شمانیوز
شما نیوز

ماساژ پوست سر چه بلایی سر موهایتان می آورد؟

ماساژ پوست سر باعث تحرک سلول های فولیکول مو و ضخامت و افزایش موی افراد می شود.

ماساژ پوست سر چه بلایی سر موهایتان می آورد؟

ماساژ پوست سر مثل ماساژ هایی است که برای گردن، پشت یا بدن انجام می شود. با این حال، ماساژ پوست سر معمولاً قدری آرام تر صورت می گیرد. بر اساس مطالعات انجام شده، ماساژ پوست سر با کشش سلول های فولیکول مو ضخامت مو را افزایش می دهد. هر مو روی سر شما زندگی خود را درون یک فولیکول، درست در زیر پوست روی پوست سر شما شروع می کند. این به نوبه خود، فولیکول ها را برای تولید موهای ضخیم تر تحریک می کند.

 

همچنین تصور می شود که ماساژ امکان دارد به رقیق شدن رگ های خونی در زیر پوست کمک کند و از این طریق رشد مو را ترغیب می کند. هرچند این مطالعات محدود است، آنچه که تا به حال شناخته شده است،

 

قول هایی در مورد ماساژ پوست سر و رشد مو نشان می دهد.

 

ماساژ سر

حرکات ماساژ باید با حرکات کوچک و بسیار آرام و اهسته ای انجام گیرد. با خطی فرضی سر را به نیمه راست و چپ تقسیم نمائید.انگشتان دودست را کمی از هم باز کرده سپس در قسمت جلوی سر پنج انگشت دست راست را در طرف راست خط فرضی و انگشتان دست چپ را در طرف چپ خط فرضی بر روی پوست سر بگذارید بطوریکه نرمه انگشتان با سطح پوست سر تماس پیدا کند.

 

به آرامی و با حرکات ظریف پوست سر را به دو طرف و عقب و جلو حرکت دهید. دقت کنید که انگشتان شما نباید روی پوست بلغزد و موها را ماساژ دهد بلکه این پوست است که روی استخوان جمجمه می لغزد.هر گاه حس گرما در پوست سر پیدا کردید انگشتان خود را کمی به عقب تر جابه جا کنید و همین عمل را تکرار نمائید. در موقع ماساژ تمام نواحی سر و بالای گوشها و شقیقه ها باید ماساژ داده شود.

 

در نحوه دیگر برای ماساژ پوست سر انگشتان دستها را در هم کرده و کف دست را روی پوست سر تکیه می دهیم و تلاش می کنیم هم زمان با ماساژ کف دستها، پوست سر را بر روی سطح جمجمه حرکت دهیم.در ماساژ ناحیه ای از پوست سر که گرفتار ریزش مو شده با نوک انگشت که بر روی پوست سر قرار می دهیم تلاش می کنیم ضمن وارد کردن فشار آرام به پوست، حرکاتی مثل گردباد به آن بدهیم.

 

در مجموع عمل ماساژ پوست سر بایستی با نهایت آرامش و صبر و حوصله انجام گیرد. هر نوع ماساژ که با عجله و از روی کم حوصلگی و با خشونت انجام گیرد ممکن است به جای سودمندبودن نتیجه معکوس هم به دنبال داشته باشد.پس از انجام هر ماساژ گرمی مطبوعی در ناحیه پوست سر حس شده و یک حالت راحتی مخصوص به انسان دست می دهد که این حس گرمی به دلیل زیاد شدن جریان خون پوست سر در نتیجه ماساژ می باشد.

 

 

 

شیوه های ماساژ سر برای رشد مو

- ماساژ سر برای رشد مو در هنگام شست و شوی سر

- استفاده از برس و دستگاه های ماساژ

- ماساژ سر برای رشد مو با روغن های اسانس

 

 

دیگر نکات مربوط به رشد مو

علاوه بر ماساژ پوست سر، شیوه های اثبات شده دیگری هم وجود دارند که به رشد مو کمک می کند. برخی از این موارد عبارتند از:

 

 

از شامپو و شانه زدن بی اندازه جلوگیری کنید. همچنین استفاده از ابزار های شیمیایی، رنگها و ادستگاه های گرمایشی( خشک کننده مو) را محدود کنید. این ها همه میتوانند کوتیکول های مو را تضعیف نموده و سبب شکستگی و اسیب به مو شوند.

 

 

حتماً در مورد ازمایش کمبود های غذایی با پزشک خود صحبت کنید. مقدار کم روی، آهن و بیوتین همگی میتوانند در ریزش مو نقش داشته باشد.

 

 

تلاش کنید ماینوکسیدیل( Rogaine) را برای اعمال روی پوست سر به صورت موضعی برای و طاسی ارثی پشت سر در نظر بگیرید. این داروی بدون نسخه، بعنوان یک مایع و یا فوم( کف) دردسترس است، همچنین برای ریزش مو در قسمت جلوی پوست سر کاربردی نیست.

 

 

در مورد دارو های تجویز ریزش مو از پزشک خویش سؤال کنید. این موارد شامل فیناستراید یا پروپسیا( Propecia) برای مردان و اسپیرونولاکتون( spironolactone) برای زنان است.

 

 

از متخصص پوست خویش در خصوص شیوه های تخصصی برای افزایش رشد مو سؤال کنید. مورد ها شامل لیزر درمانی، کاشت مو و تزریق کورتیکواستروئید( corticosteroid) است.

 

 

در مورد ریزش مو خود با پزشک تان صحبت کنید. درصورتی که بیش از حد معمول مو از دست داده اید، میتواند علامت بیماری زمینه ای مثل کم کاری تیروئید باشد.

 

منبع:بیتوته

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied