شمانیوز
شما نیوز

علائم جدید ابتلای کودکان به کرونا

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: علائم ابتلا به بیماری کرونا در بین کودکان تغییر کرده و با عوارض گوارشی مانند اسهال و استفراغ همراه شده است.

علائم جدید ابتلای کودکان به کرونا

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، حمید حسنی، متخصص بیماری‌های عفونی با حضور در برنامه صبحی دیگر با اشاره به ابتلای کودکان به کرونا گفت: در زمان شروع همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ کمتر از دو درصد کودکان به کرونا مبتلا می‌شدند.

او با اشاره به اینکه بیش از ۳۸ بار ژنوم این ویروس تغییر ماهیت داده است، بیان نشان کرد: رفتار، علائم و شدت بیماری تغییر پیدا کرده است به طوری که در ماه اسفند کمتر از دو درصد کودکان به کرونا مبتلا می‌شدند، اما اکنون آمار‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۱۵ درصد کودکان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند.

حسنی تصریح کرد: در یکی از شهر‌هایی که وضعیت قرمز داشت، در یک روز ۱۰ ، کودک ۸ تا ۱۰ ساله در بیمارستان بستری شدند، بنابراین کودکان حلقه انتقال بیماری و انتقال ویروس از جامعه به خانواده هستند.

او افزود: باید کودکان نیز رعایت مسائل بهداشتی را داشته باشند، اگر آن‌ها مسائل بهداشتی را رعایت نکنند به راحتی می‌توانند به داخل خانواده ویروس را انتقال دهند. باید در کنار آموزش همگانی برای کودکان، آموزش‌های مخصوصی از سوی رسانه ملی در نظر گرفته شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه علائم ابتلا به بیماری کرونا در بین کودکان تغییر کرده است، تاکید کرد: بیشتر علائم کرونا با تب، گلودرد، تنگی نفس و بدن درد همراه بود، اما اکنون بیشتر این علائم در کودکان همراه با اسهال و استفراغ است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied