شمانیوز
شما نیوز

کرونا تا چه زمانی روی لباس باقی می ماند؟

کرونا ویروس عمدتا از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. وقتی شخصی که آلوده است، سرفه یا عطسه می‌کند، قطرات حاوی ویروس را به هوا می‌فرستد. یکی از سوالات مهم که در ذهن افراد ایجاد می‌شود این است که طول عمر ویروس کرونا بر روی لباس چقدر است؟

کرونا تا چه زمانی روی لباس باقی می ماند؟

کرونا ویروس جدید در جهان گسترش پیدا کرده است و همچنان ادامه دارد و مردم اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه بیشتری را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونا و حصول اطمینان از این که محیط خانه آنها عاری از ویروس کرونا است، انجام می‌دهند. دیگر همه ما می‌دانیم که باید دست‌های خود را به خوبی با آب و صابون برای حداقل 20 ثانیه بشوییم اما درباره پاکسازی چیزهای دیگر، مانند لباس، شرایط چگونه است؟ به‌گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، کرونا ویروس جدید معمولا از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه یک فرد آلوده منتقل می‌شود، اما به این نکته اشاره داشته که ویروس ممکن است برای ساعت‌ها تا روزها روی سطوح ساخته شده از مواد مختلف، از جمله لباس باقی بماند.

دکتر مسعود مردانی در گفتگوی زنده در شبکه خبر زمان در اخیار گذاشتن واکسن کرونا در بین مردم را بیان کرد.در ادامه ویدئو را مشاهده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied