شمانیوز
شما نیوز

وضعیت آخرین چهارشنبه سال در روزهای کرونایی

اگر شهروندان برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری دور هم جمع شوند، احتمال ابتلا به کرونا افزایش می‌یابد.

وضعیت آخرین چهارشنبه سال در روزهای کرونایی

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: چند سالی است که آیین چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل شده است. معضلی که در آستانه عید نوروز، افرادی زیادی را دچار مصدومیت‌های سوختگی می‌کند. اما این روزها به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور شرایط خاصی ایجاد شده و باید برای پیشگیری از بروز این ویروس از هرگونه تجمع مانند برگزاری مراسم چهارشنبه سوری حذر کرد.

کرونا حتی جشن باستانی نوروز را هم تحت تاثیر قرار داده است. از آنجایی که حضور افرادی که ممکن است ناقل بیماری باشند در کنار یکدیگر خطرناک است، بنابراین باید از برگزاری چنین جشن هایی پرهیز شود.

 

انتقال بیمار سوختگی خطر انتشار ویروس کرونا را افزایش می دهد

حسین ده مرده ئی، رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع بیماری کووید  ۱۹ از همه مردم و به خصوص جوانان تقاضا دارم که امسال چهارشنبه سوری را به هیچ عنوان برگزار نکنند.

او ادامه داد: تا به امروز ۲ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در زمان درست کردن مواد آتش زا به بیمارستان مطهری منتقل شده‌اند. خوشبختانه نسبت به سال گذشته تا به این لحظه  میزان حادثه ناشی از چهارشنبه سوری به اندازه هشت نفر کاهش پیدا کرده است.
 
ده مرده ئی افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های سراسر کشور درگیر مقابله با ویروس کرونا هستند؛ در چنین شرایطی اگر افرادی به دلیل  سوختگی و تروما در بیمارستان بستری شوند؛ احتمال اینکه ناقل ویروس کرونا بوده و باعث آلوده شدن محیط بیمارستان و انتشار بیماری کووید ۱۹ به سایر مراجعه کنندگان و بیماران بستری در بخش‌های مختلف شوند، زیاد است.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی مطهری گفت: سال گذشته تعداد ۹۰ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری دچار سوختگی شده و به این  بیمارستان  منتقل شده اند. اگر این تعداد در این شرایط  به  بیمارستان منتقل شوند؛ اوضاع و شرایط در زمینه مقابله با بیماری کووید  ۱۹ بسیار سخت می‌شود.

 

فرصت مناسبی برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری نیست

رضا معتمدی، معاون فنی و عملیات اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  اظهار کرد: این ایام که با بیماری کووید۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنیم، فرصت مناسبی برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و انجام دید و بازدیدهای نوروز نیست.

او ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت بیمارستان ها شرایط خاصی دارد؛ در چنین شرایطی اگر فردی که دچار سوختگی یا قطع عضو شده است به بیمارستان منتقل شود، در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار می‌گیرد.

معتمدی تاکید کرد:  به دلیل  شیوع بیماری کووید  ۱۹ احتمال سرایت این بیماری  وجود دارد  به همین دلیل به خاطر حفظ سلامتی خود  باید از هرگونه تجمع خودداری کنید.

او بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شلوغ و درگیر مقابله با کرونا هستند. نباید با انجام کارهای ناهنجار بار بیشتری بر کادر درمان تحمیل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied