شمانیوز
شما نیوز

کرونا | عوارض بیماری کویید_۱۹ در افراد سیگاری شدیدتر است

بررسی های پزشکان تنفسی در بیمارستان مرکزی ووهان نشان داد پیشرفت بیماری کویید_۱۹ در افراد سیگاری سریعتر و بیشتر است.

کرونا | عوارض بیماری کویید_۱۹ در افراد سیگاری شدیدتر است

به گزارش شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران: طبق تحقیقات انجام شده خطر ابتلا به بیماری کویید_۱۹ در افراد سیگاری بیشتر است و این بیماری در این افراد با عوارض شدیدتری همراه است.

یک مطالعه دیگر توسط متخصصان ووهان کشف کرد احتمال پیشرفت ویروس کرونا در افراد سیگاری بیشتر است.

تنظیم کننده بهداشت اتحادیه اروپا اعلام کرد که سیگار کشیدن افراد را بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌دهد.

یک گروه از کارشناسان که مدارک و شواهد درباره ابتلا بیشتر افراد سیگاری به کوید_۱۹ را بررسی کردند، دریافتند اطلاعات مبتنی بر فرضیات است و خواستار آزمایشات بیشتر برای روشن و ثابت شدن این داده‌ها شدند.

استعمال دخانیات عادت کشنده‌ای است که باعث سرطان می‌شود، همچنین به سلامتی ریه آسیب می‌رساند و ابتلا سایر بیماری‌های تنفسی مانند آنفولانزا را افزایش می‌دهد.

محققان بیمارستان زونگنان دانشگاه ووهان به این نتیجه رسیدند که تنها ۱.۴ درصد از ۱۴۰ بیمار بستری سیگاری بوده‌اند، همچنین یا دونگ گائو و همکارانش در مجله آلرژی نوشتند:  در این بیمارستان های اختصاص یافته برای بیماران مبتلا به کرونا تنها ۲ فردی که تازه سیگاری شدند و ۷ نفری که سال‌های زیادی سیگاری بودند، وجود دارد.

از ۹ بیمار طبقه بندی شده سیگاری، ۳ نفر علائم خفیف داشتند و شش نفر دیگر به عنوان علائم شدید طبقه بندی شدند، به گفته این محققان هنوز رابطه بین استعمال دخانیات و بیماری کوید_۱۹ مشخص نیست، اما عوارض بیماری کویید_۱۹ در افراد سیگاری شدیدتر است.

پزشکان تنفسی در بیمارستان مرکزی ووهان مطالعه دیگری انجام دادند که نشان داد پیشرفت بیماری کویید_۱۹ در افراد سیگاری سریعتر و بیشتر است.

کارشناسان، به رهبری وی لیو، دریافتند پیشرفت بیماری کویید_۱۹ در افرادی که از دخانیات استفاده می‌کنند ۱۴ برابر است، این نتایج که در مجله چین منتشر شد، هشدار داده که سابقه مصرف سیگار خطر ابتلا به بیماری کوید_۱۹ را افزایش می‌دهد.

یک مطالعه دیگر، که در مجله پزشکی New England منتشر شد، به نتیجه مشابهی رسید.

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های اروپا (ECDC)  افراد سیگاری را در بین کسانی که دربرابر ویروس کرونا آسیب پذیر هستند، قرار داد.

پروفسور تیلور هیز، از کلینیک مایو در روچستر، مینه‌سوتا، گفت: گزارشات بدست آمده از چین حاکی از آن است که افراد سیگاری بیشتر به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.

ECDC همچنین اعلام کرده است که سیگار کشیدن سطح آنزیمی به نام ACE۲ را در ریه‌ها بالا می‌برد که خطر ابتلا به موارد شدید کوید_۱۹ را افزایش می‌دهد.

محققان یونانی دریافتند که ویروس کرونا به سلول‌ها می‌چسبد و با اتصال به ACE۲ به آن‌ها حمله می‌کند.

این متخصصان هشدار دادند که دارو‌هایی که به میلیون‌ها بیمار مبتلا به فشار خون بالا و دیابت داده می‌شود، می‌تواند میزان ACE۲ موجود در سلول‌های را افزایش دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied