شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

اسپری بدن ، دئودرانت ، بادی اسپلش یا ضد عرق کدام یک بهترند ؟

روی میز آرایش هر کسی درست مقابل آیینه، اسپری ، مام و دئودورانت ها صف کشیده اند و امید خیلی ها برای فرار از بوی بد عرق همین شیشه ها هستند.

اسپری بدن ، دئودرانت ، بادی اسپلش یا ضد عرق کدام یک بهترند ؟

آیا شما هم عادت دارید پیش از حمام یا صبح ها قبل از ترک منزل زیر بغل تان را اسپری بزنید؟ این محصولات بهتر است شب ها استفاده شوند.

اما آیا تنها بر اساس بو و مارک باید بابت آنها پول داد؟

بهترین زمان استفاده از آنها شب است یا صبح؟

آیا باید پیش از استفاده مو ها را تراشید تا اسپری ضد عرق بهتر عمل کند؟

برای خرید اسپری به چه نکات ریزی باید توجه داشت ؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که بوی بد بدنتان را انکار نمی کنید، بیایید با هم سری به دنیای محصولات ضد عرق بزنیم.

اسپری بدن

تا به حال فکر کرده اید قدیم ترها چگونه از شر بوی بد بدن خلاص می شدند؟ آن زمان ها که خبری از اسپری و مام نبود. به صورت سنتی از حنا برای از بین بردن بوی بد بدن استفاده می شده است. حنا لایه شاخی پوست را خشک و پوست را محکم تر می کرده است، ولی این روزها بیشتر برای ساخت اسپری ها و دیودورانت ها از ترکیبات شیمیایی آلومینیوم کلراید استفاده می شود.

دیودورانت یا ضد عرق؟

خیلی ها فکر می کنند دئودورانت ها و ضد عرق ها تفاوتی با هم ندارند، ولی هنگام خرید آنها یا هر محصول دیگری مانند خرید رنگ مو از داروخانه یا فروشگاه لوازم بهداشتی باید به این نکته توجه کنید که این دو نوع محصول با هم متفاوت اند. ضد عرق ها ترکیباتی آلومینیوم دار دارند که منافذ غدد عرق را در سطح پوست مسدود می کنند، بنابراین عرق نمی تواند در سطح پوست ترشح شود، اما دیودورانت ها با از بین بردن باکتری های سطح پوست، مانع ایجاد بوی بد عرق می شوند.

وقتی عرق به وسیله این باکتری ها تجزیه می شود، بدن بوی بدی می گیرد. به شما توصیه می کنیم دئودورانت را بخرید، چون با عرق کردن طبیعی تداخل نمی کند.

بهترین زمان و مکان

شما عادت دارید پیش از حمام یا صبح ها قبل از ترک منزل زیر بغل تان را اسپری بزنید؟

این محصولات بهتر است شب ها استفاده شوند. ابتدا باید زیر بغل خشک شود. اگر عرق زیاد است، با یک سشوار می توانید این کار را انجام دهید و سپس این محصولات را در زیر بغل استفاده کنید. پس از 2 تا 3 هفته که تعریق کاهش پیدا کرد، می توانید هفته ای دو تا سه مرتبه از این محصولات استفاده کنید.

زنانه، مردانه یا کودکانه؟

اسپری ها و مام های مردانه اغلب بوی تندتری دارند، ولی انواع زنانه آن رایحه های ملایم تری دارند. اصولاً تفاوتی میان محصولات ضد عرق زنانه و مردانه وجود ندارد و ترکیبات شیمیایی هر دو یکی است، فقط بوی آنها مطابق سلیقه آقایان و بانوان متفاوت است. کودکان هم اغلب با مشکل تعریق زیاد و بوی بد بدن روب رو نیستند، لذا نیازی به استفاده از این محصولات ندارند.

بادی ‌اسپلش‌ها، باعث خوشبو شدن پوست بدن می ‌شوند. رایحه حاصل از بادی اسپلش‌ ها برخلاف عطرها، بسیار سبک و ملایم است به همین دلیل اعتماد به نفس را بالا برده و بخصوص هنگام ایجاد روابط زناشویی گزینه ای مناسبتر از عطر است. این بادی اسپلش آبرسان قوی پوست است و لطافت و جوانی پوست بدن را حفظ می کند. همچنین این محصول را می توان روی ساقه موها جهت خوشبو شدن و آبرسانی به موها اسپری کرد. 

بادی اسپلش Body splash چیست؟

بادی اسپلش چیست

بادی اسپلش (body splash) محصولی نسبتا تازه‌ وارد به بازار محصولات آرایشی و بهداشتی است که هنوز خیلی‌ها با کاربرد آن و تفاوتش با سایر خوشبوکننده‌های بدن، آشنا نیستند. بادی اسپلش‌ اسپری ‌های خوشبوکننده مخصوص بدن هستند که نه عطر هستند و نه ادکلن، اما کاملا مایع و رقیق بوده و در ترکیبات آن‌ها از آب، الکل و ترکیبات طبیعی استفاده می‌شود. این محصول دست کمی از ادکلن‌ ندارد، البته ماندگاری کمتری نسبت به آن‌ها دارد. بادی اسپلش با رایحه‌های خوبی که دارند به سرعت در میان لوازم بهداشتی بانوان و حتی آقایان جای می‌گیرند. 

روش استفاده از بادی اسپلش و افزایش ماندگاری رایحه آن

بهترین زمان استفاده از بادی‌ اسپلش، زمانی است که تازه از حمام آمده ‌اید و پوستتان هنوز کمی رطوبت دارد و اسپری کردن بادی اسپلش موجب احساس شادابی و تازگی می شود و عطر خنکی که روی تنتان می‌نشیند، حس پاکیزگی را در شما دوچندان می‌کند.

بعد از اینکه بدن را با یک حوله تمییز خشک کردید ،نواحی ای که میخواهید از بادی اسپلش استفاده کنید مانند نواحی ضربان دار مثل مچ دست ها ،روی گلو ،پشت زانو و … را مشخص کنید .

حالا نوبت به یک مرطوب کننده میرسد .تفاوتی ندارد لوسیون شما هم رایحه با بادی اسپلش باشد ،بدون بو باشد یا بوی متفاوتی داشته باشد .نواحی گفته شده را به خوبی با لوسیون ماساژ دهید تا جذب پوستتان شود .

سپس اسپری بدن را با فاصله مناسب از بدن اسپری کنید .برای ماندگاری بهتر میتوانید در هر نقطه دو بار این عمل را تکرار کنید .در مرحله آخر صبر کنید تا بادی اسپلش کاملاً بر روی بدن خشک شود سپس لباس بپوشید .

طبق روش گفته شده ،ماندگاری این محصولات افزایش یافته و نیازی نیست شما هر بار مقدار زیادی از اسپری بدنتان را استفاده کنید اما نتیجه ای حاصل نشود .

البته باید این نکته را افزود که بادی اسپلش ها و بادی میست ها (یا به طور کلی اسپری بدن) ماندگاری زیادی ندارد و شما باید در طول روز آن را دوباره تمدید کنید .

اسپری بدن هفت رنگه

تفاوت بین بادی اسپلش ،بادی میست ،عطر و اسپری در چیست ؟

عطرها و ادکلن‌ها دارای روغن‌های معطری هستند که باعث افزایش ماندگاری بوی آنها می‌شود که در عین حال باید در هنگام خرید عطر به نکات متفاوتی توجه کرد. این در حالی است که بادی‌اسپلش‌ها، روغن‌های معطر ندارند و به همین دلیل هم بوی آنها خیلی سریع‌تر از بوی ادکلن‌ها پخش می‌شود و از بین هم می‌رود.

به دلیل همین ماندگاری کوتاه‌ مدت است که استفاده از بادی‌اسپلش روی لباس، به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود و بهتر است برای لذت بردن بیشتر از بوی آن، این محصول را مستقیم روی پوست خود اسپری کنید، در حالی که ادکلن‌ها را می‌توان برای بهره بردن طولانی‌مدت‌تر از بوی آنها، بدون دغدغه روی انواع لباس، اسپری کرد اما در صورت استفاده بر روی بدن ممکن است دچار حساسیت پوستی شوید یا پوست شما خشک شود به مرور زمان.

بادی اسپلش شبیه اسپری بدن است و اکثر ویژگی های اسپری بدن را دارا است ؛ منتها با این تفاوت که در ساخت آنها از گاز استفاده نشده و به صورت مایع بر روی بدن اسپری می شوند و معمولا رایحه قویتری نسبت به اسپری ها دارند.

پیشرفت های بادی اسپلش

گذشته، رایحه های بادی اسپلش بیشتر از گل های معطر تشکیل میشد اما با رشد فروش این محصول تو بازار ایران شرکت های داخلی بادی اسپلش های متنوعی را عرضه کردن که میشه به سری اکلیلی و درخشان یا بادی اسپلش با رایحه ادکلن های معروف اشاره کرد.

هشدار

_ حواستان به این نکته هم باشد که به دلیل اشتعال‌ زا بودن ترکیبات موجود در بادی‌ اسپلش‌ها، آنها را در محیط‌های گرم یا نزدیک آتش و حرارت قرار ندهید.

_ بادی‌اسپلش‌ها را در دسترس کودکان قرار ندهید. اسپری کردن ناخواسته این محصولات در چشم یا دهان آنها، می‌تواند سلامتشان را به خطر بیندازد.

_  بوی بادی‌اسپلش فقط حدود 45 تا 60 دقیقه روی بدن می‌ماند. اگر دنبال ماندگاری بیشتر هستید، باید استفاده از محصول را هر 1 ساعت یکبار، تمدید کنید.

بهترین اسپری بدن

کدام مارک را بخریم؟

 وقتی در فروشگاه هفت رنگه https://haftrange.com دنبال اسپری دئودورانت و یا مام مورد علاقه تان می گردید، همیشه با خیال راحت انتخاب خود را انجام دهید. توصیه ما این است که به دنبال مارک های معتبرتر بروید که امتحان خود را پس داده اند. از طرف دیگر، با توجه به این قیمت محصولات در فروشگاه هفت رنگه از بقیه فروشگاه ها کمتر است روزانه می توانید به سایت سر بزنید تا در جریان پیشنهادات شگفت انگیز قرار بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied