شمانیوز
شما نیوز

با این روش و کمک گوجه فرنگی ریزش موی خود را درمان کنید

ریزش مو یکی از مهم ترین مشکلاتی است که بیشتر افراد با آن رو به رو هستند.

 با این روش و کمک گوجه فرنگی ریزش موی خود را درمان کنید

ریزش مو یکی از مهم ترین مشکلاتی است که بیشتر افراد با آن رو به رو هستند. در زندگی شلوغ امروزه که افراد تحت تاثیرات مخرب آلودگی هوا نیز هستند، مراقبت از پوست و مو بسیار دشوار است. بیشترین تاثیرات مخرب را پوست و مو می پذیرد. بنابراین چگونه می توانید از این تاثیرات مخرب در امان بمانیم؟ پاسخ بسیار ساده است و به درمان های خانگی برمیگردد. درمان های خانگی به دلیل استفاده از مواد طبیعی که هیچ عوارض جانبی ندارد برای مراقبت از پوست و مو بسیار موثر و مهم است. یکی از بهترین مواد طبیعی که برای درمان ریزش مو استفاده می شود، گوجه فرنگی است. از گوجه فرنگی در ترمیم موهای آسیب دیده، درمان ریزش مو، خشکی و شکنندگی مو و التهابات پوست سر استفاده می شود. گوجه فرنگی منبع غنی ویتامین ها و مواد معدنی است. لیست زیر چند مورد از خواص معجزه آسای گوجه فرنگی آورده شده است:

 

 

ترمیم موهای آسیب دیده با کمترین هزینه

 

آب لیمو، موها را زیبا و شاداب می کند

  • ترمیم موهای خشک و آسیب دیده
  • کاهش ریزش مو
  • درمان موخوره
  • افزایش رشد موها
  • تقویت موها
  • رفع بوی نامطبوع پوست سر
  • درخشان کردن موها
  • درمان شوره سر

 

 

چگونه از گوجه فرنگی برای درمان مشکلات موها استفاده کنیم؟

می توانید به راحتی آب گوجه فرنگی را گرفته و آن را صاف کرده 4 تا 5 دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید و سپس با آب شستشو دهید. این راه حل ساده باعث کاهش ریزش مو در عرض چند روز خواهد شد.

 

در روش دیگر می توانید ابتدا یک 2 قاشق گوجه فرنگی را له کرده و در ظرفی قراد دهید. سپس 2 قاشق آب لیمو ترش و 2 قاشق روغن کرچک و یک قاشق روغن نارگیل به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید تا ماده ای خمیری شکل به دست آید. سپس موها را شانه کرده و تمام گره های آن را باز کنید و به دو قسمت تقسیم کنید.

 

سپس هر قسمت را نیز به دسته های کوچک تقسیم کرده و به کمک برس از ماسک تهیه شده از ریشه تا پایان ساقه موها بزنید. پس از اتمام کار و آغشته شدن کل موها به ماسک، یک کلاه دوش روی سر قرار داده و نیم ساعت صبر کنید. سپس موها را با یک شامپوی ملایم و فاقد سولفات و نرم کننده شستشو دهید. این درمان را هفته ای یک بار تکرار کنید تا نتایج دلخواه را مشاهده کنید.

 

 

منبع:مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied