شمانیوز
شما نیوز

چگونه ترک پوستی را از بین ببریم؟

یکی از راه های آسانی که می توان برای از بین بردن ترک پوستی به کار گرفت ، استفاده از آب لیمو است.

چگونه ترک پوستی را از بین ببریم؟

راه آسانی که می توان برای از بین بردن ترک پوستی به کار گرفت ، استفاده از آب لیمو است . آب لیمو به صورت طبیعی خاصیت اسدی دارد که می تواند در درمان ترک پوستی، اکنه و دیگر لک ها موثر باشد. با حرکات دورانی آب لیمو را روی ترک پوستی ماساژ دهید. اجازه دهید آب لیمو روی پوست شما حداقل به مدت ده دقیقه بماند تا جذب شود و بعد با آب گرم پوست را شستشو دهید. گزینه دیگر برای استفاده از آب لیمو این است که ، مقدار مساوی آب خیار و لیمو را با یکدیگر ترکیب کرده و روی پوست بمالید.

 

شکر

شکر سفید طبیعی ، یکی از بهترین راه ها برای خلاص شدن از شر ترک های پوستی است. می توانید از شکر برای لایه براداری پوست استفاده کنید.

یک قاشق سوپ خوری شکر را با مقداری روغن بادام و چند قطره آب لیمو مخلوط کنید. بعد از اینکه مواد خوب با هم ترکیب شدند، آن را روی ترک های پوستی و دیگر نواحی پوست بمالید. هر روز قبل از دوش گرفتن برای دقایقی این ترکیب را روی پوست ماساژ دهید. برای مدت یکماه این کار را انجام دهید تا کمرنگ شدن ترک ها را به وضوح مشاهده نمایید.

آب سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به رشد و بازسازی سلول های پوستی سرعت می بخشد.

یک سیب زمینی متوسط را به ورقه های ضخیم تقسیم کنید. یک قطعه سیب زمینی را برای دقایقی روی ترک ها به آرامی بمالید . مطمئن شوید که نشاسته ی سیب زمینی تمام سطح ترک ها را پوشانده است. اجازه دهید آب سیب زمینی روی پوست خشک شود و بعد با آب ولرم پوست را شستشو دهید.

یونجه

برگ یونجه دارای هشت آمینو اسید ضروری برای سلامت بدن و پوست می باشد. این برگ ها همچنین سرشار از پروتئین ، ویتامین E و K هستند که به تغذیه پوست کمک می کند.

مقداری پودر یونجه را با چند قطره از روغن بابونه ترکیب کنید تا چسبی صاف ساخته شود. این چسب را دو یا سه بار در روز روی ترک ها بمالید. این عمل را هر روز برای مدت چند هفته تکرار کنید.

کره کاکائو

کره کاکائو نیز در درمان ترک های پوستی بسیار سودمند است. این ماده یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی است.

برای چند ماه ، حداقل روزی دوبار از کره کاکائو بر روی ترک های پوستی استفاده کنید. راه دیگر . نصف فنجان کره کاکائو را با یک قاشق سوپ خوری روغن جوانه گندم ، دو قاشق چای خوری موم عسل رنده شده و یک قاشق چای خوری از روغن هسته زردآلو و روغن ویتامین E مخلوط کنید. این مخلوط را حرارت داده تا وقتی که موم ذوب شود. می توانید این ترکیب را در ظرفی که هوا نمی کشد و در یخچال نگه داری کنید و روزی دو یا سه بار روی ترک های پوستی بمالید. این ترکیب همچنین پوست شما را صاف و مرطوب نگه می دارد.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که بسیاری از مشکلات پوستی ، از جمله کشیدگی و ترک پوست را حل می کند.

روغن زیتون دست نخورده گرم را به آرامی روی پوست ترک خورده ماساژ دهید. این کار گردش خون را بهبود بخشیده و تا مقدار زیادی ترک های پوستی را کمرنگ می کند. اجازه دهیدروغن برای مدت سی دقیقه روی پوست شما بماند تا ویتامین های موجود در آن جذب پوست شود.

آب

نوشیدن مقدار مناسبی از آب بسیاری از مشکلات پوست را برطرف کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می نماید. کارشناسان معتقدند نوشیدن هشت تا ده لیوان آب در روز برای بدن ضروری است.

راه حل های ارائه شده در این مقاله ممکن است ترک های پوستی را به طور کامل از بین نبرد ، اما در کمرنگ تر شدن آنها بسیار موثرند.

 

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied