شمانیوز
شما نیوز

بهترین ماسک در مقابل ویروس کرونا کدام است؟

محققان استرالیایی با مقایسه ماسک‌های مختلف در بازار، بهترین ماسک محافظ در برابر ویروس کرونا را معرفی کردند.

بهترین ماسک در مقابل ویروس کرونا کدام است؟

محققان می‌گویند ماسک‌های مختلف به میزان متفاوتی در مقابل ویروس کرونا ایجاد محافظت می‌کنند.

بر این اساس، محققان می‌گویند ماسک N۹۵ که معروف به ماسک پزشکی است، بالاترین ایمنی را در مقابل ویروس کرونا دارد. با این حال، این ماسک‌ها گران قیمت و دارای محدودیت در تولید هستند. همچنین این ماسک برای استفاده در بلند مدت نامناسب است. حتی در کشور‌هایی که دولت‌ها مردم را به استفاده از ماسک تشویق می‌کنند، استفاده از ماسک N۹۵ را تنها به کادر درمانی و کسانی که در خطر بالای ابتلا قرار دارند پیشنهاد می‌کنند.

درباره ماسک‌های دیگر موجود در بازار نظرات متفاوتی وجود دارد، اما مرکز کنترل بیماری‌های واگیردار آمریکا می‌گوید حتی استفاده از تکه‌ای پارچه برای پوشاندن دهان و بینی بهتر از استفاده نکردن از ماسک است.

محققان پیشنهاد کرده اند مردم می‌توانند از ماسک‌های خانگی که در منزل تهیه می‌شود در جامعه استفاده کنند و پس از هر بار مصرف، آن را بشویند.

یک تیم تحقیقاتی استرالیایی با مقایسه ماسک‌های یک لایه، دو لایه و سه لایه جراحی به این نتیجه رسیدند ماسک‌های سه لایه بیشترین مقاومت را در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کند. در این آزمایش آن‌ها از یک سیستم ال‌ای‌دی و یک دوربین با دقت بالا برای سنجش پراکندگی قطرات ریز حامل ویروس استفاده کردند. ماسک‌های سه لایه جراحی قابلیت بالایی برای حفظ این ذرات حاوی ویروس و جلوگیری از انتشار آن‌ها در محیط نسبت به دو ماسک دیگر داشتند.

با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، برخی دولت‌ها استفاده از ماسک در اماکن عمومی را اجباری کرده اند. تاکنون نزدیک به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند. از این میان، ۶۵۴ هزار تن جان خود را از دست داده اند. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است اگر مردم به طور گسترده از ماسک استفاده کنند، میزان انتشار این ویروس در جامعه به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied