شمانیوز
شما نیوز

مدارس استان تهران دوشیفته شدند

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: افزایش تعداد دانش‌آموزان در برخی مناطق استان تهران، باعث شده است که بیشتر مدارس دو شیفته شوند‌.

مدارس استان تهران دوشیفته شدند

به گزارش شمانیوز و به نقل از برترین ها: مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: افزایش تعداد دانش‌آموزان در برخی مناطق استان تهران، باعث شده است که بیشتر مدارس دو شیفته شوند‌.

علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه ساخت یک باب فضای آموزشی در استان تهران ارزشی معادل 2 مدرسه دارد، گفت: با توجه به تراکم دانش‌آموزی بالای کلاس‌های درس استان تهران، مدارس نوساز به دو شیفت آموزشی تبدیل می‌شوند و در واقع 2 مدرسه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: افزایش تعداد دانش‌آموزان در برخی مناطق آموزشی استان تهران، فضا را به سمتی سوق داده است که اغلب مدارس دو شیفته شده‌اند و مدیران مدارس برای کنترل تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس مجبور به استفاده از شیفت دوم هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: هر مدرسه نوسازی که توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران احداث می‌شود، ادارات آموزش و پرورش مناطق تلاش می‌کنند به جهت کنترل تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس درس از شیفت دوم مدارس نیز استفاده کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه میانگین تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس استان تهران حدود 32 نفر در هر کلاس است، گفت: در حال حاضر استان تهران به 1000 مدرسه 15 کلاسه جدید نیاز دارد تا تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس به 24 نفر در هر کلاس که استاندارد کشوری است، برسد.

شهری تصریح کرد: به همین منظور از خیرین گرانقدر مدرسه ساز که همواره در ساخت فضاهای آموزشی مشارکت داشته و برای آینده سازان این کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند، دعوت می‌کنیم تا ضمن ساخت یک واحد آموزشی در استان تهران، در واقع 2 واحد آموزشی به ادارات آموزش و پرورش تحویل دهند تا کودکان و نوجوانان این سرزمین بیشتری بتوانند و در آرامش به تحصیل بپردازند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied