شمانیوز
شما نیوز

موردی از بیماری کرونا در مراکز ترک اعتیاد ناجا گزارش نشده

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: موردی از بیماری کرونا در مرکز مهر سروش گزارش نشده است.

موردی از بیماری کرونا در مراکز ترک اعتیاد ناجا گزارش نشده

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر : سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مراکز ترک اعتیاد ناجا موردی از بیماری کرونا گزارش شده است یا خیر، اظهار کرد: در رابطه با همین موضوع کمیته پیشگیری از کرونا در مرکز با حضور رئیس مرکز، رئیس فنی مرکز تشکیل شد و آنجا مقرر شد به صورت روزانه کل منطقه را هم فضای عمومی و هم فضای خصوصی و محل‌های استراحت و… گندزدایی شوند.

وی افزود: به صورت روزانه این مناطق ضدعفونی می‌شود و هیچ مشکل خاصی در آنجا نداریم و همچنین مقرر شد پزشک مقیم هم صبح و هم عصر به صورت ۲۴ ساعته در محل حضور داشته باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت تصریح کرد: به صورت روزانه هم صبح و هم بعد از ظهر تمام مددجویان آنجا معاینه می‌شوند. این کمیته پیشگیری از کرونا در مرکز باعث شد این اقدامات انجام شود حتی با توجه به اینکه تعدادی پرسنل درمانی و پزشکی و کادر خدماتی مرکز مهر سروش هستند، این افراد صبح که وارد مجموعه می‌شوند توسط کادر پزشکی مورد معاینه قرار می‌گیرند.

امکانات بهداشتی در تمام مرکز مهر سروش وجود دارد

وی ادامه داد: در تمامی مجموعه استفاده از تمام امکانات اعم از ماسک، دستکش، موضوعاتی که نیاز به ضدعفونی است انجام می‌شود. چنان چه موضوع یا مطلبی حتی مبنی بر آنفولانزا هم باشد، تشخیصی که کادر پزشکی بدهند، بیمارستان شهدای یافت آباد بیمارستان معین مراکز ما است که سریع مددجوها را به آنجا انتقال می‌دهند و مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

سرهنگ حسنوند بیان کرد: حتی پیش‌بینی کردیم خدایی ناخواسته اگر احدی از این مددجویان متوجه این نوع بیماری شود محلی در آن مرکز برای قرنطینه در نظر گرفته می‌شود که بتوانیم از این بیماری کرونا در مرکز پیش‌گیری کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مددجویان با بیرون ارتباط دارند یا خیر، گفت: چون هم ملاقات ممنوع است و کسی ارتباط با این افراد ندارد و نمی‌توانند با بیرون ارتباط بگیرند خدا را شکر هیچ گونه گزارشی در مرکز بازپروری‌های ما نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تنها مرکز مهر سروش مربوط به پلیس است ولی در تمام مراکز بازپروری که در حوزه استان تهران وجود دارد، نظارت وجود دارد. تا الان گزارشی مبنی بر وجود بیماری کرونا بین این افراد نشده است.

ترخیص مددجویان به دلیل اینکه سرپناه ندارد در دستور کار نیست

سرهنگ حسنوند در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اقداماتی از این قبیل که افراد با وضعیت زمینه‌ای بیماری کرونا مرخص می‌شوند یا خیر گفت: به هیچ عنوان این اقدام در دستور کار ما نیست. با توجه به اینکه باید دوره بازپروری، درمان و بهبود فرد به مدت دو الی سه ماه انجام شود، نیازی نمی‌بینیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: به این دلیل نیازی به ترخیص نیست که واقعاً در مراکز وضعیت بهداشتی در شرایط خوبی است و بر رعایت نکات بهداشتی نظارت می‌شود و این مراکز ضدعفونی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر افرادی که در مرکز مهر سروش هستند سرپناه ندارند و اگر بخواهیم به عنوان مثال برای جلوگیری آنها را مرخص کنیم، این افراد در سطح شهر می‌روند و ممکن است در سطح شهر مبتلا به این بیماری شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied