شمانیوز
شما نیوز

دلیل ترس از کرونا مشخص شد

یک روانشناس درباره علت ترسیدن برخی افراد از ویروس کرونا، توضیحاتی داد.

دلیل ترس از کرونا مشخص شد

به گزارش شمانیوز به نقل از با‌شگاه خبرنگاران جوان ، پریسا ارجمندی روانشناس و مشاور  درباره علت ترسیدن برخی افراد از ویروس کرونا، اظهار کرد: یکی از موثرترین روش‌های درمانی که در مورد ترس از بیماری (فوبیای بیماری) و در حال حاضر ترس از کرونا وجود دارد، درمان شناختی_رفتاری هست.

ارجمندی بیان کرد: به عنوان مثال فردی از کرونا ترسیده و اضطراب گرفته سردرد، دلشوره، لرزش می‌گیرد، و در آخر اخم می‌کنم یا گوش گیر می‌شود.

وی گفت: اما اگر بخواهیم به این مشکل ریشه ای نگاه کنیم باید به دوران کودکی افراد توجه کنی، به عنوان مثال؛ مادر دو سال اول زندگی خیلی در دسترس کودک نبوده و او را در خانه تنها گذاشته و ترسیده، پس باور بنیادی او ناامنی و ترس اس و دنیا جای ناامنی است و اجتناب از موقعیت‌های می‌کند یعنی فکر می‌کند دنیا جای امنی برای او نیست و هیچ کس با او خوب نیست که این افکار اتوماتیک است.

این روانشناس تصریح کرد: حالا این فرد با چنین افکاری و شرایط وجود ویروس کرونا نمی‌تواند به تنهایی در خانه بماند و می‌خواهد به سرعت شرایط را تغییر دهد.

ارجمندی ادامه داد: تجربه های اولیه دوران کودکی که مربوط به مقایسه فرد با خواهر و برادرانش است، می‌تواند از دیگر دلیل ترسیدن افراد از ویروس کرونا باشد چراکه آنها دائماً در هر زمینه‌ای با خواهر و برادرانشان مقایسه شده‌اند و این مقایسه شدن باعث ایجاد این باور در آنها می‌شود که با خود دائم می‌گویند "من بی عرضه هستم"، "توانمند نیستم" پس هر شرایطی باعث ایجاد نگرانی و ترس در آنها شده و از ویروس کرونا نیز می‌ترسند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied