شمانیوز
شما نیوز

آموزش و طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

این روزها که فصل باقالی است می توانید با تنوع بخشیدن به برنامه غذایی خود و تهیه این غذای خوشمزه، سفره خود را رنگین تر کنید.

آموزش و طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

باقالی پلو با مرغ و یا باقالی پلو با ماهیچه هیچ فرقی نمی کند ، اگر اصول حرفه ای و نکات آن را رعایت بفرمایید یک وعده مجلسی خوشمزه را مهیا خواهید کرد. “ باقالی پلو با مرغ” را می تواند برای یک وعده مجلسی که برای شما بسیار اهمیت دارد طبخ نمایید و از طعم فوق العاده این غذا لذت ببرید. در ادامه سعی کرده ایم که دستور تهیه باقالی پلو را برای شما آماده کنیم.  در ادامه مواد لازم برای باقالی پلو با ماهیچه را می خوانید.

 

 

 

مواد لازم برای باقالی پلو با ماهیچه:

 گوشت ماهیچه تازه  2 عدد
 پیاز  1 عدد بزرگ
 سیر  1-2 حبه
 نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازم
 زعفران دم کرده به مقدار لازم
چوب دارچین   به مقدار لازم
برنج 3 پیمانه
 باقالی  به مقدار لازم
 شوید  به مقدار لازم

 

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه:

برای طرز تهیه ی باقالی پلو با ماهیچه، ابتدا پیاز را خلالی خرد کنید و با کمی روغن داخل قابلمه ای تفت بدهید سپس سیر را ریز خرد کنید و به پیاز اضافه کنید و کمی تفت بدهید سپس ماهیچه ها را به آن اضافه کنید و کمی تفت بدهید. سپس فلفل و زردچوبه و چوب دارچین را به آن اضافه کنید. سپس در قابلمه را بگذارید. و اجازه بدهید با شعله ی ملایم به آرامی بپزند.

 

 

زعفران و نمک را به آن اضافه کنید، و باز اجازه بدهید تا ماهیچه ها کاملا بپزند.

 

در همین حین به سراغ باقالی پلو می رویم، آب را داخل قابلمه بریزید و اجازه بدهید آب بجوش بیاید، سپس برنج و  باقالی  ها را داخل آب برنج بریزید و نمک و شوید را به آن اضافه کنید، زمانی که برنج کمی نرم شد و هنوز مغز آن کمی سفت بود آن را آبکش و داخل قابلمه را کمی روغن بریزید و ته دیگ مورد نظر را قرار بدهید.

 

سپس برنج و باقالی ها داخل آن بریزید و همه ی برنج را در وسط قابلمه جمع کنید چند سوراخ روی آن بزنید و در پایان مقدار کمی آب زعفران و روغن روی آن بریزید و دمکنی را با در قابلمه قرار بدهید زمانی که بخار افتاد شعله را کم کنید.

 
 
نکاتی برای پخت باقالی پلو با ماهیچه :

•  نحوه ی پخت باقالی پلو با ماهیچه متفاوت است شما می توانید به روش بالا بپزید و کمی نزدیک پخت کامل ماهیچه مقداری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید. و یا حتی می توانید ماهیچه های پخته شده را لابه لای برنج قرار بدهید و اجازه بدهید دم بکشد.

•  برای پخت  باقالی پلو با ماهیچه  می توانید باقالی پلو را به صورت دم پختی در  آبگوشت  تهیه کنید و در پایان ماهیچه ها را بین برنج قرار بدهید و اجازه بدهید برنج دم بکشد. که این واقعا طعم بی نظیری به غذای شما می دهد.

•  برای تهیه ی باقالی پلو لازم نیست باقالی ها را به صورت جدا بپزید آنها را با برنج بپزید خیلی نرم و خوشمزه می شوند.

•  میزان آب گوشت ماهیچه به ذائقه ی شما بستگی دارد دوست دارید کم باشد یا زیاد آن کاملا سلیقه ای است.

•  برای پخت ماهیچه می توانید 1 عدد هویج را حلقه ای یا خلالی خرد کنید و در اواسط پخت به آن اضافه کنید.

 

منبع : بیتوته

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied