شمانیوز
شما نیوز

خبر خوش برای خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از بهمن ماه برای خانواده‌هایی که دارای فرزندان ۳ قلو، ۴ قلو و یا بیشتر هستند مستمری واریز می‌شود.

خبر خوش برای خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران: وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در جشن انقلاب برای فرزندان چندقلو‌ها اظهار کرد: امروز برای خانواده‌هایی که دارای فرزندان ۳ قلو و یا بیشتر هستند، خبر‌های خوشی داریم.

وی افزود: با حمایت دولت در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیتی، از بهمن ماه به خانواده‌هایی که دارای فرزندان ۳ قلو، ۴ قلو و یا بیشتر هستند مبلغ ۴۰۰ هزار برای هر خانوار به عنوان مستمری واریز می‌شود تا بتوانیم کمکی به آن‌ها کنیم.

قبادی دانا گفت: از سال ۹۳ تا ۹۷ هرساله، بین ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۳۰۰ هزار نفر تولد داریم که ۳ درصد آن‌ها بیش از ۱ فرزند هستند و نیم درصد از این تولد ۳ قلو و بیشتر هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: از سال ۹۳ تا ۹۷، ۲۰ هزار تولد دو قلویی داشتیم که ۴۰ هزار کودک به جمعیت اضافه می‌شود و طبق آمار‌ها بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ کودک ۳ قلو متولد شدند، ۲۰ تا ۴۰ کودک ۴ قلو و بین ۱ تا ۸ کودک دو قلو متولد شده است.

وی درباره آمار کودکان ۵ قلو از سال ۹۳ تا ۹۷ متولد شدند، اظهار کرد: در سال ۹۳، ۸ خانواده و در سال ۹۵ دو خانواده دارای فرزندان ۵ قلو شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره آمار کودکان ۳ قلو که از سال ۹۳ تا ۹۷ متولد شدند، گفت: در سال ۹۳، ۸۶۸ خانواده، در سال ۹۴، ۸۸۳ خانواده، در سال ۹۵، ۷۷۴ و در سال ۹۷، ۶۴۶ خانواده دارای فرزندان ۳ قلو شدند.

وی ادامه داد: هر خانواده‌ای که فرزند ۳ قلو یه دنیا آورد از بهمن ماه کمک معیشتی یه صورت ماهانه دریافت می‌کند همچنین خانواده‌هایی که دوقلو دارند و مشکل معیشتی دارند و نیازمند کمک‌های دولتی هستند مورد حمایت نیز قرار می‌گیرند و این کمک‌ها از زمان تولد تا پایان ۶ سالگی کودکان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied