شمانیوز
شما نیوز

در شب های قدر از کرونا غافل نشوید

کرمانشاه کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به تشریح نکات بهداشتی ضروری مقابه با "کرونا" جهت احیای شب های قدر در مساجد پرداخت.

در شب های قدر از کرونا غافل نشوید

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا : بهمن خدادادیان با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر، گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا مساجد می‌توانند در شب‌های قدر پذیرای شب زنده داران باشند، اما این امر باید با رعایت شرایطی صورت گیرد.

وی افزود: مساجد در شب قدر باید یک سوم ظرفیت خود پذیرش داشته باشند، یعنی اگر ظرفیت مسجد برای 300 نفر است، بیش از 100 نفر نباید حق ورود به مسجد داشته باشند.

این کارشناس بهداشت محیط تصریح کرد: همچنین متولیان مساجد باید به لحاظ تهویه هوا شرایط مناسبی را فراهم کرده و نظارت مستمر بر بهداشت سرویس های بهداشتی داشته باشند و حتما بحث تامین مایع دستشویی را در دستور کار قرار دهند.

خدادادیان در خصوص اصول بهداشتی که مردم باید در این شب ها در مساجد رعایت کنند نیز گفت: مهمترین توصیه این است که افراد حتی المقدور در حیاط و فضای باز مسجد مستقر شده و مراسم احیا را برگزار کنند.

وی افزود: اگر چنانچه افراد در فضای مسقف مسجد قرار داشتند، باید فاصله 1.5 تا دو متری از یکدیگر را حتما رعایت کنند.

این کارشناس بهداشت محیط از افراد خواست تا حتما در این شب ها در مسجد از ماسک و دستکش استفاده کنند.

وی افزود: همچنین افراد باید برای حضور در مساجد مایع ضدعفونی کننده و الکل همراه داشته باشند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

خدادادیان تصریح کرد: توصیه اکید دیگر است که روزه‌داران باید حتما وسایل شخصی نماز را همراه داشته باشند و  به هیچ عنوان از مُهر، سجاده، تسبیح، چادر، کتاب های ادعیه و... موجود در مساجد استفاده نکنند.

وی تصریح کرد: همچنین توصیه می‌شود شب زنده داران حتما یک زیرانداز همراه داشته و حتی زیرانداز را روی فرش‌های مسجد پهن کنند تا از انتقال هرگونه آلودگی ویروسی پیشگیری شود.

وی بر خودداری روزه داران نسبت به توزیع نذورات در این شب‌ها تاکید کرد و گفت: ترجیحا توصیه می شود افراد در این شب ها از توزیع نذری خودداری کنند و به همه افراد توصیه می‌شود از مصرف خوراکی های توزیع شده در این شب ها اجتناب کنند.

خدادادیان تصریح کرد: هر فرد باید خوراکی و بطری آب مورد نیاز خود را همراه داشته باشد و به هیچ عنوان خوراکی و نوشیدنی بیرون را استفاده نکند.

این کارشناس بهداشت محیط با تاکید بر نظارت مستمر کارشناسان بهداشت محیط بر وضعیت مساجد در این شب ها، گفت: در حال حاضر 35 کارشناس بهداشت محیط نظارت بر مساجد کرمانشاه را در این شب ها برعهده دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied