شمانیوز
شما نیوز

مشمولین دریافت مسکن فرهنگیان چه کسانی هستند؟

محسن حاجی میرزایی گفت یکی از برنامه‌های من تلاش برای ارتقای معیشت معلمان است و انتظار داریم معلمان نیز برای کیفیت بخشی آموزش تلاش بیشتری داشته باشند.

مشمولین دریافت مسکن فرهنگیان چه کسانی هستند؟

محسن حاجی میرزایی در دومین  نشست خبری محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت:همسان سازی دریافتی معلمان با حقوق سایر کارکنان دولت را در دستور داریم که متناسب با بودجه و با حرکت های تدریجی به سمت بهبود کیفیت کار معلمان باشیم ولی تدوین قانون خاص می تواند بهترین کمک را بکند. انتظار داریم معلمان نیز برای کیفیت کارشان تلاش کنند.

 

وی ادامه داد: تفاهم نامه هفته قبل برای مسکن دار شدن ۱۷۰ هزار فرهنگی گام دوم‌ما بود. قیمت زمین نقش تعیین کننده در تعیین قیمت واحد مسکونی است. جایی که آموزش و پرورش  این طرح ۳ ساله پیش بینی شده و شهرها و مناطق روستایی را شامل می شود. کسانی واجد شرایط هستند که فاقد زمین و ملک باشند و از تسهیلات این حوزه بهره مند نشده اند. همچنین تاهل و سرپرست خانوار بودن، زنان خودسرپرست با ۳۵ سال سن نیز جزء شمول این طرح است. کلیه همکاران رسمی و قراردادی و بازنشستگان می‌توانند از این امکان بهره مند شوند.

به گفته وی معلمانی که در بافت‌های فرسوده ساکن‌اند و نیازمند بهسازی منازل خود هستند می‌توانند از امتیازات مندرج در توافق نامه بهره مند شوند.

وی درباره هزینه واحدهای مسکونی فرهنگیان گفت: این مساله به موقعیت جغرافیایی بستگی دارد. وظیفه‌ای که به عهده وزارت راه و شهرسازی قرار دارد این است که در این زمینه تسریع و تسهیل کنند و افراد واجد شرایط را بررسی کنند. اولویت فرهنگیان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است. آن دسته از فرهنگیان که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند و نیاز دارند منزلشان را بازسازی کند می‌توانند از خدمات راه و شهر سازی برای بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

وی ابلاغ شیوه نامه تبدیل وضعیت معلمان‌پیش دبستانی و نهضتی و حق التدریس ها به همه استانها را گام دیگری در راستای احقاق حقوق معلمان دانست که اجرایی شده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied