شمانیوز
شما نیوز

آموزش چند ماسک جذاب برای نجات چروک های صورت

ممکن است بخواهید چشمانتان را روی چروک های ریز اطراف چشمتان ببندید. اما بهتر است بدانید زمان افزایش توجه به پوستتان فرا رسیده است.

آموزش چند ماسک جذاب برای نجات چروک های صورت

ممکن است بخواهید چشمانتان را روی چروک های ریز اطراف چشمتان ببندید. اما بهتر است بدانید زمان افزایش توجه به پوستتان با ماسک صورت فرا رسیده است. باور آن سخت است اما اولین چین و چروک ها در بیت و چند سالگی به وجود می آید. این اتفاق اجتناب ناپذیر است اما می توان با برخی راه کار های ساده آن را با ماسک صورت کاهش داد و به تاخیر انداخت. برای این کار نیاز به صرف پول زیادی ندارید و با مواد طبیعی مورد مصرف روزانه در خانه می توانید چند ماسک صورت ساخته و به نتیجه برسید.

ماسک خاک رس و سفیده تخم مرغ

یک سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده و یک قاشق رزواتر و مقداری خاک رس به آن اضافه کنید تا خمیری شکل شود. چند قطره روغن زیتون نیز اضافه کنید. روغن زیتون باعث می شود ماسک پوست را خشک نکرده و آبرسانی می کند. ماسک را روی کل صورت به جز دور چشم و لبها بزنید. منتظر شوید تا نسبتا خشک شود و سپس شستشو دهید. سپس از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. از این ماسک به مدت دو ماه هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید تا متوجه تغییرات شوید.

ماسک ماست

دو تا سه قاشق ماست کم چرب را با یک قاشق عسل و یک قاشق آبلیمو مخلوط کنید. در آخر یک کپسول ویتامین E را درون آن تخلیه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کرده و روی پوست صورت بزنید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس با آب نیمه گرم شستشو داده و پس از خشک کردن صورت از مرطوب کنده استفاده کنید. از این ماسک به طور مداوم استفاده کنید تا نتایج خوبی مشاهده کنید.

ماسک سیب زمینی

این ماسک یکی از بهترین ماسک های ضد پیری و کاهش دهنده چین و چروک و روشن کننده پوست است. تنها چیزی که لازم دارید یک سیب زمینی است. آن را پوست کنده و رنده کنید و آب آن را بگیرید. سپس با استفاده از یک پنبه آن را به کل پوست صورت خود بزنید. همچنین اضافه کردن چند قطره روغن زیتون به آن باعث از بین رفتن تیرگی دور چشم، چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی خواهد شد. سیب زمینی مملو از کلسیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین A و E است.

ماسک انار و چای سبز

چای سبز را در مقداری آب گرم دم کنید و آب لیمو به آن اضافه کنید. سپس خمیری از دانه های انار و ماست و عسل درست کنید. سپس دمنوش چای سبز و لیمو را به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت و گردن زده و پس از 20 دقیقه شستشو دهید. یک یا دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید. این ماسک علاوه بر خواص ضد پیری، پوست را لایه برداری نیز می کند.

منبع:مه شو

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied