شمانیوز
شما نیوز

یافته‌های جدید محققان درباره مرگ ویروس کرونا با افزایش دما

محققان انگلیسی در پی انجام مطالعه‌ای مدعی شدند تابش نور خورشید و افزایش دما در از بین رفتن ویروس کرونا تاثیر دارد.

یافته‌های جدید محققان درباره مرگ ویروس کرونا با افزایش دما

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان : از شیوع ویروس کرونا از زمستان سال گذشته تاکنون اخبار ضد و نقیض بسیاری در خصوص اینکه آیا گرما تاثیری در نابودی ویروس کرونا دارد یا خیر منتشر شده است.

برخی از دانشمندان تاکید داشتند که به دلیل پوشش سطح این ویروس از لایه‌ای از چربی، گرما و حرارت می‌تواند تاثیر بسزایی در از بین رفتن آن داشته باشد، اما برخی دیگر این ادعا را رد کردند.

و اما در تازه‌ترین تحقیقی که انجام شده برخی از محققان انگلیسی مدعی شدند که کرونا ویروس جدید می‌تواند در گرما از بین برود. آن‌ها با مقایسه میزان شیوع از همان ابتدا تاکنون دریافتند که در ماه‌های دسامبر تا مارس درصد انتقال ویروس نسبت به شروع فصل گرما بیشتر بوده است.

به گفته آن‌ها و در جریان مطالعه‌ای که انجام شد، تابش مستقیم نور خورشید می‌تواند ظرف مدت ۳۴ دقیقه کرونا ویروس جدید را از بین ببرد، بنابراین توصیه شده برای جلوگیری از شیوع بیشتر، افراد با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در بیرون از منزل و بیشتر در معرض نور خورشید قرار گیرند.

ویروس کرونا

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است افزایش دما تاثیری در از بین رفتن ویروس کرونا ندارد چرا که بسیاری از کشور‌های گرمسیر نیز در حال حاضر با این بیماری دست به گریبانند.

در این مطالعه بر این نکته نیز تاکید شده است که تابش نور خورشید در حالی در فصل گرما در مدت نیم ساعت ویروس را از سطوح پاک می‌کند که در فصل زمستان این زمان به بیش از یک روز افزایش می‌یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied