شمانیوز
شما نیوز

کرونا ویروس | امکان درمان خانگی کروناویروس وجود دارد؟

با اعلام خبر شیوع کروناویروس شایعات مختلفی از جمله امکان درمان خانگی این ویروس در فضای مجازی پخش شد.

کرونا ویروس | امکان درمان خانگی کروناویروس وجود دارد؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرانلاین :   سیر، آب و ویتامین C برای شما خوب هستند اما برخلاف آن چه در فضای مجازی گفته می‌شود هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که این‌ها می‌توانند از افراد در مقابل کروناویروس حفاظت کنند. برخی دیگر هم می‌گویند ضدعفونی کردن بدن ویروس را از بین می‌برد، این ادعا هم غلط نادرست است.

 برخی مواد شیمایی مثل اتانول ۷۵درصد هستند که می‌توانند ویروس را روی پوست شما بکشند اما اگر ویروس داخل بدنتان باشد این کارها دیگر فایده‌ای ندارند و می‌توانند خطرناک هم باشند.

لطفا، لطفا و لطفا از ضدعفونی کننده شیمیایی استفاده نکنید.

هنوز هیچ راه کاری برای درمان کرونا پیدا نشده است و بهترین راه مراقبت از خودتان دور شدن از افراد مشکوک به میاری و شستن دست‌هایتان برای حداقل ۲۰ ثانیه است.

 هم زمان با پخش کروناویروس و ترس ناشی از آن در سرتاسر جهان، ادعاهای جعلی، نظریه‌های توطئه و اطلاعات نادرست درباره این بیماری در حال شیوع هستند.

تاکنون حجمی از اطلاعات غلط منتشر شده است که سازمان جهانی بهداشت، نام این دوره را همه‌گیری اطلاعات (Infodemic) قرار داده است. 

آنطور که سی‌ان‌ان در گزارشی نوشته، این افسانه‌ها هم در گوشه‌کنار اینترنت و هم در رسانه‌های رسمی دیده می‌شوند، در فضاهای مجازی هم تلاش‌هایی برای حذف اطلاعات غلط انجام شده است و در حال مشاهده نبردی در این بخش هستیم. از سوی دیگر سانسور کردن اطلاعات در برخی کشورها هم به گسترش این اطلاعات دروغ کمک کرده است.

افسانه؛ کروناویروس توسط انسان ساخته شده است

واقعیت:  به هرچیزی که در فضای مجازی می‌خوانید، باور نکنید.

با تبدیل شیوع کروناویروس به یک بحران سلامت اجتماعی، در حاشیه نظریه‌ای در اینترنت به وجود آمد که این ویروس نه در طبیعت بلکه در آزمایشگاه‌ها ایجاد شده است. این شایعات که توسط حساب‌های تایید نشده در فضای مجازی منتشر می‌شدند به سرعت قدرت گرفتند. 

برای مثال شایعه‌ای ایجاد شده بود که چین در حال ایجاد سلاحی زیستی بود که یک اشتباه منجر به شیوع این ویروس شده است. بخش دیگر فضای مجازی اما مدعی می‌شد که این ویروس توسط ایالات متحده آمریکا ایجاد شده است.

اما دانشمندان چه در چین و چه در غرب این نظریات را به طور کامل رد می‌کنند، متخصصان در حال پیدا کردن منشاء اصلی این بیماری هستند و احتمالا منشاء آن خفاش‌ها هستند.

افسانه؛ به شکل خانگی می‌توانید این بیماری را درمان و از ابتلا به آن پیشگیری کنید

واقعیت:  بله، سیر، آب و ویتامین C برای شما خوب هستند اما برخلاف آن چه در فضای مجازی گفته می‌شود هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که این‌ها می‌توانند از افراد در مقابل کروناویروس حفاظت کنند. برخی دیگر هم می‌گویند ضدعفونی کردن بدن ویروس را از بین می‌برد، این ادعا هم غلط نادرست است.

برخی مواد شیمایی مثل اتانول ۷۵درصد هستند که می‌توانند ویروس را روی پوست شما بکشند اما اگر ویروس داخل بدنتان باشد این کارها دیگر فایده‌ای ندارند و می‌توانند خطرناک هم باشند.

لطفا، لطفا و لطفا از ضدعفونی کننده شیمیایی استفاده نکنید.

هنوز هیچ راه کاری برای درمان کرونا پیدا نشده است و بهترین راه مراقبت از خودتان دور شدن از افراد مشکوک به میاری و شستن دست‌هایتان برای حداقل ۲۰ ثانیه است.

 

 

افسانه؛  باید از ماسک استفاده کنید

واقعیت: به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری افرادی که حالشان خوب است نیازی به پوشیدن ماسک ندارند.

حتی دکتر جروم ادمز، مدیرعامل جراحان آمریکا معتقد است اگر ماسک را به شکل درستی نپوشید احتمال ابتلای شما به بیماری افزایش پیدا می‌کند. کسانی که علائم بیماری در آن‌ها مشاهده می‌شود باید ماسک بپوشند تا جلوی ابتلای دیگران به بیماری را بگیرند.

خرید بیهوده ماسک پزشکی تنها تعداد آن‌ها را کاهش داده و افراد دیگر را در خطر قرار می‌دهد.

افسانه؛ گرما کروناویروس را می‌کشد

واقعیت: به گفته سازمان جهانی بهداشت خشک‌کننده‌های دست نمی‌توانند کروناویروس را بکشند، به گفته آن‌ها نباید لامپ‌های فرابنفش هم برای ضدعفونی دست استفاده کنید چرا که این کار برای بدن خطرناک است.

دونالد ترامپ قبلا گفته بود که گرما این ویروس را از بین می‌برد، اما متخصصان براین باورند که هیچ راهی برای تایید این ادعا وجود ندارد.

افسانه؛ ویروس از طریق پاکت نامه منتقل می‌شود

واقعیت:  با خیال راحت پاکت‌های نامه را باز کنید.

براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، دریافت نامه یا بسته‌ای از چین شما را در خطر ابتلا به بیماری قرار نمی‌دهد. محققان در حال مطالعه نحوه شیوع کروناویروس جدید هستند اما تجربیات قبلی نشان داده‌اند که این ویروس‌ها برای زمان زیادی روی سطوح باقی نمی‌مانند.

افسانه؛ کودکان به کروناویروس مبتلا نمی‌شوند

واقعیت:  هرکسی از هر گروه سنی می‌تواند به کروناویروس مبتلا شود، اگرچه به نظر می‌رسد افراد مسن‌تر و کسانی که بیماری پیش‌زمینه‌ای دارند نسبت به این ویروس آسیب‌پذیرتر هستند.

درحالی که بیشتر افراد غیرمبتلا به کروناویروس بزرگسالان هستند، اما تاکنون کودکان هم به این ویروس مبتلا شده‌اند.

افسانه؛ افراد مبتلا به کروناویروس می‌میرند

واقعیت:  آمار مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس ۲درصد است، اما انتظار می‌رود این عدد کاهش پیدا کند.

افراد مبتلا به کروناویروس معمولا با علایمی مثل علایم سرماخوردگی معمولی روبرو می‌شوند و بعد از مدتی این علایم به طور خودبه خودی از بین می‌روند. این بیماری در موارد کمی می‌تواند مرگبار باشد.

البته با توجه به آمار مبتلایان به این ویروس، حتی ۲درصد مرگ‌ومیر می‌تواند خطرناک باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied