شمانیوز
شما نیوز

8 محصول شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقابله با کرونا

8 محصول جدید شرکت‌های دانش‌بنیان در مقابله با کرونا در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام رونمایی شد.

 8 محصول شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا : قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور مدیران شرکت های دانش بنیان استان و بصورت ویدئو کنفرانس با دیگر اعضا برگزار شد، اظهار کرد:شرکت های دانش بنیان نبایست برای گرفتن مجوز در چرخه بروکراسی اداری گرفتار شوند.

وی گفت: فرهنگ بهداشتی کردن محصولات در شرایط امروز یک اصل مهم و ضروری است و مدیران استان این مهم را در دستور کار خود قرار دهند و باید برای زندگی در شرایط جدید خود را آماده کرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه در جهت مقابله با کرونا اقدامات خوبی در حوزه تولیدی انجام شده است و این جای تقدیر دارد، تصریح کرد: در این شرایط راه اندازی کارگاه ها، واحدهای تولیدی و تغییر خط تولید برخی واحدهای تولیدی برای ساخت اقلام و مواد بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: در اوایل با کمبود اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی مواجه بودیم اما با مجموعه اقدامات خوبی که صورت گرفت واحدهای تولیدی زیادی احیاء و در مدار تولید قرار گرفت به طوری که امروز ضمن اینکه در تهیه این مواد به خودکفایی رسیده ایم و حتی توان صادر به دیگر استان ها را داریم.

وی با تاکید بر اینکه از نخبگان استان در زمینه تولیدات خلاقانه حمایت شود، گفت:  امروز عده ای با خلاقیت در امور مختلف از جمله مبارزه با کرونا فعالیت می کنند اما حمایت نمی شوند.

استاندار ایلام ادامه داد: متاسفانه آن گونه که باید و شاید از تولیدات دانش بنیان حمایت نشده و دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه به جای ایجاد مانع، تسهیل گر باشند و مدیر توانمند باید در امور پیش رو از جمله کارهای خلاقانه گره گشا باشد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: مهمترین نشانه یک مدیر قوی و کارآمد تفسیر درست از قوانین در خدمت به مردم با افق دید بلند است و در کارها مانع ایجاد نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه تولیدات و محصولات اقلام و لوازم بهداشتی باید مجوز لازم را از مبادی قانونی بگیرند ، ادامه داد: در شرایط تحریم یکی از جایگزین های مهم تولید نفت رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

استاندار ایلام ادامه داد: در این شرایط دستگاه های اجرایی استان در راستای الکترونیک کردن ارتباطات خود اقدام کنند و در این میان نقش دانشگاه ها و موسسات آموزشی و آموزش و پرورش با توجه به مخاطب گسترده ای که دارند حائزاهمیت است.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در استان لوازم ارتباط مجازی به صورت های مختلف از جمله ویدئوکنفرانسی در حال مهیا شدن است و خیلی از بستر ها آماده شده است، گفت: مردم استان بطور جدی طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند و رعایت پروتوکل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: کماکان بهترین توصیه در مقابله با کرونا در خانه ماندن است و مردم برای حفظ سلامتی خودشان با ما همکاری کنند.

در این نشست8 محصول جدید شرکت‌های دانش‌بنیان در مقابله با کرونا در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied