شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی/

چاپ کتاب در انتشارات معتبر

انتشارات نارون دانش آماده همکاری با نویسندگان، مترجمین و دانشجویان در زمینه چاپ کتاب می‌باشد.

چاپ کتاب در انتشارات معتبر

بسیاری از مولفان یا مترجمین این دغدغه را دارند که بتوانند اثر خود را در یک انتشارات معتبر چاپ نمایند. تالیف یا ترجمه کتاب با این هدف آغاز می­شود که در نهایت صاحب اثر بتواند آن را به نام خود در یک انتشارات معتبر چاپ نماید. در این مطلب قصد داریم به برخی نکات مهم در زمینه چاپ کتاب و فرایند چاپ کتاب آن بپردازیم.

 

مراحل چاپ کتاب در ایران

چاپ کتاب مراحل مختلفی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می­کنیم. با انتشارات نارون دانش همراه باشید.

  • آماده‌سازی محتوای کتاب

در این مرحله صاحب اثر بر اساس آخرین نظرات متخصصان حاضر در نشر کتاب، به رفع ایرادات در متن اصلی کتاب می‌­پردازد و در صورتی که بخشی قرار است حذف شود یا اضافه شود، در این مرحله انجام می­‌گیرد.

 

  • ویراستاری علمی و ادبی

ویراستاری بعد از اتمام کار نویسنده بر روی کتاب شروع می­‌شود. ویراستاری انواع مختلفی دارد که در چاپ کتاب بسیار لازم و ضروری است. ویراستاری علمی توسط فردی بر روی کتاب اعمال می­‌شود در که در حوزه تخصص کتاب حاضر دارای تخصص و تجربه است. ویراستار ادبی کار خود را بعد از اتمام ویراستار علمی انجام می­‌دهد. مم‌هترین وظیفه ویراستار ادبی اصلاح اشتباهات موجود نگارشی و بررسی دستوری و ساختاری و علایمی جملات است.

 

  • دریافت مجوزهای لازم برای کتاب

در این مرحله، ناشر اقدام به دریافت مجوزهای ضروری جهت چاپ و نشر کتاب می­‌کند. مجوزهایی مانند فیپا، شاپک و مجوز نشر و فروش کتاب در این مرحله اخذ می‌شوند.

 

  • صفحه آرایی و چاپ کتاب

امور مربوط به صفحه آرایی مانند انتخاب قطع کتاب، طراحی جلد کتاب و کار بر روی صفحات داخلی کتاب در مرحله چهارم انجام می­‌گیرد. می­‌توان کیفیت کار یک ناشر را در نحوه ویراستاری و صفحه­‌آرایی کتاب تشخیص داد. متاسفانه بسیاری از کتبی که هم اکنون در بازار کتاب هستند، فاقد صفحه آرایی صحیح هستند و خوانندگان را در هنگام مطالعه کتاب دچار مشکل می‌­کنند.

 

  • صحافی و چاپ کتاب

در این مرحله فایل آماده شده به چاپ‌خانه می­‌رود و بعد از چاپ کتاب برای انجام امور صحافی ارسال می­‌شود. کتاب بعد از تکمیل صحافی روانه بازار کتاب می­‌گردد و چند نسخه آن نیز به مراجع مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه ملی ارسال می‌گردد.

انتشارات نارون دانش در طی سال‌های اخیر توانسته است در حوزه چاپ و نشر کتاب حدمات ارزنده­ای به صاحبان اثر ارایه نماید و محصولات این انتشارات همه ساله در نمایشگاه کتاب ارایه می­‌گردند. این انتشارات با عقد قراردادهای مهمی با اپلیکیشن‌های فروش کتاب، توانسته است کمک بزرگی در فروش کتب چاپ شده به صاحبان اثر ارایه نماید. همچنین تمامی کتاب‌های چاپ شده نیز در وب سایت انتشارات معرفی می­‌گردند.

خدمات انتشارات نارون دانش در حوزه چاپ کتاب عبارتند از:

  • معرفی کتاب برای ترجمه
  • ویراستاری علمی و ادبی کتاب
  • صفحه آرایی کتاب
  • طراحی جلد کتاب
  • صحافی کتاب
  • انجام امور چاپ کتاب

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied