شمانیوز
شما نیوز

خطر بیرون زدگی دیسک کمر در کمین آقایان

یک متخصص درد گفت: آقایان بیشتر از خانم‌ها در معرض خطر بیرون زدگی دیسک کمر قرار دارند.

خطر بیرون زدگی دیسک کمر در کمین آقایان

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، مجید حیدریان متخصص درد درباره اهمیت تشخیص نشانه‌های بیرون‌زدگی دیسک کمر، همچنین درمان سریع و به موقع آن اظهار کرد: بیرون زدگی دیسک کمر علائم و نشانه‌های مختلفی دارد. معمولا درد در ناحیه کمر بوده که با احساس خشکی و انتشار این نوع درد به نقاط تحتانی ظاهر خواهد شد. دیسک ها به دو دسته حلقه دیسک ( آنولوس فیبروزوس) و دیگری (نوکلئوس پولپوزوس) تقسیم می شوند. 

او افزود: معمولا آقایان بیشتر از خانم‌ها در معرض خطر بیرون زدگی دیسک کمر قرار دارند. سن شایع ابتلا به این بیماری حدود ۳۰ تا ۵۰ سالگی است، زیرا در سنین کمتر معمولا آب اطراف دیسک‌ها هنوز خشک نشده‌اند. همین طور در سن بالاتر هم معمولا حجم زیادی از آن  ازبین رفته و بیرون زدگی قابل توجهی رخ نخواهد داد. اما اگر فشار های فیزیکی نامناسبی به فرد وارد شود می تواند آسیب های جدی رخ دهد.

حیدریان تصریح کرد: انجام حرکات یا عدم وجود اطلاعات کافی در مورد نحوه و شدت اجرای آنها در باشگاه‌های بدنسازی می تواند آسیب رسان  باشند. عوامل تاثیرگذاری مانند سقوط از ارتفاع یا تصادف می توانند آسیب های جدی بر روی ستون فقرات فرد وارد کنند. احساس گزگز و مورمور و بی حسی که در یک یا هر دو پا اتفاق می‌افتد از نشانه های آن خواهد بود. همچنین درجاتی از سردی و درد یا حتی گرفتگی عضلانی از علائم بیرون زدگی دیسک کمر هستند.

درمان دیسک کمر

او افزود: کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما مصرف سیگار هم در بروز این بیماری موثر است. افراد سیگاری با فشار فیزیکی کمتری دچار بیرون‌زدگی دیسک کمر خواهند شد زیرا این افراد زودتر از دیگران آب اطراف دیسک خود را از دست می دهند. 

این متخصص درد گفت: این علائم باید جدی گرفته شوند. تشخیص به موقع بیرون زدگی دیسک، درمان را ساده‌تر خواهد کرد. به همین دلیل اگرمراجعه به پزشک با تاخیر انجام نشود، می‌توان راه را برای یک درمانی ساده و بدون عارضه هموار کرد. درمان طیف وسیعی دارد؛ از درمان‌های دارویی و ورزش گرفته تا انجام جراحی‌های مداخله‌ای که از راهکارهای ساده به رفع این عارضه کمک می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied