شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

انتقال ویروس کرونا از طریق هوا

دکتر Linsey Marr متخصص ذرات معلق در هوا از دانشگاه ویرجینیا می‌گوید: اینکه سازمان بهداشت جهانی حالا تایید کرده است که انتقال هوابرد ویروس کرونا ممکن است اتفاق بیفتد جای خوشحالی دارد، اما با توجه به شواهد علمی موجود در این زمینه، این نوع انتقال، باید مورد تاکید بیشتری قرار بگیرد.

انتقال ویروس کرونا از طریق هوا

به گزارش شمانیوز به نقل از آی تی رسان، دکتر Linsey Marr متخصص ذرات معلق در هوا از دانشگاه ویرجینیا می‌گوید: اینکه سازمان بهداشت جهانی حالا تایید کرده است که انتقال هوابرد ویروس کرونا ممکن است اتفاق بیفتد جای خوشحالی دارد، اما با توجه به شواهد علمی موجود در این زمینه، این نوع انتقال، باید مورد تاکید بیشتری قرار بگیرد.

 

یک ذره معلق در هوا (Aerosol)، قطره تنفسی بسیار کوچکی است که ممکن است برای مدت زمان طولانی در هوا باقی بماند. سازمان بهداشت جهانی در جدیدترین توضیح خود درباره نحوه انتشار ویروس کرونا گفته است که ذرات معلق در هوا ممکن است علت شیوع گسترده ویروس کرونا در محیط‌های بسته‌ای مانند رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه، مکان‌های زیارتی یا محل کار باشد؛ یعنی در محیط‌هایی که افراد ممکن است فریاد بزنند، صحبت بکنند یا آواز بخوانند.

 

WHO، پیش از این، انتقال هوابرد را فقط در مواردی موجب نگرانی دانسته بود که پرسنل مراقبت‌های بهداشتی از رویه‌های استفاده کنند که ذرات معلق در هوا تولید بکنند. اما حالا شواهد علمی نشان داده‌اند که ویروس کرونا در فضاهای پرازدحام داخلی می‌تواند برای ساعت‌ها معلق بماند و دیگران را آلوده کند و حتی باعث شیوع‌های به‌اصطلاح ابرانتقالی نیز بشود.

 

البته سازمان بهداشت جهانی همچنان روی روش‌های انتقال ویروس از طریق ذراتی که با سرفه یا تنفس از دهان خارج می‌شوند و همچنین تماس با سطح آلوده تاکید دارد. این سازمان همچنین در سندی که شامل شواهد علمی نیز می‌شود کماکان بر این موضوع اصرار کرده که دو روش فوق می‌توانند انتقال انسان به انسان ویروس کرونا را توضیح بدهند.

 

با این‌حال، WHO در توصیه‌های خود گفته است که مردم علاوه بر اجتناب از تماس نزدیک با افراد آلوده و شستن دست‌ها، باید از حضور در مکان‌های شلوغ و فضاهای بسته با تهویه‌ هوای ضعیف خودداری کنند و منازل و ادارات باید دارای سیستم تهویه مناسب باشند. دکتر Marr می‌گوید که این توصیه‌ها چیزهایی هستند که برای کمک به کند کردن انتقال ویروس لازم است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied