شمانیوز
شما نیوز

ممنوعیت سفر به شیراز در ایام نوروز

شهردار شیراز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در نوروز ۹۹ پذیرش و اسکان مسافران در قالب کمپ‌های اسکان، برپایی چادر در بوستان‌ها، سالن‌های ورزشی، فرهنگسراها و مهمانسراها ممنوع است.

ممنوعیت سفر به شیراز در ایام نوروز

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا: حیدر اسکندرپور در حاشیه نشست شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مسافران از سفر به شیراز در ایام نوروز ۹۹ خودداری کنند، افزود: تمهیداتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در ستاد مدیریت بحران و ستاد سفرهای نوروزی این شهر تصویب شده است که ممنوعیت برپایی چادر در سطح شهر و خودداری از اسکان مسافران در کمپ های اقامتی از جمله این تمهیدات است.

وی با اشاره به میهمان‌نوازی شیرازی‌ها ظرف سالیان گذشته، اظهار داشت: در سال‌های پیشین، بوستان‌ها و کمپ‌های اقامتی شیراز، پذیرای تعداد بسیاری از هموطنان بود اما در نوروز ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا این امکان وجود ندارد و علاقه‌مندانی که مایلند به شیراز سفر کنند، می‌توانند این کار را در ماه‌های آینده و پس از عبور از بیماری کرونا انجام دهند.

شهردار شیراز گفت: برای شکست ویروس کرونا به کمپین «در خانه می مانیم» بپیوندید و از سفرها و ترددهای غیر ضروری اجتناب کنید تا بتوانیم شانه به شانه یکدیگر از این مرحله سخت عبور کنیم.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان کشور چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده، با توجه به این امر سازمان بهداشت جهانی وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر چهارشنبه (چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است. همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بنا بر آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابتلای ۳۵ نفر در فارس به کرونا قطعی شده است که تاکنون ۲ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده و ۲ نفر بهبودی کامل یافته‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied