رشته علوم تجربی است که قصد ادامه تحصیل در رشته پرستاری را داشته و به دنبال کسب موفقیت در این رشته می باشند. در این مقاله به بررسی رشته پرستاری بدون کنکور پرداخته و سعی داریم تمامی سوالات متقاضیان در این زمینه را پاسخگو باشیم و میتوانید از کلیه امور ثبت نام کارشناسی پرستاری بدون کنکور مطلع شوید .

 

رشته پرستاری

رشته پرستاری با دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یکی از رشته های علوم تجربی و شاخه های علوم پزشکی به شمار می آید. فارغ التحصیلان این رشته در بیمارستان های دولتی، خصوصی و درمانگاه ها مشغول به کار شده و وظیفه مراقبت و رسیدگی به بیماران را بر عهده می گیرند.

Capture

 

پذیرش پرستاری بدون کنکور در سال های گذشته

پذیرش دانشجو در رشته پرستاری بدون کنکور در سال های گذشته شرایط آسان تری داشته و به صورت معادل سازی با مدرک کسب شده این رشته در دانشگاه های معتبر خارج از کشور و یا امکان ادامه تحصیل در این رشته پس از گذراندن چندین واحد درسی پرستاری در دانشگاه های داخل کشوری امکان پذیر بود. امروزه تمامی این شرایط تغییر نموده و قوانین پذیرش دانشجویان پرستاری بدون آزمون تغییر یافته است.

 

پذیرش پرستاری بدون آزمون

قبل از هر چیزی باید توجه داشت که پذیرش داوطلبان رشته پرستاری بدون کنکور، به شکل نیمه متمرکز انجام گرفته و تنها در مقطع کاردانی امکان پذیر می باشد. از جمله تفاوت های پذیرش رشته پرستاری بدون کنکور با کارشناسی این رشته از طریق کنکور در این است که هر سال تعداد و دانشگاه مشخصی به منظور پذیرش پرستاری بدون کنکور وجود نداشته و در برخی از سال ها هیچ پذیرشی صورت نخواهد گرفت. باید توجه داشت اعلام ظرفیت به منظور پذیرش دانشجویان پرستاری بدون آزمون وابسته به نیاز منطقه و بیمارستان های وابسته به دانشگاه های پذیرنده می باشد.

 

شرایط پذیرش پرستاری بدون کنکور

 

  •  داشتن گواهی سلامت و عدم هرگونه  نقص جسمانی، روحی و روانی و تاییدیه سلامت روان
  •  پرداخت کامل هزینه های در نظر گرفته شده برای برگزاری دوره های کاردانی رشته پرستاری بدون کنکور ( باید توجه داشت که داشتن هرگونه مدرک تحصیلی مانند کاردانی، لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های غیر پزشکی و یا حتی زیر شاخه های علوم پزشکی، تاثیری در میزان شهریه نداشته و این دوره، به منزله تحصیل مجدد به شمار می آید).
  •  انجام مصاحبه تحصیلی، مصاحبه تحصیلی پس از ثبت نام مرحله اول برای متقاضیان انجام گرفته و در صورت پذیرش اولیه انجام خواهد شد.
  •  داشتن برگه رضایت همسر برای متقاضیان متاهل الزامی می باشد.

 

چرا پرستاری بدون کنکور؟

تا چند سال اخیر هیچ یک از رشته های پیراپزشکی شرایط ورود بدون آزمون را نداشته و تنها پذیرش دانشجویان این رشته ها از طریق رتبه در آزمون کنکور سراسری صورت می گرفت؛ اما باید گفت در طی چند سال گذشته هجوم دانش آموزان مقطع دبیرستان به رشته تجربی و رشته های دانشگاهی پیراپزشکی مانند پرستاری، به منظور داشتن آینده کاری و تضمین شغلی، منجر گردیده است. سازمان سنجش و آموزش کشور و وزارت بهداشت و درمان پزشکی با طرح پذیرش دانشجویان پرستاری و برخی از رشته های پیراپزشکی بدون کنکور، به شرط داشتن برخی از اولویت ها موافقت نموده و هر ساله تعداد محدودی دانشجوی متقاضی پرستاری بدون آزمون را در مقطع کاردانی برخی از دانشگاه ها پذیرش نماید.

 

شهریه پذیرش رشته پرستاری بدون آزمون

بحث پرداخت هزینه در رشته های بدون کنکور از جمله پرستاری بدون آزمون یکی از اصلی ترین موضوعات قابل توجه در این زمینه بوده و همواره از دغدغه های متقاضیان به شمار می آید. پرداخت این شهریه بستگی به سوابق تحصیلی دانشجویان داشته و کاملا متفاوت می باشد.

ثبت نام کاردانی پرستاری بدون آزمون

ثبت نام به منظور پذیرش رشته های پیراپزشکی مانند پرستاری بدون آزمون، در دو مرحله صورت گرفته و شامل ثبت نام اولیه اینترنتی و سپس انجام مصاحبه حضوری پس از پذیرش اولیه می باشد. باید خاطر نشان نمود امکان پذیرش این رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در هیچ دانشگاهی وجود نداشته و امکان پذیر نمی باشد.

توصیه می شود پیش از ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور حتما از دانشگاه های پذیرنده و ظرفیت های پذیرش مطلع بوده و با اطلاعات کامل ثبت نام ها را انجام دهید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • علی

    از چه سایتی باید ثبت نام برای پرستاری بدون کنکور کرد

    • م

      ازچ سایتی باید ثبت نام کرد