شمانیوز
شما نیوز

افزایش 30 درصدی مصرف آب در پی شیوع کرونا

طبق اعلام معاون آب و آبفای وزیر نیرو، مصرف آب آشامیدنی با توجه به شیوع بیماری کرونا در برخی نقاط کشور تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش 30 درصدی مصرف آب در پی شیوع کرونا

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا :  قاسم تقی زاده خامسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "هر سال در این روزهای سال سرانه مصرف آب در کشور به دلیل خانه تکانی بالا می‌رود. امسال اما با اپیدمی ویروس جدید، در برخی نقاط مصرف آب آشامیدنی افزایش یافته است.

اما ظرفیت تصفیه خانه‌ها محدود است و برای جلوگیری از کمبود آب آشامیدنی، ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به خصوص شستن دست‌ها، باید در مصرف آب در سنت خوب خانه تکانی دقت کرد تا همه ایرانیان بتوانند از آب شرب مطلوب بهره‌مند شوند".

معاون وزیر نیرو ضمن  اشاره به سیزدهم اسفندماه که روز ملی آب نام‌گذاری شده است، نوشت: "همایش این روز با شعار «آب، تغییر اقلیم و مسوولیت اجتماعی» با توجه به ضرورت اقدام‌های پیشگیرانه برگزار نخواهد شد، اما مسوولیت اجتماعی ما به قوت خود باقی است".

 

میزان ذخایر سدها با پارسال برابر شده است

تقی زاده خامسی تاکید کرد "به لطف پروردگار بارندگی‌های امسال کاهش تجمعی بارش در سطح کشور نسبت به پارسال را جبران کرد و نسبت دوره درازمدت ۵۱ ساله را به ۲۲ درصد افزایش داد. همچنین میزان ذخایر سدها با پارسال برابر شده است. همچنان که مردم با همدلی و همبستگی ملی در مقابل کرونا ویروس امیدوارانه مقاومت می‌کنند تا آن را شکست دهند، به تقاضای تلاشگران بخش آب کشور نسبت به مدیریت بهتر مصرف پاسخ مثبت خواهند داد".

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied