شمانیوز
شما نیوز

کرونا با برداشتن محدودیت‌ها به اوج رسید + جزئیات

مدیر بخش عفونی بیمارستان دانشوری گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برداشتن محدودیت‌ها باعث شد تا آمار بیماران کرونایی افزایش یابد.

کرونا با برداشتن محدودیت‌ها به اوج رسید + جزئیات

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان طبرسی، مدیر بخش عفونی بیمارستان دانشوری با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، اظهار کرد: افراد کاملا فراموش کرده‌اند که باید همچنان نکات را رعایت کنند. در حال حاضر ما دوباره با روند صعودی بیماری کووید ۱۹ رو به رو هستیم .

او افزود: اینکه چرا دوباره به شرایط  سخت برگشتیم، دلایل متفاوتی دارد. باید بدانید که  تمام کشورها در نوع شدت ویروس با هم متفاوت هستند. تا به حال در چین موارد ثانویه ویروس کرونا بسیار خفیف تر از موارد اولیه مشاهده شده است. اما در ایران چنین  آماری داده نشده است و تمام افراد تصور می کنند که ما از پیک ویروس کرونا خارج شده ایم.

 مدیر بخش عفونی بیمارستان دانشوری بیان کرد: هیچ نشانی از سبک شدن بیماری را مشاهده نکرده ایم و کماکان بیماران نیاز به بستری دارند. یکی از علت‌های مهم، آزاد کردن محدودیت‌هاست. بعد از برداشتن محدودیت‌ها، افراد دیگر از ماسک استفاده نمی‌کنند؛ همچنین توجه ویژه‌ای به فاصله گذاری‌های اجتماعی ندارند. تا زمانی که این موارد را رعایت نکنیم با پیک دوباره بیماری آن هم از نوع بد، رو به رو خواهیم شد.

چرا با گرم شدن هوا کرونا از بین نرفت؟

طبرسی تصریح کرد: یک سری تصورات اشتباه وجود دارد که تمام افراد فکر می‌کنند با گرم شدن هوا ممکن است شدت ویروس کم شود. در حالی که دیده شده در مناطق گرمسیر کشور حتی بیماری شدت زیادی گرفته است. شاید یکی از علت‌های آن ورود افراد به مکان‌های بسته و استفاده زیاد از کولر هم باشد. به همین دلیل نمی‌توان گفت که گرما تاثیری بر از بین بردن ویروس کرونا دارد.

او در پایان گفت: ما نسبت به اسفند و فروردین وضعیت بهتری داریم البته در صورتی ادامه دار خواهد بود که تمام پروتکل ها همچنان رعایت شود. در روز‌های ابتدایی ۲۵۰ تخت برای کرونایی‌ها بود، اما به ۷۰ تخت هم کاهش پیدا کرد. هر چقدر بستری کمتر باشد، مرگ و میر هم کاهش پیدا می کند.  البته تجربیات ما نسبت به اسفند بیشتر شده و دارو‌های مناسب بیماری تا حدودی شناسایی شده به همین دلیل مرگ و میر هم کاهش یافته، اما بازهم اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود؛ با افزایش میزان مرگ و میر روبه رو خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied