شمانیوز
شما نیوز

آمار قربانیان کرونا در این استان به مرز هشدار رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روند افزایشی مرگ براثر کووید۱۹ در استان فارس را بسیار هشدار دهنده ارزیابی و خاطرنشان کرد که شمار فوت شدگان از این بیماری در فارس تاکنون به ۳۵۰ نفر رسیده است.

آمار قربانیان کرونا در این استان به مرز هشدار رسید

علی اکبری دوشنبه ۳۰ تیر با ارائه آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس، ضمن ابراز تاسف از افزایش فوت شدگان کووید۱۹، اضافه کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته متاسفانه ۳۱ نفر از هموطنانمان در فارس، مقابل این بیماری خطرناک تسلیم شده و فوت کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه آمار بررسی تست‌ کروناویروس در آزمایشگاه‌های تشخیص ملکولی استان فارس نیز افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۱۹۶ هزار و ۵۹۶ مورد تست مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

اکبری، آمارها را هشدار دهنده خواند و اضافه کرد: شمار بیماران مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس به عدد ۲۶ هزار و ۷۴۰ مورد رسیده و این موضوع بسیار هشدار دهنده است و شهروندان باید برای قطع زنجیره انتقال مشارکت لازم را داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۳۱ هموطن ما در فارس جان باخته‌اند که ۱۵ نفر از آنان مروبط به ۲۴ ساعت اخیر بوده است.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز از ابتدا تاکنون ۲۲ هزار و ۶۳۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۲۲۸ بیمار مشکوک و دارای علامت در بخش‌های مختلف بیمارستانی استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه بی شک، همدلی مردم با رعایت اصول بهداشتی موجب کاهش مبتلایان در استان می شود، توصیه کرد: همه باید با زدن ماسک و رعایت فاصله فیزیکی، از انتشار این ویروس در جامعه جلوگیری کنیم.

به گزارش ایسنا، افزایش آمار ابتلا و مرگ ناشی از کووید۱۹، طی سه هفته گذشته، منجر به اعلام وضعیت قرمز در ۸ شهرستان استان فارس شده است به طوریکه روز یکشنبه مسئولان از تعطیل شدن برنامه‌های مذهبی حتی نماز جماعت در مساجد این شهرستان‌ها خبر دادند.

اگرچه طی روزهای اخیر شاهد افزایش حساسیت مردم نسبت به بیماری کووید۱۹ و رشد شمار استفاده کنندگان از ماسک در شیراز و استان فارس هستیم اما هنوز هم شمار شهروندانی که به دلایل غیرضروری در سطح شهر تردد دارند، زیاد است و ترافیک سنگین در معابر اصلی شیراز مشهود است.

تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی، پارک‌ها، مراکز تجمع نظیر بوستان‌ها و نقاط تفریحی، سینماها، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و تالارها و محدود شدن فعالیت مراکز دیگر، اجباری شدن استفاده از ماسک در دوایر مختلف دولتی و ممنوعیت تردد بدون ماسک در اماکن عمومی خصوصا مراکز سرپوشیده و .... از تصمیمات اجرایی شده در استان فارس بوده است.

این در حالیست که شهروندان در شیراز همچنان دور همی‌های خود را به شکل کامل تعطیل نکرده و با حضور در پارک‌های حاشیه‌ای و نقاطی که امکان نظارت کامل بر رفت و آمد در آنها وجود ندارد، به تفریح می‌پردازند.

 

منبع: بهداشت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied