شمانیوز
شما نیوز

أیا کرونا، ویروسی هوشمند است؟!

یادداشت وارده/ توفیق علائی، نویسنده و روزنامه نگار

أیا کرونا، ویروسی هوشمند است؟!

این سئوالی است که باید دانشمندان و متخصصان امر به آن پاسخ دهند، اما از شرایط و قرائن موجود اینطور به نظر می‌رسد که این ویروس منحوس قابلیت تغییر حالت در بدن انسان می باشد و به قول امروزی ها آپدیت می شود و فکر میکنم به همین دلیل است که تا کنون هیچ داروی قطعی تهیه نشده است.

امروز بشر به کمک علم و تکنولوژی‌های فوق العاده پیشرفته و پیچیده فضا را در نوردید،

 

همچنین در طول تاریخ بشر دگرگونی های زیادی را در تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و پزشکی را تجربه کرده است که از آنها به عنوان انقلاب یاد شده است. پس از انقلاب کشاورزی و انقلاب صنعتی و بعد از آن ورود به عصر فناوری اطلاعات و حالا هم هوش مصنوعی، انقلاب چهارم را رقم می زند.

 

حالا سئوال این که ما انسان ها در این میان چگونه تغییر می کنیم؟ آیا این موفقیت ها، ما را به خالق هستی نزدیک تر کرده، یا فراموش کرده ایم که ید الله فوق ایدیهم.

 

آری، امروز ویروسی که فقط با چشم مسلح قابل روُیت است، جهانی را زمینگیر کرده و تمامی آن ابرقدرت هایی که تا دیروز دم از اداره جهان می زدند و خدا را بنده نبودند را به زانو نشانده و هیچ کدام از آن تکنولوژی‌های فوق پیشرفته و هوش مصنوعی شان به کار نیامد.

 

پس اینطور به نظر می رسد که این ویروس مدتی در کنار ما خواهد ماند و باید به بودنش عادت کرد، پس در این برهه از زمان وظیفه وزارت بهداشت چند برابر می شود تا با ارَشادات و راهنمایی های مفید از طریق رسانه ملی، مردم را آموزش دهد.

 

همچنین رسانه ملی موظف است با ساختن برنامه های آموزشی مفید، در زمینه مبارزه با این ویروس منحوس تمام جهد خود را مبذول بدارد تا مردم آموزش ببینند که چگونه در موازات کرونا به کارهای روزمره خود بپردازند تا زمانی که به حول و قوه الهی و با همدلی مردم و مسئولین این ویروس منحوس ریشه کن شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied